Gå til innhold

Mistet all motivasjon!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har lenge vært ganske flink med trening og blitt en riktig så "fitness-jente". Styrketrening har vært min egentid, og jeg har likt det veldig godt. Hadde som regel 3-5 økter i uka. Desverre endte jeg med en kneskade i mars og måtte ta det med ro på treningsfronten. Jeg er bedre nå men må tilpasse treningen de neste månedene. I tillegg klarer jeg bare ikke komme inn rutinene igjen etter mye selskap og fest denne måneden. Kostholdet har ikke sklidd helt ut, men jeg merker jeg har begynt å drite mer i hva jeg spiser. Dørstokkmila er endeløs, og når jeg omsider kommer meg på trening er det blytungt. Det er nok en kombinasjon av varme og håpløsheten jeg har følt på grunn av skaden, så jeg trenger sårt motivasjon for å holde meg gående i sommer.

Jeg har forsøkt å bytte treningsprogram, lete i blader etter inspirasjon og å trene med venner, men jeg finner ikke gnisten. Jeg vil bare ligge paddeflat med is i sola.

Det er første gang på fire år jeg har hatt en slik nedtur på livsstilsfronten. Hva gjør dere når dere mister motivasjonen?

Anonymkode: 4f50c...b89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei,

Jeg har lenge vært ganske flink med trening og blitt en riktig så "fitness-jente". Styrketrening har vært min egentid, og jeg har likt det veldig godt. Hadde som regel 3-5 økter i uka. Desverre endte jeg med en kneskade i mars og måtte ta det med ro på treningsfronten. Jeg er bedre nå men må tilpasse treningen de neste månedene. I tillegg klarer jeg bare ikke komme inn rutinene igjen etter mye selskap og fest denne måneden. Kostholdet har ikke sklidd helt ut, men jeg merker jeg har begynt å drite mer i hva jeg spiser. Dørstokkmila er endeløs, og når jeg omsider kommer meg på trening er det blytungt. Det er nok en kombinasjon av varme og håpløsheten jeg har følt på grunn av skaden, så jeg trenger sårt motivasjon for å holde meg gående i sommer.

Jeg har forsøkt å bytte treningsprogram, lete i blader etter inspirasjon og å trene med venner, men jeg finner ikke gnisten. Jeg vil bare ligge paddeflat med is i sola.

Det er første gang på fire år jeg har hatt en slik nedtur på livsstilsfronten. Hva gjør dere når dere mister motivasjonen?

Anonymkode: 4f50c...b89

Kjenner meg litt igjen. Jeg trente fire ganger i uken, men så hadde jeg en uke ferie, ble syk etterpå, så var det plutselig pinse og så falt jeg helt ut av rutinen. Det jeg tror er lurt for å komme i gang igjen, er å senke kravet til deg selv. Ikke ha som mål å trene tre-fem økter i uken med det første. Kanskje ha en økt som mål de første ukene, deretter to osv. Å tenke slikt har fått meg til å få motivasjon igjen.

Anonymkode: 3687d...3b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er ca samme "nivå" som meg (3-5x i uka, ca 4 år). De gangene jeg havner ute på kjøret, så bruker jeg et par dager med Myfitnesspal litt strengt, lager nytt treningsprogram og bare gjør det. Da kjenner jeg fort hvor deilig det er. 

Anonymkode: 4fe33...0b3

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg, jeg måtte bare tvinge meg selv på trening og prøve å ikke ha så store forventninger om meg selv og trening. Jeg tok det som det kom, og hadde 2-3 økter i uka til å begynne med. Av helsemessige årsaker har jeg nå en pause igjen, men ser frem til å starte igjen etterhvert :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se på motivasjonsvideoer, det hjelper i hvertfall meg når jeg mangler motivasjon 😀

Anonymkode: c30cb...98c

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prøve noe helt nytt en stund innen trening? 

F.eks. svømming ute nå som været tillater det? :)

Anonymkode: 6b087...006

AnonymBruker
Skrevet

Hør siste episoden av Treningspodden, handler om nøyaktig det du beskriver her

Anonymkode: 379c6...226

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...