Gå til innhold

Hvor lenge kan man gå uten mat og drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har et par spørsmål; Hvor lenge kan et voksent menneske klare seg uten både mat og drikke? Er det dager, eller er det uker? Er det farlig å gå feks 3 dager uten både mat og drikke? 

Jeg vet at et menneske fint kan klare seg 3 uker uten mat, men nå tenker jeg på både mat og væskeinntak samtidig.

- E 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man overlever ikke mange dager uten vann. Mat kan du derimot klare deg uten i 3-4 uker, og lenger dersom du er overvektig og har mye å tære på.

Anonymkode: e6a71...541

AnonymBruker
Skrevet

Allerede etter et helt døgn uten væsketilførsel begynner kroppen å ta skade. Spesielt nyrene.

Anonymkode: bbce3...428

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du om dette TS?

Anonymkode: e03ab...353

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er direkte farlig. Vann må du ha i deg.

Mat kan du klare deg uten lenger - men om du skal på fastediett så er det annbefalt i spise litt hver dag.

Anonymkode: 83196...059

Skrevet

Det er viktig å drikke hver eneste dag, drikke klarer man seg ikke lenge uten - i alle fall ikke i denne varmen for tiden.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du om dette TS?

Anonymkode: e03ab...353

Jeg spurte om dette rett og slett, fordi jeg og en vennegjeng hadde en diskusjon om dette, hvor noen mente at man ikke kunne gå mer en et par døgn, mens noen andre mente flere uker. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man overlever ikke mange dager uten vann. Mat kan du derimot klare deg uten i 3-4 uker, og lenger dersom du er overvektig og har mye å tære på.

Anonymkode: e6a71...541

Jeg overlevde 4- 6 måneder nesten helt uten mat. Dette var litt dum-slanking, og begynte å spise normal igjen etter dette og alt gikk helt fint, døde ikke. Man overlever nesten alt ,bare så lenge man har vann. 

Anonymkode: 73c03...c57

AnonymBruker
Skrevet

Du gikk ikke 4-6 måneder uten mat. Tull og tøys. 

Anonymkode: da313...e2d

• Liker 2
Skrevet

Kjære Trådstarter!

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...