AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Er det noen som vet noe om skattemotregning og datoer? Barnefar skylder meg rundt 70 000 gjennom nav innkreving. Jeg har fått bekreftet fra nav at det har blitt sendt ut varsel om motregning til han. Hva skjer nå? Jeg vet at det er en del ukers klagefrist, men når er det sannsynlig at jeg ser noe til de pengene? Det hørtes ut som om det var omtrent umulig å få igjennom en klage. Er det noen andre her som har fått penger etter motregning? Anonymkode: 4fab5...e88
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Nå må du vente til skatteoppgjøret hans er klart, fra sluttten av juni begynner de å bli klare. Du må bare vente og se. Det kan jo være at han bare får igjen 5000,-, da er det det du får. Anonymkode: 17095...24e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 Om det er gjennom NAV, er de de som får pengene, siden de har lagt ut for ham til deg. Anonymkode: 6e613...4e7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 Selv om han skal skattemotregnes er det ikke sikkert at han får noe igjen på skatten. Mange gjeldsslaver spekulerer i skattetrekket, og setter inntekten lavere enn forventet slik at de går i null eller blir skyldig. Og dermed får de beholde pengene selv. Og det er ennå 3,5 uker til FØRSTE pulje er klar. Mange får ikke oppgjøret før i oktober. Ikke håp at du skal få 70.000 på konto om 3 uker. Ingen har så høyt skattetrekk... Anonymkode: a8b5a...75a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 Er fullstendig klar over at jeg ikke får så mye 😜 han har vel fått igjen rundt 10-15 000 tidligere. Det er ikke så mange månedene siden trekket fra nav ble opprettet, så han har ikke hatt mulighet til å sette ned skattetrekk. Nav har kun lagt ut bidragsforskudd og det må han betale nav. Resten skal gå til meg. Men da blir der evt tidligst betalt ut i begynnelsen av august kanskje da eller? Hvis man egentlig får penger i slutten av juni og så er det noen ukers klagefrist?Noen som har fått utbetaling etter motregning tidligere år? Anonymkode: 4fab5...e88
Million Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er fullstendig klar over at jeg ikke får så mye 😜 han har vel fått igjen rundt 10-15 000 tidligere. Det er ikke så mange månedene siden trekket fra nav ble opprettet, så han har ikke hatt mulighet til å sette ned skattetrekk. Nav har kun lagt ut bidragsforskudd og det må han betale nav. Resten skal gå til meg. Men da blir der evt tidligst betalt ut i begynnelsen av august kanskje da eller? Hvis man egentlig får penger i slutten av juni og så er det noen ukers klagefrist?Noen som har fått utbetaling etter motregning tidligere år? Anonymkode: 4fab5...e88 Å sette ned skattetrekk kan man gjøre på dagen, og få det iverksatt fra første lønning etterpå. Det er ikke noe som tar år og dag. Man ordner det selv på nettet. Oppgir at man kommer til å tjene så og så mye, har den og den gjelda osv, og så lagrer man skjemaet på skatteetatens side. Ferdig, og ny skatt er i gang. Han kan altså sitte og fylle ut og juge hele veien, oppgi at han vil komme til å tjene mye mindre enn han faktisk gjør, for å unndra seg skatt, og heller ta baksmellen året etter. Da får ikke du noe bidrag fra hans skattekroner i hvert fall, tenker han kanskje om han er sleip nok. Endret 30. mai 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 6 timer siden, Million skrev: Å sette ned skattetrekk kan man gjøre på dagen, og få det iverksatt fra første lønning etterpå. Det er ikke noe som tar år og dag. Man ordner det selv på nettet. Oppgir at man kommer til å tjene så og så mye, har den og den gjelda osv, og så lagrer man skjemaet på skatteetatens side. Ferdig, og ny skatt er i gang. Han kan altså sitte og fylle ut og juge hele veien, oppgi at han vil komme til å tjene mye mindre enn han faktisk gjør, for å unndra seg skatt, og heller ta baksmellen året etter. Da får ikke du noe bidrag fra hans skattekroner i hvert fall, tenker han kanskje om han er sleip nok. Ja, det er jeg klar over. Har gjort det selv. Det jeg mente er at det ikke er så lenge siden nav begynte å kreve inn penger (februar tror jeg det var) så han kan ikke forandre skatten som kommer nå, da han må tilbakebetale fra i fjor. Anonymkode: 4fab5...e88
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #9 Skrevet 30. mai 2018 4 timer siden, marcus- skrev: Jeg kan godt dekke differansen 😃 💸🍻 Anonymkode: 4fab5...e88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå