Gå til innhold

hva spiser dere i denne varmen? orker jo nesten ingenting!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser mye salater! Salat av babyleaf mix med vannmelon, agurk, rødløk og fetaost er  favoritten. Sushi fungerer også bra nå:) 

Anonymkode: 24d58...cdd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lager pastasalat, ellers fint rundstykke med skagensalat. 

Anonymkode: 272b0...cc3

Skrevet

Mat som lager seg selv i ovnen. Igår ble det bondeomelette og idag fylte paprika men det frister lite å spise det og kjenner jeg

AnonymBruker
Skrevet

30 grader her, så i dag har jeg spist kaviar på riskake og saftis og saftis og drukket pepsi max.. :P

Anonymkode: 3c5ec...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Samme som ellers. Er glad i varmen, og synes ikke dette er spesielt varmt i forhold til det jeg opplever i utlandet mange ganger i året, og da spiser jeg gjerne ute i skyggen selv om det er ca 35 grader. 

Men er jo godt med litt skikkelig sommermat når man først kan sitte ute. Denne uka har vi grillet laks og hatt en kald potetsalat til. Vi har spist moules frites. I dag skal vi grille pizza. Altså mye av det samme som ellers, men vi elsker å være ute og å bruke grillen. 

Anonymkode: 27c0f...db6

AnonymBruker
Skrevet

Idag spiste jeg på en vannmelon halve dagen, gikk så over til frukt- og bladgrønt-smoothie. Senere blir det tilberedte grønnsaker med poteter på en eller annen måte...kanskje potetstappe med frisk gressløk fra hagen og ovnsbakte grønnsaker? :) 

Anonymkode: c9df9...288

AnonymBruker
Skrevet

Kyllingsalat, kyllingwraps osv (salatkjøtt fra kjøledisken, steiker ikke kylling selv). Roastbiff og annet kaldt kjøtt kan selvfølgelig også brukes. Take away-vårruller med ris og salat går også an, hvis noen gidder å hente det.

Anonymkode: 5e40a...480

AnonymBruker
Skrevet

Snakk om luksusproblem altså...kjenner jeg gjerne skulle hatt en skikkelig suppe å varme meg på idag 😨 8 grader her 😫

Anonymkode: 36e78...7a9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om luksusproblem altså...kjenner jeg gjerne skulle hatt en skikkelig suppe å varme meg på idag 😨 8 grader her 😫

Anonymkode: 36e78...7a9

8 grader??? Hvor er du?? 😜🌞

Skrevet

Smoothie

Reker og loff

Salater av forskjellige slag. Gjerne med både grønnsaker og frukt/bær oppi. 

Grillmat, helst med hjemmelaget potetsalat som tilbehør. Og blandet salat. 

Yoghurt eller kesam, gjerne med frukt eller bær oppi

Knekkebrød med forskjellig pålegg (i varmen syns jeg knekkebrød er bedre enn vanlig brød) 

Skrevet

Smoothier,salater og frukt går det mye av.

Har spist endel is og griller mye de siste dagene så nå er jeg drittlei grillmat.

Til helgen blir det ikke grillmat i parken men moreller,jordbær og vannmelon samt foccacia(fylt med feta,chorizo og oliven) med aiolidip og noen biter ost+drikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser det samme som jeg vanligvis gjør i dette landet  

Men nå er jeg vant med å spise nudelsuppe i tropene i 35 varmegrader, så toleransen min er en annen. 

Anonymkode: 688ef...86f

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det same som før? Nesten så jeg skulle ønske jeg mistet litt apetitt på sommeren.... Alltid sulten jeg gitt :vetikke:

Anonymkode: 09c24...5a4

Samme her! Kanskje enda litt mer. Folk ser rart på en som eter enda mer i varmen🙈.

Skrevet

Her går det mest i salater. I dag ble det salat med salatblader, hodekål, mais, fetaost, spekeskinke og en syrlig dressing. Lager ofte wraps med ca det samme i, og eventuelt hvitløksdressing. 

Ellers går det i salte kjeks, spekeskinke, potetgull eller epler til mellommåltider. 

Gjest Carressa
Skrevet (endret)

Søll hører med på varme sommerdager. Norsk husmannskost, består av godt flatbrød knust i biter, kulturmelk/kefir og eventuelt litt sukker på toppen. 

Endret av Carressa
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Mange gode tips her :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Smoothies! 

I dag la jeg en skyr i fryseren til den vad halv-frossen - HELT nydelig! 

Spist mye salat med kylling/laks/biffstrimler til middag siste dagene ☺️

Skrevet

Samme som ellers igrunn. På de aller heteste dagene er det iblant godt å vente med å spise middag til kvelden. 

Skrevet

Så heldig. Matlysten er det siste som forsvinner hos meg, uansett hva som måtte skje *lubben uansett vær*

Skrevet

Jeg spiser som ellers. Den eneste forskjellen er at jeg spiser salt og drikker mer vann mellom måltidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...