AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Kjæresten min var tidligere å kjøpte seg sminke, eller pudder til ansiktet fordi han har noen pigmentflekker han får når han soler seg, og vi er begge litt for glad i solarium😂 Og jeg skjønner det er frustrerende for han å ha disse pigmentflekkene i ansiktet, men jeg syns alikevell det er ganske sært at en mann bruker sminke i det hele tatt, eller? Kan også si at han er ganske "femi" av seg, men jeg kan ikke lage dumme tanker i hodet av den grunn, han er jo sammen med meg, og jeg vet jo han har vært med andre jenter før meg. Men jeg syns det ikke er så tiltrekkende at en mann bruker pudder i ansiktet, men samtidig så skjønner jeg han pga disse pigmentflekkene. Husker en gang vi skulle på fest, da så jeg at han hadde sminket seg, kanskje litt for mye, og jeg kommenterte det, og da svarte han "Åja, kan du se det?" Hva tenker dere om dette? Anonymkode: f383c...682
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Syns ikke det er så innmari sært. Man kan jo ikke se på noen at de har på seg lett pudder akuratt. Om han sminker seg med brunkrem skille og påtegnede bryn og en concealer under øynene i helt feil farge, ja da må du såklart si at det er for mye og det syntes på lang avstand. Men så lenge det ser naturlig ut så ser jeg ikke noe galt i at menn fresher seg opp litt. Min type gjør det også etter han lærte at settingpudderet mitt fjerner de blanke områdene som lyser som en diskokule etter lange dager En gang han skulle på jobbintervju og hadde sovet dårlig så tok jeg på han concealer under øynene og litt rouge i kinnene for å få han til å se mer våken ut Var jo ingen som så at han hadde på seg sminke, med mindre man visste det og begynte å se etter det. Anonymkode: d70ce...db6 4
FluffyJuggernaut Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 Jeg er super glad for at jeg som kvinne kan sminke meg, spesielt om jeg har en dag hvor jeg hvor jeg har mørke ringer under øynene og kanskje en kvise eller to. Og jeg tenker at det ville vært ganske urettferdig om jeg ikke unnet partneren min det samme. Så jeg er helt for sminke for alle som ønsker å bruke det. Men helt ærlig vet ikke hvordan jeg hadde reagert om kjæresten min hadde begynt å sminke seg, det hadde nok blitt ett sjokk. Men hadde han ønsket det, så hadde jeg hjulpet han å finne rett type for sin hud. Om kjæresten din ikke gjør det bra, vis han hvordan han skal gjøre det. Om han ser veldig pudderet ut, fortell han om settingspray som får det til å ligne mer på hud. 5
Trikken Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 Sminke blandt gutter blir vanligere, og bra er det 🤗 2 1
hocane Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 Ekte menn sminker seg ikke med mindre de er i heavy metal industrien, da er det akseptabelt. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 Menn med sminke tenker jeg at enten må være bi eller homofil Anonymkode: 0c391...11e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #7 Skrevet 30. mai 2018 Ser ikke noe problem i det, et eksempel er min far som har sliti med mye acne opp igjennom. Når jeg bodde hjemme stjal han litt foundation av meg nå og da, for å dekke til de små kvisene 😂 Tenker jo at vi jenter bruker sminke for å dekke opp usikkerhet og ansiktet, så hvorfor skal ikke gutter få gjøre det samme? Anonymkode: f3837...a7d 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, hocane skrev: Ekte menn sminker seg ikke med mindre de er i heavy metal industrien, da er det akseptabelt. Pleier ikke du å ytre deg om at det må mer fokus på manneundertrykking i trådene om kvinneundertrykking her? Og at det er så synd på menn som sliter psykisk. Veldig ironisk da at du selv sitter å undertrykker menn og bidrar til at menn som ikke er barske og tøffe sliter psykisk og at menn som i følge sånne som deg er mindre menn fordi de sminker seg eller lager mat (og andre "kvinneting") og tar selvmord pga stigmaet og undertrykkingen om at de ikke er bra nok og ekte nok for det patriarkatiske samfunns "standard". Kaller du menn som jobber på sykehus for femi også? Anonymkode: d70ce...db6 12
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #9 Skrevet 30. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn med sminke tenker jeg at enten må være bi eller homofil Anonymkode: 0c391...11e Tenker du at kvinner med kort hår eller med bukse og ikke kjole er lesbiske også da, eller? Anonymkode: d70ce...db6 3
hocane Skrevet 30. mai 2018 #10 Skrevet 30. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pleier ikke du å ytre deg om at det må mer fokus på manneundertrykking i trådene om kvinneundertrykking her? Og at det er så synd på menn som sliter psykisk. Veldig ironisk da at du selv sitter å undertrykker menn og bidrar til at menn som ikke er barske og tøffe sliter psykisk og at menn som i følge sånne som deg er mindre menn fordi de sminker seg eller lager mat (og andre "kvinneting") og tar selvmord pga stigmaet og undertrykkingen om at de ikke er bra nok og ekte nok for det patriarkatiske samfunns "standard". Kaller du menn som jobber på sykehus for femi også? Man kan bare spekulere i hvorfor det er så høy selvmordsrate blant menn det er det ingen som har peiling på, ennå. Jeg tror personlig at hvordan gutter har blitt feminisert de siste 20 årene, spesielt i skolen og av single mødre uten en god farsfigur, absolutt ikke har hjulpet, snarere tvert imot. Alt dere gjør er å forvirre dem om deres egen manndom. Generelt er menn interessert i ting og kvinner interessert i mennesker som er hvorfor vi velger forskjellige yrker. Når det gjelder menn som jobber på sykehus, det kommer an på hvilken stilling du sikter til. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #11 Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, hocane skrev: Man kan bare spekulere i hvorfor det er så høy selvmordsrate blant menn det er det ingen som har peiling på, ennå. Jeg tror personlig at hvordan gutter har blitt feminisert de siste 20 årene, spesielt i skolen og av single mødre uten en god farsfigur, absolutt ikke har hjulpet, snarere tvert imot. Alt dere gjør er å forvirre dem om deres egen manndom. Generelt er menn interessert i ting og kvinner interessert i mennesker som er hvorfor vi velger forskjellige yrker. Når det gjelder menn som jobber på sykehus, det kommer an på hvilken stilling du sikter til. Så du ER altså en manneundertrykker. Way to go når du liksom er i mot manneundertrykking. Årsakene menn sier som grunn til depresjon, angst og andre psykiske problemer er hovedsakelig at de føler at de ikke er bra nok fordi de ikke ser ut som store sterke vikinger, har dametekke, millionjobb og høy sosial status. At andre menn ser ned på menn fordi de kler seg på en annen måte eller har andre interesser enn deg selv er en del av dette problemet. Du tror oppriktig at single mødre og lærerinner i skolesystemet tvinger gutter til å leke med dukker og bruke sminke? Det faller deg ikke inn at guttene selv får velge hva de liker da, både av klær, farger og interesser, og ikke har en wannabe gorilla pappa der som prakker på han pistoler og blod og blått og rakker ned på han og sier at han ikke er ekte mann om han ikke driver med det er årsaken til at gutter velger mer kjønnsnøytrale ting da? Hva med alle kvinnene da? De som spiller fotball, elsker fisketur, syntes bil eller teknologi er fascinerende, og bruker bukser og flate sko? Er de liksom ødelagt av single fedre og mannlige ansatte i skolen eller i sportsklubben deres de da? Anonymkode: d70ce...db6 11
Honey Dew Skrevet 30. mai 2018 #12 Skrevet 30. mai 2018 Hvis kvinner kan bruke sminke, synes jeg at menn kan bruke det også 3 1
hocane Skrevet 30. mai 2018 #13 Skrevet 30. mai 2018 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du ER altså en manneundertrykker. Way to go når du liksom er i mot manneundertrykking. Årsakene menn sier som grunn til depresjon, angst og andre psykiske problemer er hovedsakelig at de føler at de ikke er bra nok fordi de ikke ser ut som store sterke vikinger, har dametekke, millionjobb og høy sosial status. At andre menn ser ned på menn fordi de kler seg på en annen måte eller har andre interesser enn deg selv er en del av dette problemet. Du tror oppriktig at single mødre og lærerinner i skolesystemet tvinger gutter til å leke med dukker og bruke sminke? Det faller deg ikke inn at guttene selv får velge hva de liker da, både av klær, farger og interesser, og ikke har en wannabe gorilla pappa der som prakker på han pistoler og blod og blått og rakker ned på han og sier at han ikke er ekte mann om han ikke driver med det er årsaken til at gutter velger mer kjønnsnøytrale ting da? Hva med alle kvinnene da? De som spiller fotball, elsker fisketur, syntes bil eller teknologi er fascinerende, og bruker bukser og flate sko? Er de liksom ødelagt av single fedre og mannlige ansatte i skolen eller i sportsklubben deres de da? Her var det mye synsing. Du mener menn har en høy selvmordsrate for de ikke føler seg bra nok for kvinner? Kanskje i noen få tilfeller, men menn kan få depresjon av veldig mange forskjellige ting. Grunnen for at menn ikke søker hjelp er ikke fordi de blir sett "ned " på, men fordi menn og kvinner er forskjellige, denerelt sett. Kvinner stort sett kommer over ting ved å ha emosjonelle samtaler og diverse hos mange menn er det annerledes. Menn og kvinner er skrudd sammen annerledes så mange menn får ikke mye ut av å bare ha en emosjonell samtale. De må ofte fysisk og aktivt gjøre noe for å komme ut a v depresjon, samtaler har null effekt på mange. Dersom vi fortsetter denne trenden å behandle gutter som jenter og jenter som gutter kommer disse samfunnsproblemene aldri til å gå bort. Vi er ndøt til å universielt akseptere at vi er forskjellige og gi oss forskjellig behandling. Kvinner som spiller fotball, elsker fisketur og liker å skru på biler? Det finnes alltid universielle unntak i alle ting, det betyr ikke at det er normen. Endret 30. mai 2018 av hocane 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #14 Skrevet 30. mai 2018 Tenker at du har litt dårig empati med mannen din om du ikke forstår han og hvorfor han gjør det. Merker det er en del kvinner som egentlig har dårlig empati med menn- og som ikke forstår at menn kan ønske se bra ut, føle seg ukomofortable og bli såret like mye som kvinner- selv om de ikke alltid viser det. Forstår veldig godt at han føler seg uvel av å skille seg ut når han har pigmentflekker. Har selv pigmentflekker og har fått negative kommentar fra barn (som ikke forstår at man ikke sier slike ting) om det Anonymkode: 8e879...41d 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #15 Skrevet 30. mai 2018 2 timer siden, hocane skrev: Her var det mye synsing. Du mener menn har en høy selvmordsrate for de ikke føler seg bra nok for kvinner? Kanskje i noen få tilfeller, men menn kan få depresjon av veldig mange forskjellige ting. Grunnen for at menn ikke søker hjelp er ikke fordi de blir sett "ned " på, men fordi menn og kvinner er forskjellige, denerelt sett. Kvinner stort sett kommer over ting ved å ha emosjonelle samtaler og diverse hos mange menn er det annerledes. Menn og kvinner er skrudd sammen annerledes så mange menn får ikke mye ut av å bare ha en emosjonell samtale. De må ofte fysisk og aktivt gjøre noe for å komme ut a v depresjon, samtaler har null effekt på mange. Dersom vi fortsetter denne trenden å behandle gutter som jenter og jenter som gutter kommer disse samfunnsproblemene aldri til å gå bort. Vi er ndøt til å universielt akseptere at vi er forskjellige og gi oss forskjellig behandling. Kvinner som spiller fotball, elsker fisketur og liker å skru på biler? Det finnes alltid universielle unntak i alle ting, det betyr ikke at det er normen. Nei, fordi menn som deg rakker ned på og mobber de. Menn som sminker seg er heller ikke normen, men det er like lite galt i det som at en kvinne liker å fiske eller har peiling på bil. Anonymkode: d70ce...db6 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #16 Skrevet 30. mai 2018 Myke og feminine menn kan fikses. Noen øl med ordentlige menn, hogge litt ved i skogen, skyte et par dyr osv så lærer de overraskende fort. Menn har ikke komplekser for utseende. Vi menn fornærmer hverandre og rakker ned på hverandre til det punktet at sånne femi-greier forsvinner. Det er nok vanskelig for dere kvinner å forstå dette siden dere ikke er menn. Men det finnes en enorm frihet i å la seg "knekke" av en gruppe. Feminiserte menn tenker som kvinnfolk, og ender opp med latterlige ting som å bruke sminke. For menn er dette psykisk gift. Vi ender opp som fisk i luften. Vi er utenfor vårt rette element. Send kjæresten din en tur til noen av oss villmenn, ts. Vi skal fikse ham;) Anonymkode: 9ba4b...a06
Mr. Kilmister Skrevet 30. mai 2018 #17 Skrevet 30. mai 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min var tidligere å kjøpte seg sminke, eller pudder til ansiktet fordi han har noen pigmentflekker han får når han soler seg, og vi er begge litt for glad i solarium😂 Og jeg skjønner det er frustrerende for han å ha disse pigmentflekkene i ansiktet, men jeg syns alikevell det er ganske sært at en mann bruker sminke i det hele tatt, eller? Kan også si at han er ganske "femi" av seg, men jeg kan ikke lage dumme tanker i hodet av den grunn, han er jo sammen med meg, og jeg vet jo han har vært med andre jenter før meg. Men jeg syns det ikke er så tiltrekkende at en mann bruker pudder i ansiktet, men samtidig så skjønner jeg han pga disse pigmentflekkene. Husker en gang vi skulle på fest, da så jeg at han hadde sminket seg, kanskje litt for mye, og jeg kommenterte det, og da svarte han "Åja, kan du se det?" Hva tenker dere om dette? Anonymkode: f383c...682 Menn bruker ikke sminke. Gjør de det, er de ikke menn. Bare så det er ute av verden.
Mr. Kilmister Skrevet 30. mai 2018 #18 Skrevet 30. mai 2018 12 timer siden, Trikken skrev: Sminke blandt gutter blir vanligere, og bra er det 🤗 NEI!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #19 Skrevet 30. mai 2018 3 minutter siden, Mr. Kilmister said: Menn bruker ikke sminke. Gjør de det, er de ikke menn. Bare så det er ute av verden. Om noen lurer på hvordan hjernevasking ser ut, så ser dere et eksempel her. La en mann vokse opp i et samfunn der man sier sminke for menn er feil og de vil tro på det, selv om det ikke ligger logikk bak det Anonymkode: 8e879...41d 7
vothesen Skrevet 30. mai 2018 #20 Skrevet 30. mai 2018 La nå menn få lov til å sminke bort sine "feil" i ansiktet slik vi kvinner får lov til å fake til oss et penere utseende. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå