Gå til innhold

Noen her som ikke har sparepenger? Hverken BSU eller buffer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble for noen år siden syk og måtte slutte i jobb. Det ruinerte meg økonomisk, og jeg måtte bruke alt av oppsparte midler til å leve. Nav kom inn i bildet, men ting tok tid.. Nå lever jeg på lav aap og skal begynne å jobbe igjen. 

Så lurer jeg på.. Kamerater og familie har hundretusenvis av kroner de har spart og jeg føler at jeg er den eneste i verden som faktisk ikke har 1 krone.. 

Flere enn meg her? Ps jeg er 36 år.. 

Hilsen en som gleder seg til å kunne spare igjen

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt alt jeg har på hus. 

Anonymkode: b6e54...dd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, lllll skrev:

Jeg ble for noen år siden syk og måtte slutte i jobb. Det ruinerte meg økonomisk, og jeg måtte bruke alt av oppsparte midler til å leve. Nav kom inn i bildet, men ting tok tid.. Nå lever jeg på lav aap og skal begynne å jobbe igjen. 

Så lurer jeg på.. Kamerater og familie har hundretusenvis av kroner de har spart og jeg føler at jeg er den eneste i verden som faktisk ikke har 1 krone.. 

Du er ikke den eneste. Jeg erfarte å bli nødt til å ta opp lån for å ha penger til mat og penger til å betale skatten som jeg skyldte, da inntekten gikk kraftig ned, og jeg var ikke en gang klar over at jeg kunne søkt om ettergivelse for det jeg skyldte på skatten og jeg visste heller ikke at jeg kunne søke om ekstra skattefradrag grunnet at inntekten hadde gått kraftig ned.

Anonymkode: c69d7...628

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt er bundet opp i huset her. Betaler ned på et kredittkort, siste innbetaling om 2 uker. Så er det å spare igjen. Leve sparsommelig framover. Trenger å gå ned i vekt, passer i grunn fint 🤪

Anonymkode: 556ff...96a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen oppsparte midler her, for tiden går alt til oppussing. Men det er ikke noe problem for vår del, har såpass grei inntekt at vi kan ta alt på sparket uansett om det skulle dukke opp noe.

Anonymkode: 8099a...c30

AnonymBruker
Skrevet

Har måttet gå på sosiale (som det het før) for å få penger til livsopphold. Aldri følt meg så nedverdiget noen gang. Ble behandlet som en lort, selv om grunnen til at jeg manglet penger var at jobben gikk konkurs og jeg ikke fikk lønn. 

De som sier at penger ikke betyr noe har ikke opplevd å være uten. Jeg vurderte å prostituere meg for å få penger til mat og husleia. Nå når jeg endelig har kommet meg på fote igjen har jeg ordnet meg faste spareordninger og sørger for alltid å ha nok penger til en uventet krise som måtte dukke opp. Man kjenner ikke betydningen av penger før man står uten.

Anonymkode: 1eef6...2e2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer litt til pensjon så jeg kanskje har litt mer enn minstepensjon når jeg blir gammel, ellers har jeg ingen sparepenger. Det er helt høl i huet og ikke ha noe sparepenger, men sånn er det.

Jeg arvet akkurat 400 000 og nå har jeg igjen 60 000 av dem... resten gikk til inkasso og drit. Og husleier. 

Jeg er helt håpløs når det kommer til økonomi og jeg skulle ønske jeg klarte å spare og la være å bruke penger på alt mulig jeg har lyst på. 

Anonymkode: 42f25...5a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har måttet gå på sosiale (som det het før) for å få penger til livsopphold. Aldri følt meg så nedverdiget noen gang. Ble behandlet som en lort, selv om grunnen til at jeg manglet penger var at jobben gikk konkurs og jeg ikke fikk lønn. 

De som sier at penger ikke betyr noe har ikke opplevd å være uten. Jeg vurderte å prostituere meg for å få penger til mat og husleia. Nå når jeg endelig har kommet meg på fote igjen har jeg ordnet meg faste spareordninger og sørger for alltid å ha nok penger til en uventet krise som måtte dukke opp. Man kjenner ikke betydningen av penger før man står uten.

Anonymkode: 1eef6...2e2

Hva heter det nå?

Anonymkode: f36ba...006

AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2018 den 15.27, lllll skrev:

Har hatt det som deg, måtte leve på det jeg hadde en periode og har ikke nå. Men vi er to med gode lønninger så ved uforutsette utgifter pleier vi å få det til. Prøver å spare opp igjen nå.

Anonymkode: 491de...698

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke langt unna din alder. Har 1300 kr på sparekonto. Er ufør og med høye bo og helseutgifter er det sjeldent at jeg har noe til overs pr mnd å få putta på sparekonto. Ferier, billån, boligkjøp osv er bare å glemme har jeg skjønt. Føler meg ganske udugelig og mindreverdig når ti år yngre folk har villa og bil. Ekstra surt er det at jeg var godt på å spare før jeg ble syk, men etter sykdommen prøvde jeg så mye forskjellige behandlinger for å prøve å bli bedre som ikke støttes av norsk helsevesen (ala behandlingen gunhild Stordalen tok). Da røyk de 300.000 jeg hadde spart. Hadde sikkert hatt en halv million minst om jeg ikke ble syk :(

Anonymkode: bf351...ddc

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter det nå?

Anonymkode: f36ba...006

Nav

Anonymkode: 5e378...402

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nav

Anonymkode: 5e378...402

Det er fortsatt "sosialen", for det heter NAV Sosial.

NAV er delt opp i tre - NAV Arbeid, NAV Sosial og NAV Trygd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun 50 000 på sparekonto, men det er fordi jeg heller velger å betale ned mer på boliglånet mitt dersom jeg har penger til overs. Er en form for sparing å betale på slike lån også😊

Anonymkode: 83ae3...fc7

Skrevet

Har 20 kroner på sparekonto og må leve ganske billig i sommer. Har aldri vært flink til å spare, og når man i tillegg har hatt lavtlønnede jobber her og der i 20-årene samtidig som man har hatt leie og regninger, da sier det litt seg selv at sparekontoen har vært tom. Har hatt noe et par ganger, men de har gått til ting jeg har spart til lenge med det jeg kan.

Lever på studielån nå og bodde for meg selv første studieåret. Nå skal høstsemesteret brukes til sparing takket være at jeg får bo hjemme. Kjenner også på den følelsen med tanke på hvor flinke venner har vært til å spare siden de var unge.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt "sosialen", for det heter NAV Sosial.

NAV er delt opp i tre - NAV Arbeid, NAV Sosial og NAV Trygd. 

Det VAR delt opp i tre. Nå er det vel bare Oslo og Bergen som fortsatt har Sosial som en egen greie.

AnonymBruker
Skrevet

Er i midten av 40-årene og etter skilsmisse og påfølgende sykdom der jeg måtte bruke sparepengene mine for å både overleve og prøve å bli frisk har jeg ingenting igjen. I'm screwed hvis det dukker opp uforutsette utgifter. 

Anonymkode: cf1f6...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...