Gå til innhold

Når de ikke bekrefter date, next?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg lei av menn som ber meg med på date uten å bekrefte. Det har skjedd flere ganger før. De foreslår å treffes, dagen blir satt, men det å snakkes nærmere skjer ikke før enn beste fall i siste liten evt ikke i det hele tatt. Du avsetter dagen i kalenderen, setter venner på hold eller avslår fordi du tror du har en avtale. Så kommer dagen og du vet ikke om det blir noe av. Jeg har begynt å lage andre planer dersom jeg ikke hører noe den dagen daten skal finne sted. Jeg ser naturligvis litt an hvor "bekreftet" den i utgangspunktet var. Ble det bare slengt ut en mulig dag og jeg takket ja uten noe oppfølging, legger jeg andre planer. Virket det bestemt:" da sier vi det sånn, så avtaler vi tid senere" så avventer jeg og skriver selv evt.

Men må si det er veldig bittert å tro du har en avtale, for så å bli " ghostet". Jeg tenker da at med mindre det kommer en beklagelse, slettes fyren og jeg går på date med neste, ene og alene fordi jeg vil bli behandlet med mer respekt fra dag 1. Mulig jeg overreagerer, men jeg får meg ikke til å behandle venner sånn, så hvorfor skal en fremmed som burde prøve å vise det beste av seg selv, få behandle meg så useriøst.

Hva gjør dere i sånne tilfeller?

Anonymkode: cd272...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør noen dager i forveien om vi fortsatt skal møtes og låser en konkret avtale. Menn som spør om date og ikke følger det opp gidder jeg ikke vente på.

Anonymkode: e4097...9e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde også nylig dette med en fyr, at han ikke fulgte opp avtale, plutselig tok kontakt igjen, for deretter å avlyse avtale, og så ikke gi lyd igjen. Må si jeg også opplevde det ganske respektløst. Jeg er ikke vant med sånt og visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere, hvor lang tid før jeg skulle slette matchen. Det kjennes litt absurd at en person synes jeg er så lite viktig at han kan behandle meg sånn.

Anonymkode: e3ad8...ba3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en del av disse mennene som har vært single lenge som driver med dating som en slags hobby. Dvs at de tar kontakt med og avtaler dater som et slags tidsfordriv. Mulig at det gjelder noen kvinner også, det kan jeg ikke uttale meg om.  Det jeg ser, er at når jeg tar kontakt med menn på datingsider på nettet eller svarer og skriver til de som kontakter meg, så er det fordi jeg mener de er potensielle partnere som jeg kan tenke meg å bli mer kjent med. Men så virker det som at mange menn bare slenger ut meldinger i hytt og vær uten at de bryr seg om svaret. Ser ikke helt poenget med at de tar initiativ til kontakt og så ikke bryr seg om svaret eller prøver å bli kjent med den man har skrevet til. Og nei, det dreier seg om helt normalt høflige og hyggelige svar, jeg skriver ikke veldig langt eller rart. Tror de både har blitt vant til å være singel samtidig som de er blaserte fordi det alltid er flere å ta av på datingsider på nettet.

Anonymkode: ce58a...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er en del av disse mennene som har vært single lenge som driver med dating som en slags hobby. Dvs at de tar kontakt med og avtaler dater som et slags tidsfordriv. Mulig at det gjelder noen kvinner også, det kan jeg ikke uttale meg om.  Det jeg ser, er at når jeg tar kontakt med menn på datingsider på nettet eller svarer og skriver til de som kontakter meg, så er det fordi jeg mener de er potensielle partnere som jeg kan tenke meg å bli mer kjent med. Men så virker det som at mange menn bare slenger ut meldinger i hytt og vær uten at de bryr seg om svaret. Ser ikke helt poenget med at de tar initiativ til kontakt og så ikke bryr seg om svaret eller prøver å bli kjent med den man har skrevet til. Og nei, det dreier seg om helt normalt høflige og hyggelige svar, jeg skriver ikke veldig langt eller rart. Tror de både har blitt vant til å være singel samtidig som de er blaserte fordi det alltid er flere å ta av på datingsider på nettet.

Anonymkode: ce58a...15f

Dette kan være en forklaring. Men jeg har også tenkt på at kanskje ikke alle menn er så tøffe som vi tror de er. Kanskje de kan få prestasjonsangst eller sjenanse eller angst. Vi damer kan jo noen ganger bli nervøse foran en date, og jeg har jo selv en sjelden gang avlyst eller utsatt en date hvis jeg ikke kjenner meg helt på topp eller selvtilliten er lavere enn ellers.

Anonymkode: e3ad8...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...