Gå til innhold

Reisefeber /angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I morn drar jeg på ferie alene. Våknet med angst, men sa til meg selv at det bare er reisefeber og normalt. Men er det normalt?

Stressnivået mitt ligger på cirka 5-7 på en skala til ti. Det kan bli bankstreik, men da blir det vel tvungen lønnsnemd? Jeg har konto i en liten sparebank og de har ikke filial her. Må jeg veksle penger og hvor gjør jeg det? Mye å tenke på.

Jeg må dra og handle litt klær, burde vært og vannet på gravlunden, men min mor sa at hun kan gjøre det, ikke i dag, men en av de første dagene. Hun sa at det måtte jeg ikke tenke på. Bor i blokk og har ikke egen vaskemaskin, må se om det er ledig på fellesvaskeriet, hvis ikke får jeg vasket klær hos moren min i morn før jeg drar. Og har jeg husket på alt? 

Jeg sliter litt med angst til vanlig. Men dette må kanskje være reisefeber? Har tenkt på alle eventualiteter, og er rolig på den måten, sett bort fra fare for bankstreik. Skal til utlandet, men innenfor Norden. 

Gulvet burde vaskes før jeg drar, litt oppvask, klesvask. Men dette får jeg til, eller det kan jo bare være litt rotete her hjemme til jeg kommer tilbake. 

Hva tenker dere om bankstreiken som kanskje kommer? Det var liksom dråpen når jeg leste nyheter i dag tidlig. Må også handle inn ekstra minnekort til kameraet, må jeg fly byen rundt eller har de det på kjøpesenteret. Sukk. Men jeg tåler varmen dårlig. 

Frustert eksfrue.

Anonymkode: 7ffff...024

Skrevet

Først og fremst, dette er helt normalt når du reiser bort dagen etterpå. Jeg kan ikke svare om bankstreiken, men som regel så går ting som oftest bra. Minnekort får du kjøpt på kjøpesenteret, antar disse har en clas ohlson, teknikk magasinet, kamera butikk etc? Oppvask tar du i kveld, gå lett over gulvet med moppen, klesvask setter du på når du kommer hjem fra byen. 

Lag deg en liste og prøv å bli ferdig før 21 i kveld, da har du fortsatt litt tid igjen til å slappe helt av. Dette kommer til å gå helt fint. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, dillyduzit said:

Først og fremst, dette er helt normalt når du reiser bort dagen etterpå. Jeg kan ikke svare om bankstreiken, men som regel så går ting som oftest bra. Minnekort får du kjøpt på kjøpesenteret, antar disse har en clas ohlson, teknikk magasinet, kamera butikk etc? Oppvask tar du i kveld, gå lett over gulvet med moppen, klesvask setter du på når du kommer hjem fra byen. 

Lag deg en liste og prøv å bli ferdig før 21 i kveld, da har du fortsatt litt tid igjen til å slappe helt av. Dette kommer til å gå helt fint. 

Ts her. Tusen takk. Du satte ord på det, for det er jo bare bagateller. Jeg har ikke betalt for huset jeg har leid, men hvis det blir bankstreik kan jeg ta ut kontanter i norsk valuta så de kan ha de som sikkerhet? Tror de har forståelse for det. Jeg har hatt løpende dialog med dem over mail, masse jeg har lurt på osv. 

Når jeg opplevde angsten i dag tidlig, sa jeg til meg selv at det ikke er ren angst, men også reisefeber. Det roet meg ned når jeg tenkte at det er normalt å ha for de fleste. 

Når jeg så leste at det blir bankstreik eller er fare for det ble jeg litt satt ut. Og har sagt til meg selv at jeg kan kjøpe det jeg ikke rekker når jeg kommer frem. Jeg sliter i varmen. Hodepine og kvalme. Ikke så ille nå når det er tidlig på dagen. Har sovet dårlig de siste nettene, varmen og kanskje uro og litt små angst forut for ferien. Må visst tenke Girl-Power og kvinne meg opp. 

Har heldigvis ikke dårlig råd så kan ta taxi, da rekker jeg å vanne på gravlunden også. Kan velge å se på det som en del av feriebudsjettet. Kommer til å spise ute der noen ganger, men har kjøkken så det meste gjør jeg selv. Tror jeg må velge å ta taxi par turer i dag. Og se om det er ledig på vaskeriet. Er ikke vant til at alt skal skje på en gang. Men, jeg har ikke lyst å avlyse ferien. Det kan jeg, da må jeg betale for kun en natt. Men jeg gleder meg jo stort til å komme dit. :)

Frustrert eksfrue. 

Skrevet

Går bankene ut i streik så vil det bli tvungen lønnsnemnd relativt fort, så om de du skal leie av kan ta norske seddler som en forsikring, så skal det gå helt fint. De fleste er relativt greie på slike ting. 

Angst ja, helt normalt. Husker når vi skulle til Australia, først var jeg usikker på om vi rakk connection flight i Bangkok, så kommer damen i skranken; passet ditt er øddelagt, de vil ikke godta dette i tollen i australia. (De brydde seg ikke, men snakk om å putte mer bensin på bålet i en allerede stressende situasjon). Poenget er; vi overtenker alt som kan gå galt, rekker vi dette, hva nå? hvorfor? hva gjør jeg? HELT NORMALT. 

Se på det som at ferien har startet i dag, ta taxi og kos deg. Når det kommer til varmen, og søvn blant annet og ellers på dagen, ha en liten fuktet klut og legg på panne, nakke evnt håndledd, dette kjøler deg ned. Se om det er ledig på vaskeriet, kjøp med noe godt til middag som du ikke behøver å styre så mye med (kylling og gresk salat fra ferskdisken på meny? Alltid en slager i varmen her) 

Det er lov til å være stresset :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, dillyduzit said:

Går bankene ut i streik så vil det bli tvungen lønnsnemnd relativt fort, så om de du skal leie av kan ta norske seddler som en forsikring, så skal det gå helt fint. De fleste er relativt greie på slike ting. 

Angst ja, helt normalt. Husker når vi skulle til Australia, først var jeg usikker på om vi rakk connection flight i Bangkok, så kommer damen i skranken; passet ditt er øddelagt, de vil ikke godta dette i tollen i australia. (De brydde seg ikke, men snakk om å putte mer bensin på bålet i en allerede stressende situasjon). Poenget er; vi overtenker alt som kan gå galt, rekker vi dette, hva nå? hvorfor? hva gjør jeg? HELT NORMALT. 

Se på det som at ferien har startet i dag, ta taxi og kos deg. Når det kommer til varmen, og søvn blant annet og ellers på dagen, ha en liten fuktet klut og legg på panne, nakke evnt håndledd, dette kjøler deg ned. Se om det er ledig på vaskeriet, kjøp med noe godt til middag som du ikke behøver å styre så mye med (kylling og gresk salat fra ferskdisken på meny? Alltid en slager i varmen her) 

Det er lov til å være stresset :) 

Ja det er lov å være stresset. Stressfaktoren vil falle betraktelig når jeg endelig er der håper jeg. Aldri vært akkurat der før, men vært i landet flere ganger. Får også besøk etter noen dager, en venninne og hennes nye kjæreste. De har med bil, mulig vi farter litt rundt hvis de ikke skal videre, men de blir i alle fall en natt. 

Jeg ser på ferien som rekreasjon. Har shoppet badetøy i lange baner. En venninne spurte hva jeg skal med hele tre bikinioverdeler, jeg sa at det er praktisk, og kommer an på dagsformen hvilken jeg velger. Hun himlet litt med øynene, men sa ikke mer. Har sett på såkalte strand-overdeler, tunika, men det klarer jeg meg uten. Likte ikke stoffet. T-skjorter i ren bomull og shorts og sandaler holder i massevis. Og kanskje et skjørt. Har skjørt, men det er mer til formelle selskap. Og jeg har også et tunika-lignende plagg som jeg har glemt. 

Du har rett, jeg ser på det som om ferien har startet i dag. :) Skal kjøpe noe på Meny som er enkelt. 

Jeg gleder meg virkelig. Det er første gang i hele mitt liv at jeg bare drar kos alene, bortsett fra da jeg rømte hjemmefra når jeg var tolv år. Har med pc og har d-play, feriehøytalere og en ekstra mobil med tvillingkort. Reiseforsikring er også på plass, har helårs. 

Så jeg forstår ikke hva jeg stresser sånn med. Det kalles reisefeber? Infrastrukturen som ikke rommer så mange av døgnets timer. :) 

Frustrert eksfrue. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som reisefeber. Jeg plages også av det, og det er helt normalt. Hvis du er redd for bankstreik kan du bare ta ut penger når du kommer frem dit du skal. Alt det andre kan du bare ta det med ro med. Gulvet trenger ikke vaskes. Det kan være litt skittent til du kommer hjem

Anonymkode: fefa4...8d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...