Gå til innhold

Disse trønder jentene i Dubai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med de? Er de kommet hjem? Er det noen trøndere her, som kanskje vet litt mer? 

Hvorfor forsvant det fra media. Tenker eneste grunnen er at det er fordi de er kommer hjem. Moland og French ble det jo rapportert om, til de ikke lenger trengte hjelp. 

Anonymkode: 9abc6...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stod på nrk.no at de fortsatt satt i varetekt.

Tipper UD jobber med saken og ønsker at mediene roer ned oppmerksomheten.

Dumme norske jenter på tur...... ååå alle bloggerne drar dit, da må vi også dit..... åååååå 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Antoinette said:

Stod på nrk.no at de fortsatt satt i varetekt.

Tipper UD jobber med saken og ønsker at mediene roer ned oppmerksomheten.

Dumme norske jenter på tur...... ååå alle bloggerne drar dit, da må vi også dit..... åååååå 

Skulle jo tro at høy oppmerksomhet rundt dem ville bedre sjansene for å komme hjem. Det er kanskje andre, fra andre land som er i tilsvarende situasjon? Så kunne man fått et internasjonalt press. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jo tro at høy oppmerksomhet rundt dem ville bedre sjansene for å komme hjem. Det er kanskje andre, fra andre land som er i tilsvarende situasjon? Så kunne man fått et internasjonalt press. 

Man blir ikke satt i varetekt i Dubai såpass lenge med mindre man har brutt loven.

"Internasjonalt press"? Dubai gir da vel flatt faen i vestlige langs holdninger. For dem er vi Gudløse syndere som burde vært drept i Allahs navn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Antoinette said:

Man blir ikke satt i varetekt i Dubai såpass lenge med mindre man har brutt loven.

"Internasjonalt press"? Dubai gir da vel flatt faen i vestlige langs holdninger. For dem er vi Gudløse syndere som burde vært drept i Allahs navn.

Forstår ikke at det ikke blir innført handelsboikott mot slik land. Vi har da olje selv, både oss og andre fredfylte nasjoner. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke at det ikke blir innført handelsboikott mot slik land. Vi har da olje selv, både oss og andre fredfylte nasjoner. 

Jeg har et ord til deg: Handelsavtaler.

AnonymBruker
Skrevet

Det siste jeg leste om saken var at saken mot disse to jentene var ferdig, men de måtte sitte i fengsel til sakene mot alle som ble arrestert samtidig var ferdigbehandlet. De ble vel fengslet for å ha deltatt i en privat fest, den ene jenta hadde bodd i Dubai lenge og slike fester pleide å gå bra. Men tydeligvis ikke denne gangen. 

Anonymkode: b07e9...37b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Saken er ikke ferdig, det er ikke tatt ut siktelse enda engang.

https://www.nrk.no/trondelag/to-trondere-sitter-fengslet-i-dubai-pa-fjerde-uke-_-fortsatt-uten-formell-siktelse-1.14049389

Hun som hadde bodd der i 4 år kunne sikkert vært en av de naive personene som alltid påstår på reiseforumet at det er helt trygt å reise til Dubai bare man er forsiktig. Det kan straffe seg å være naiv.

Anonymkode: 6b58a...ecd

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Er de i et annet land, får de følge dette landets skikker. Jeg tenker da på hvis de har vært fulle i offentlighet og/eller vært lettkledd

Anonymkode: 783cf...3da

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2018 den 9.00, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at det er visse muslimske land som aldri blir kritisert av massemediene? Selv om de henretter homofile og behandler kvinner som undermennesker. Også kan du sjekke hvem som egentlig eier de store nyhetsselskapene. 

Hvis man begynner å grave i disse tingene, så er man plutselig ikke på Toten lenger for å si det sånn.

Anonymkode: 23c37...8de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er de i et annet land, får de følge dette landets skikker. Jeg tenker da på hvis de har vært fulle i offentlighet og/eller vært lettkledd

Og en privat fest er privat helt til man er uheldig og blir utsatt for en razzia, der det blir oppdaget at mindreårige drikker 

Anonymkode: 64243...db6

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og en privat fest er privat helt til man er uheldig og blir utsatt for en razzia, der det blir oppdaget at mindreårige drikker 

Anonymkode: 64243...db6

Nettopp. Da har man brudt loven og får ta konsekvensene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Upopulær mening men er så lei av at man skal "glamorisere" Dubai. Det er i et land med svært strenge regler spesielt ovenfor kvinner.

Anonymkode: 0c0f5...41d

• Liker 14
Skrevet (endret)

Skjønner ikke at noen reiser dit frivillig! 

Kvinne og homosyn som ikke ligner grisen,dyrere enn Norge og lover som gagner menn uansett hva de gjør! Blir man voldatt så kastes man i fengsel for å være utro..Man bør være såpass opplyst at man vet at man tar en sjanse ved å dra dit! Hvis ikke så er man rett og slett bådd dum og naiv.

Når det er sagt,så håper jeg de kommer seg hjem snarlig.

Endret av Frkwitch
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Frkwitch said:

Kvinne og homosyn som ikke ligner grisen,dyrere enn Norge og lover som gagner menn uansett hva de gjør! Blir man voldatt så kastes man i fengsel for å være utro..Man bør være såpass opplyst at man vet at man tar en sjanse ved å dra dit! Hvis ikke så er man rett og slett bådd dum og naiv.

Helt enig. Man kastes forøvrig i fengsel for å ha sex utenfor ekteskapet (f.eks. før ekteskapet) om man blir voldtatt. Ikke for å være utro. 

Anonymkode: 166f1...9b3

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Frkwitch skrev:

Henig med deg, men dette stemmer om man er en heterofil mann som oppfører seg heterofilt. Det var jo en sak for ikke så lenge siden hvor en britisk mann havnet i fengsel fordi han kom borti en annen manns lår på et utested 🙄

Anonymkode: 894cc...173

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig. Man kastes forøvrig i fengsel for å ha sex utenfor ekteskapet (f.eks. før ekteskapet) om man blir voldtatt. Ikke for å være utro. 

Anonymkode: 166f1...9b3

Var nettopp 10 dager i Dubai, hadde sex mange ganger mens vi bodde på hotell. Ingen spurte om vi var gift når vi sjekket inn. Vi drakk alkohol hver dag, enten ved bassenget eller i baren på hotellet, ellers så spiste vi ute hver kveld og koste oss glugg ihjel.

Dere som har et så dårlig syn på Dubai eller andre muslimske land er arrogante, smått rasistiske og tror alt dere leser på forum og artikler. Hva med å gjøre litt research før dere buser ut med voldtekt, fengsel, kvinnesyn og kleskode.

Var min første gang i Dubai og skal tilbake etter sommeren, og før jeg bli beskyldt for på være betalt av Visit Dubai eller andre reisegreier fra UAE som sist, så er ikke dette tilfellet. Kommenterte på en post tidligere når jeg var der nede men denne ble slettet av admin, tror de var redd for at jeg tråkket noen på tærne.

Sist men ikke minst, jeg er uføretrygdet og har SAS gullkort, så den som sier at det er bare Navere som klager om Dubai så tar de feil.

3A21FF82-7F65-4128-92AC-F6B532F03A7B.jpeg

Anonymkode: 42aa9...df5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dere som har et så dårlig syn på Dubai eller andre muslimske land er arrogante, smått rasistiske og tror alt dere leser på forum og artikler. Hva med å gjøre litt research før dere buser ut med voldtekt, fengsel, kvinnesyn og kleskode.

Eh, jadda... Etter 10 dager på hotell og tydeligvis null research har du sikkert mye mer greie på dette enn hun som hadde bodd der i 4 år, og likevel havnet i fengsel på ubestemt tid.

Anonymkode: 6b58a...ecd

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var nettopp 10 dager i Dubai, hadde sex mange ganger mens vi bodde på hotell. Ingen spurte om vi var gift når vi sjekket inn. Vi drakk alkohol hver dag, enten ved bassenget eller i baren på hotellet, ellers så spiste vi ute hver kveld og koste oss glugg ihjel.

Var min første gang i Dubai og skal tilbake etter sommeren, og før jeg bli beskyldt for på være betalt av Visit Dubai eller andre reisegreier fra UAE som sist, så er ikke dette tilfellet. Kommenterte på en post tidligere når jeg var der nede men denne ble slettet av admin, tror de var redd for at jeg tråkket noen på tærne.

Sist men ikke minst, jeg er uføretrygdet og har SAS gullkort, så den som sier at det er bare Navere som klager om Dubai så tar de feil.

3A21FF82-7F65-4128-92AC-F6B532F03A7B.jpeg

Men alt på hotellet er ok. Du vet åpenbart ikke hva du snakket om. 

Anonymkode: 0e96e...ddd

• Liker 10
Gjest Optimo
Skrevet

Kan folk slutte å omtale Dubai som et land? Takk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...