AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Tispen min har dessverre et veldig dumt problem. Når jeg fikk henne så gikk hun greit sammen med enkelte hunder, men noen gikk hun ikke så godt sammen med. Men slik er det jo med både hunder, andre dyr og mennesker. Men siste halve året så har hun begynt å knurre/bjeffe mot alle hunder. Gjerne glefse litt også (biter ikke). Her om dagen hoppet hun uprovosert bort mot en annen hund også. Begge var i bånd og sto i ro, og jeg så ingen tegn til at den andre hundene gjorde noe hun ikke likte. Den satt helt i ro. Jeg trener på kontakt, passeringer osv. Og har også gått på kurs og hatt privattimer. Det går ok når vi trener, men jeg liker ikke det at hun uprovosert kan hoppe bort til andre hunder og glefse/knurre. Kan ikke trene med henne blant andre hunder da (løs i inngjerdet hage med hund vi kjenner), siden jeg ikke vet hva hun kan finne på. Hun har ikke hatt noen dumme episoder med andre hunder, så jeg vet ikke hvorfor hun er slik. Anonymkode: e15f8...b01
Tabris Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Selv om det kan virke uprovosert for deg, så er det alltid en årsak til at hunden gjør det sett fra dens ståsted. En hund som knurrer og glefser mot andre hunder gjør det fordi de synes det er ubehagelig at den andre hunden er nær og bruker aggresjon for å skremme den bort. Fortset å tren som du gjør med passeringer og pass på at ingen hunder nærmer seg din hund, spesielt ikke i bånd. Ikke sett henne i hilsesituasjoner eller situasjoner nær andre hunder sånn at hun føler hun må gjøre det for å få avstand. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå