Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2005 #1 Skrevet 28. februar 2005 Fordi Homeparty systemet irriterer meg' date=' det er en fordummende måte å drive forretning på.[/quote'] Hentet dette glimrende argumentet fra Velværeforumet på mitt spørsmål om synspunkter på å kunne handle hjemme i sin egen stue. I følge Eden-Refaeli er det folk uten ryggrad som handler på homeparties. Noen synspunkter?
Belba Skrevet 28. februar 2005 #2 Skrevet 28. februar 2005 Hehe, det er selvfølgelig bare tull, og egentlig ikke engang verdt å kommentere.
Gjest Melk Skrevet 28. februar 2005 #3 Skrevet 28. februar 2005 Vil ikke si det er fordummende, snarere vil jo mange kvinner lære seg å ordne sin egen bedrift, for de er vel registrert som enmanns-bedrifter ofte.
Væren Skrevet 28. februar 2005 #4 Skrevet 28. februar 2005 Det er jeg ikke enig i; jeg tror de fleste er i stand til å tenke selv, uansett hvor de handler. Må ikke undervurdere folk! Fordelen med homeparties er at du får demonstrert produktene. Du har også angrefrist. Du får høre om andres gode og dårlige erfaringer og kan få råd fra andre. Dessuten er det en sosial måte å handle på! At noen føler seg "presset" til å handle selv om de i utgangspunktet ikke hadde lyst til eller planlagt å kjøpe noe, det er en annen sak. I så måte kan det kanskje høres litt dumt ut at man likevel brukte penger som man ikke hadde tenkt å bruke. Det er ikke ofte jeg er på homeparty selv, kan gå årevis i mellom hver gang. Men jeg solgte Tupperware i en kortere periode for 10-11 år siden, og syntes faktisk det var en ganske OK erfaring!
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #5 Skrevet 28. februar 2005 Grunnen til at jeg synes det er fordummende er pga. den kunstige og amerikaniserte oppførselen til "konsulentene". Ingen av de jeg har møtt har klart å oppføre seg naturlig og ikke minst snakke normalt. Mange av dem har også problemer med å svare på spørsmål om hudpleie. Det er mest "dette måååå du bare prøve, det er såååååå bra altså" De kundegruppene jeg har sett har vært en samling med kvinner som føler de har gjort noe "dristig" ved å være med på party. Ja-nå-skulle-gubben-sett-meg eller dette-må-jeg-gjemme-bort-når-jeg-kommer-hjem-så-han-ikke-ser-at-jeg-har-begynt-å-jåle-meg er bare noen av kommentarene jeg har hørt, og dette var kvinner i aldersgruppen 25 til 35 år. Og kvinner som snakker sånn synes jeg ikke har ryggrad.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. februar 2005 #6 Skrevet 28. februar 2005 Noen synspunkter? Ja. De som synes homepartys er fordummende lar være å gå, de som synes det er allright går dit.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #7 Skrevet 28. februar 2005 Ja. De som synes homepartys er fordummende lar være å gå, de som synes det er allright går dit. He he, det funker jo også
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2005 #8 Skrevet 28. februar 2005 Jeg har vært på mange homeparties i sin tid, men de erfaringene du har gjort, kan jeg ikke si jeg kjenner meg igjen i. Jeg har EN venninne som sier at "dette må jeg gjemme så ikke gubben ser at jeg har brukt penger", men det er mer trolig at det skjer når hun har handlet over disk. Når hun går på parties så vet han jo at hun kommer til å kjøpe ett eller annet. Det kan godt hende at det finnes konsulenter som ikke er utdannet hudpleiere - det gjelder nok minst 95 % av dem antar jeg, men de vet det de trenger å vite i forhold til de produktene de markedsfører. Treffer de kunder med skikkelige problemer skal de henvise dem til hudlege eller hudterapeut. Skikkelig acne, psoriasis og slikt skal vi ikke blande oss bort i. Eden-Refaeli Det jeg lurer litt på er hvordan du har kommet bort i så mange udugelig konsulenter og truffet så utrolig mange ryggradmanglende kvinner på hudpleieparties. Har du vært på innmari mange, eller? Jeg har vært på ca fem i hele mitt liv jeg, når jeg ikke tar med de jeg holder selv selvfølgelig...
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #9 Skrevet 28. februar 2005 Grunnen til at jeg synes det er fordummende er pga. den kunstige og amerikaniserte oppførselen til "konsulentene". Ingen av de jeg har møtt har klart å oppføre seg naturlig og ikke minst snakke normalt. Mange av dem har også problemer med å svare på spørsmål om hudpleie. Det er mest "dette måååå du bare prøve, det er såååååå bra altså" De kundegruppene jeg har sett har vært en samling med kvinner som føler de har gjort noe "dristig" ved å være med på party. Ja-nå-skulle-gubben-sett-meg eller dette-må-jeg-gjemme-bort-når-jeg-kommer-hjem-så-han-ikke-ser-at-jeg-har-begynt-å-jåle-meg er bare noen av kommentarene jeg har hørt, og dette var kvinner i aldersgruppen 25 til 35 år. Og kvinner som Så du går på homeparties du også ja......velkommen i klubben da.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #10 Skrevet 2. mars 2005 Jeg har så vidt selv begynt å ha home parties for å selge egne smykker! - Jeg gidder ikke å stå og messe om de fortreffelige produktene, men kommer med litt faktaopplysninger når folk titter på et spesielt smykke, hjelper kanskje til å finne farger/modell som passer vedkommende, men ellers får folk selv titte og gjøre seg opp en mening. Tror ikke det føles som press. Liker de et smykke og føler de har råd, kjøper de. Hvis de ikke finner noe som passer lar de være. Min erfaring. En annen ting er at jeg kasnkje hadde solgt mer om jeg la meg til en litt mer "amerikanisert oppførsel"! men det er liksom ikke meg, da...
Gjest Pjusk Skrevet 2. mars 2005 #11 Skrevet 2. mars 2005 Grunnen til at jeg synes det er fordummende er pga. den kunstige og amerikaniserte oppførselen til "konsulentene". Ingen av de jeg har møtt har klart å oppføre seg naturlig og ikke minst snakke normalt. Mange av dem har også problemer med å svare på spørsmål om hudpleie. Det er mest "dette måååå du bare prøve, det er såååååå bra altså" De kundegruppene jeg har sett har vært en samling med kvinner som føler de har gjort noe "dristig" ved å være med på party. Ja-nå-skulle-gubben-sett-meg eller dette-må-jeg-gjemme-bort-når-jeg-kommer-hjem-så-han-ikke-ser-at-jeg-har-begynt-å-jåle-meg er bare noen av kommentarene jeg har hørt, og dette var kvinner i aldersgruppen 25 til 35 år. Og kvinner som snakker sånn synes jeg ikke har ryggrad. Det har sikkert noe med din omgangskrets å gjøre. Jeg har vel vært på tre - fire homeparties i hele mitt liv og har hverken opplevd "amerikaniserte" konsulenter eller ryggradløse gjester.
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2005 #12 Skrevet 2. mars 2005 Synes homeparties er artig jeg! Var på ett senest igår. Tja...konsulentene kan det da variere veldig med..noen er skikkelig flinke mens andre er litt mer "den er sååå nyyydelig bla bla bla". Men slik er det jo i en hvilket som helst butikk også. Noen selgere er flinke mens andre er mindre flinke. Det er kanskje fort for at en handler noe en egentlig ikke hadde planer om å kjøpe. Men det er rart med det, en sitter der en hel venninnegjeng rundt bordet og blir presentert for noe lurt noe. En får jo en mye bedre presentasjon av produkter på et homeparty enn i en butikk. I butikken må en aktivt oppsøke informasjon om et produkt - mens på homeparty får alt servert opp i hendene. Homeparty er en fin kombinasjon av å hygge seg med venner å shoppe synes jeg. Litt annet enn vanlig "syklubb".
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #13 Skrevet 3. mars 2005 Jeg liker homeparties fordi jeg kan bedrive mine to ynglings syssler: Ha kontakt med venner OG shoppe.
Furstina Skrevet 3. mars 2005 #14 Skrevet 3. mars 2005 Jag gillar inte homeparties men det är mest för att jag tycker att varorna kanske inte är så prisvärda. För någon som är "svag" är det lätt att ryckas med och köpa en fiffig grej de egentligen inte skulle ha köpt. men det är trevligt.
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2005 #15 Skrevet 3. mars 2005 Jeg har så vidt selv begynt å ha home parties for å selge egne smykker! - Jeg gidder ikke å stå og messe om de fortreffelige produktene, men kommer med litt faktaopplysninger når folk titter på et spesielt smykke, hjelper kanskje til å finne farger/modell som passer vedkommende, men ellers får folk selv titte og gjøre seg opp en mening. Tror ikke det føles som press. Liker de et smykke og føler de har råd, kjøper de. Hvis de ikke finner noe som passer lar de være. Min erfaring. En annen ting er at jeg kasnkje hadde solgt mer om jeg la meg til en litt mer "amerikanisert oppførsel"! men det er liksom ikke meg, da... Jeg solgte også smykker for noen år siden, og som du sier; de selger seg selv. Nå var ikke mine hjemmelagde, men kom fra et nettverksfirma i London, og de var dritlekre high end fashion jewelry... mye lekkert, og jeg hadde nok holdt på med det ennå om de ikke hadde gått konkurs. (Ikke fordi smykkene ikke solgte, men fordi eieren av selskapet var for dårlig høre på andre når hun feilberegnet kolleksjonene sine).
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2005 #16 Skrevet 3. mars 2005 Fordummende er det vel ikke, men homeparty-venninner er jævlig slitsomme å ha i venneflokken. Men nå er ikke jeg noe homeparty-menneske heller. Liker å kjøpe det jeg vil NÅR jeg vil.
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2005 #17 Skrevet 3. mars 2005 Jeg kan i hvert fall med hånden hjertet si at jeg aldri har plaget venninnene mine med produktpress. De kommer selv når de trenger noe. Men om de ringer og bestiller en rensekrem, og jeg vet at det er like lenge siden de kjøpte fuktighet, så kan jeg spørre hvordan det er med fuktigheten - om de går tom snart. Men jeg har også venninner som holder på med den typen salg, som gir bort produkter til jul, bursdag, sender tilbud ustanselig, you name it..,. og DET kan bli litt slitsomt. Jeg vet også at noen kan finne det litt kjipt å få gaver som er produkter hun vanligvis selger, som om det ikke koster henne noe, men vi som driver homeparties kjøper jo faktisk produktene vi selger vi også, om en litt rimeligere enn vi selger dem.
diddi Skrevet 3. mars 2005 #18 Skrevet 3. mars 2005 Ja venninnen min ble veldig glad da jeg ga henne ei salatslynge til bursdagen. Visste jo at hun ønaket seg den, og så slapp hun å gå på party hos meg. Noe hun sikkert var ekstra glad for, siden jeg hadde sagt at hun måtte dukke opp for at jeg skulle ta imot bestilling. (hi hi) Jeg driver med dette, og inviterer gjerne andre salgsagenter til å holde møter hos meg. Og jeg mener absolutt at mine venninner ikke er "dumme". Tvert imot så er de der fordi de ønsker nettopp de produktene som skal demonstreres. (De er fakstisk ikke så interessert i serveringen!) De stiller spørsmål, kjøper for det meste de tingene de hadde snakket om på forhånd (ihverfall ikke "unyttige ting"), og det er ikke "amrikanske tilstander" på møtene hjemme hos meg. Men nå inviterer jeg ikke til sminkemøter, eller hudpleieprodukter. Men barneklær, TW og barnelekemøter. Jeg var vel litt ivrigere i begynnelsen til å promotere overfor venner de sakene som jeg selv selger. Men nå sier jeg i fra om det er et ekstra godt tilbud, og til de som jeg vet er interessert. De andre gidder jeg ikke å snakke om slikt med. Men at det er forskjell på salgskonsulenter har jeg jo skjønt. Men jeg er ikke "amerikanisert" og ler godt når folk begynner slik.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2005 #19 Skrevet 7. mars 2005 Salatslynga til TW er super. Den har jeg ikke angret ett sekund på at jeg kjøpte. Og hvitløkspressa også - genial patent! Ellers er jeg glad i alle boksene og tingene jeg har fra TW - de holder skapene mine ryddige og oversiktilige. (Og lokkene vrir seg ikke i krampe i oppvaskamaskinen, sånn som billige -nillebokser gjør.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå