AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Planen var egentlig som følger: jeg skulle dra til venninne klokka 12 på fredag og bli der så lenge det måtte passe. Nå har det seg sånn at jeg har sagt ja til å jobbe på fredag, men jeg begynner ikke på jobb før kl 16, så jeg har jo fremdeles tre timer jeg kan tilbringe med henne. Jeg kunne sikkert sagt nei til å jobbe, men jeg trenger pengene og hvis jeg ikke har noe jeg skal rekke, forventer hun alltid at jeg skal bli hos henne hele dagen, kommer meg ikke bort der fra før sent om kvelden. Jeg synes det er vanskelig å si at jeg vil hjem, og derfor er det fint å ha noe jeg skal rekke, og jeg synes egentlig tre timer sosial aktivitet er mer enn nok. Jeg sa at jeg skulle jobbe, og nå er venninna mi sur, og sier at det egentlig ikke er vits at jeg kommer når vi har så lite tid. Hun forventer alltid at jeg skal bruke hele dagen min på henne, jeg blir så sliten. Jeg jobber ganske mye, og er egentlig ikke interessert å bruke hele mine fridager sammen med henne. Noen timer; ja, veldig gjerne, hele dagen blir altfor mye... Har jeg feil eller? Anonymkode: 6cb84...253 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Høres ut som dårlig kommunikasjon, i kombinasjon med ulike forventninger. Således har ingen rett eller feil. Ta opp telefonen. Snakk sammen. Si du bare hadde tenkt å være der 2-3 timer uansett. Si at hele dager blir for mye for deg, at du heller treffes oftere. Så får hun forklare hva hun tenkte og føler. Så løser det seg forhåpentligvis. Anonymkode: 53f46...37e
Gjest hind Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 Ikke ifølge meg i alle fall. Jeg synes tre timer holder i massevis. Jeg har fått nok og vel så det når jeg har vært så lenge på besøk. Hun er nok av det oversosiale slaget?
Ulla Ullsokk Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 Hun synes ikke det er noe vits når du bare kan være der TRE timer?? Helt idiotisk! 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 Jeg tror det er lurt å være litt tydeligere i framtida. I stedet for å avtale å «komme 12 og være så lenge det måtte passe», avtal heller å være to-tre timer, hvis du vet at hele dagen blir for mye for deg. Si at du har noe annet du må gjøre etterpå, eller vær ærlig om at du ikke orker så mye sosialisering. Ingen av dere har jo feil her, men dere har forskjellige forventninger... Hun vil ha hele dagen sammen, du vil bare ha noen timer. Siden hun alltid forventer hele dagen, og du aldri vil det samme, må jo du si fra! Ellers vil hun fortsette å forvente det samme. (Hvis min bestevenninne og jeg avtalte «fra 12 til når det måtte passe» hadde jeg også regnet med å bli til kvelden. For da høres det jo ut som dagen er åpen og man har lyst til å være sammen en stund... Hvis en av oss bare kunne «fra 12 til 16» for eksempel, så hadde vi jo avtalt det sånn. Men nå bor vi ganske langt unna hverandre, så for oss er det naturlig å være sammen hele dagen når det først er mulig.) Anonymkode: 5e463...744 1
vothesen Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 3 timer sosial aktivitet bør da være (mer enn) nok. Det er forståelig at hun blir skuffet når hun har håpet på og forventet å bruke hele dagen sammen med deg, men hun burde da skjønne at du trenger de pengene (og at å henge sammen en hel dag er litt i overkant mye)? 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #7 Skrevet 30. mai 2018 Hvis dere hadde avtalt at du skulle komme kl 12 og bli så lenge du hadde tid (noe hun trodde var 5-6 timer++) og du i ettertid sier ja til å jobbe fra 16 skjønner du vel at hun blir irritert. Hun er jo åpenbart en person som liker å sette av mye tid til å være sammen, og her har du med vilje lagt planer midt i avtalen deres ifølge hennes tidslinje. Anonymkode: 2cb45...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå