AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Hvor mye må man betale i gebyr? Når var betalingsfristen egentlig? har visst ikke fulgt så godt med, og regningen har forsvunnet Anonymkode: 8bff8...d5a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 https://www.nrk.no/lisens/kringkastingsavgift---privat-1.11518824 Betalingsfrist 31. januar Gebyr 15% ~223 kr Anonymkode: b5364...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/lisens/kringkastingsavgift---privat-1.11518824 Betalingsfrist 31. januar Gebyr 15% ~223 kr Anonymkode: b5364...b9b Ojsann Takk for hjelpen Anonymkode: 8bff8...d5a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 Men jeg er visst ikke alene om den saken Var det 90 000 personer som ikke har betalt NRK-regningen i år? Hvorfor? Har de også surret bort regningen slik som jeg gjorde? Anonymkode: 8bff8...d5a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg er visst ikke alene om den saken Var det 90 000 personer som ikke har betalt NRK-regningen i år? Hvorfor? Har de også surret bort regningen slik som jeg gjorde? Anonymkode: 8bff8...d5a Ja, dere er mange utrolig sløve personer som ikke passer på å få regningenenderes betalt. Tvangstrekk i lønn, trygd og tilgodebeløp på skatten med renter og gebyrer gir jo statskassen en del ekstra på grunn av deres slurv og tøys. Få fakturaen inn på avtale i nettbanken før ny faktura kommer i juli. Eller vil du og dine medskyldige betale ekstra fortsatt? Tvangstrekk i lønn og trygd er jo lite flaterende når arbeidsgiver får beskjed om. Skal det søkes ny jobb og gammel arbeidsgiver skal være referanse og melder videre til ny arb.gi. at det har vært noen tvangstrekk, så privatøkonomien er ikke helt på stell, så blir det neppe lett å få ny jobb, vil jeg tro? Tvangstrekkene er vel like rundt neste sving? Anonymkode: cb240...313 2
Million Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 (endret) Registrer NRK Lisens på e-faktura eller autogiro i nettbanken NÅ, så har du den rett i nettbanken neste gang, og ingenting "å rote bort". Personlig har jeg aldri skjønt hvordan folk kan rote vekk en regning. Det var ingen som lærte meg noe som helst om regningsbetaling og budsjett da jeg flyttet hjemmefra i begynnelsen av tjueårene, men jeg skjønte selv at system og punktlighet var det viktig å ha. Det første jeg gjorde, var å lage meg en mappe for regninger. Ubetalte regninger på høyre side i mappen, og betalte på venstre. Alle betalte regninger ble det notert behørig "BETALT" og dato på. Alle regninger som kom i posten ble umiddelbart åpnet, lest, og så lagt i regningsmappen, som hadde sin faste plass i skrivebordsskuffen. Der lå den alltid, og ble bare tatt opp for å betale noe, så det var aldri panisk leiting rundt i leiligheten for å finne den. Årene har gått. Forskjellen nå er at de fleste regningene kommer i nettbanken. Der ligger de pent arkivert elektronisk. Noen få regninger på papir har fremdeles plass på venstre side i mappen, siden for "betalte regninger", for eksempel den papirfakturaen jeg fikk utlevert av rørleggeren som var og byttet blandebatteri her for noen uker siden. Kodebrikken til nettbanken ligger også ALLTID inni den samme mappen, lenket fast med en tynn metall-lenke og en sikkerhetsnål. Jeg har aldri mistet en kodebrikke eller rotet den bort heller, for den ligger også på sin faste plass i regningsmappen. Skjønner ikke at folk ORKER å ha sånt rot i livet sitt at de ikke engang har et FAST sted å lagre regningene sine og system i sakene. Endret 30. mai 2018 av Million 2
Atea Skrevet 30. mai 2018 #7 Skrevet 30. mai 2018 Du kan be om å få betale månedlige avdrag- Nrk er villig til det, takket være meg kanskje, jeg tok en prat med en som har jobbet der i mangen år, og ba han ta det opp. Så nå kan man det. Det du skylder vet jeg ikke, du må ringe dem og forklare situasjonen og spørre om en betalingsplan. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå