Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter å ha tatt ferie og vært hjemme med valpen i 6 uker, er det straks dags for å komme seg tilbake på jobb. Valpen er nå 3,5 måned. 

Vi gruer oss veldig til dette, da vi helst ikke ønsker å ha valpen alene. Men sånn er det tidvis med to i turnusarbeid. 

Valpen skal få gå fritt på kjøkken/gang/spisestue. Han trives best i større områder, og blir svært misfornøyd om han blir stengt inne på et rom ol. 

Valpen er overraskende selvstendig, og når vi har trent alenetrening er han rolig og det går han hus forbi at vi er borte noen minutter. Blir som regel møtt av et trøtt tyne og logrende hund de gangene vi har vært borte i et par timer. Men arbeidslivet fører til at vi er borte fra kl.7-14.00 begge to visse dager. Svigerfar bor i nabohuset og jobber i nærheten, så han har muligheten til å stikke innom flere ganger per dag, for lufting og litt sosialisering. Samt at min samboer ofte kan dra hjemom i arbeidstiden. Er dette nok for en valp? Er det bedre med færre turer innom slik at ikke han "blir forlatt" så mange ganger i løpet av dagen? 

Ønsket er at valpen skal være med min samboer på jobb de gangene en av oss ikke er hjemme. Men da han enda HATER bur, blir helt desperat og bjeffer høyfrekvent, går ikke det enda. 

Håper på noen råd og tips  😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres helt topp ut at svigerfar kan stikke innom. Tror jeg hadde stukket innom to ganger i løpet av tiden mellom 7-14 om det er mulig. Et fint tips er å gi hunden noe godt når du drar i fra den. ( En liten godbit i en tom dorull/ eggekartong eller kong med frosset leverpostei) Da forbinder valpen det at du drar, med noe positivt. 

Anonymkode: 87916...a46

AnonymBruker
Skrevet

Stikk innom et par ganger ila dagen så skal nok dette gå bra. Er da mye bedre å ha hunden løs hjemme enn i et bur på arbeidsplassen!

Anonymkode: f6d22...f46

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...