AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg inviterte to venninner på frokost sist uke. De kom kl. 9, og ble værende i flere timer. Kl. 14 måtte jeg si i fra om at jeg hadde noen ærend. Senere får jeg besøk av ei annen venninne. Hun kom kl. 17 og ble til kl. 24. Er det bare meg, eller er det ikke litt frekt å bli værende og værende hos andre? Må det virkelig være nødvendig å "kaste" folk hjem? Det ligger ikke i min natur, for når jeg blir invitert hjem til folk, så blir jeg i noen timer. Har respekt for at de har andre ting å drive med, i stedet for å holde meg med selskap. Anonymkode: 73708...0f9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Del Skrevet 30. mai 2018 Dette er veldig vanskelig. Når jeg først setter av tid til besøk/dra på besøk, så har jeg alltid god tid. Men kjenner jeg at det blir litt mye, så sier jeg at jeg må hjem å sove, eller husker plutselig klesvasken osv, evt. Sier at jeg må dra å hente/ordne noe. Syns det er mest koselig når folk tar seg god tid til meg. Anonymkode: adc3c...6a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 30. mai 2018 #3 Del Skrevet 30. mai 2018 Helt enig med deg. Kjenner heldigvis ikke så mange som opptrer slik, men har en venn av samboer som er sånn. Han kan komme en fredagskveld som avtalt og overnatte (planlagt eller uplanlagt), og deretter bli hele lørdagen uten å hensynta våre planer. Hvis vi har planer om å gjøre spesielle ting i huset, så henger han oppå oss eller sitter og spiller mens vi arbeider. Eneste motivasjonen han har for å reise er hvis han selv har planer. Har ved flere anledninger «kastet han ut», da han ikke har skjønt at det er på tide. En gang måtte vi lyge på oss at vi skulle legge oss kl 20, fordi han kom på besøk 5 minutter etter at vi kom hjem fra ferie (hadde dermed vært med folk en uke i strekk, og ville være for oss selv) for å se fotball hos oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Del Skrevet 30. mai 2018 Enten så må du lære seg å si i fra eller så må du slutte å invitere. Noen folk er bare sånn Anonymkode: d78d5...e39 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Del Skrevet 30. mai 2018 Alt over et par timer er for mye for meg. Anonymkode: a52fd...5a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #6 Del Skrevet 30. mai 2018 Å bli til kl 14 etter frokost er for lenge, da bør man gå før kl 12. Hvor lenge folk sitter utover kvelden varierer jo etter hvem som er på besøk, anledning for besøket (lenger enn lørdagskveld enn ett stikk innom for kaffe en ettermiddag), om man skal på jobb dagen etterpå osv. Selv besøkte jeg en venninne på lørdag, vi skulle spise og drikke vin, kom kl 16 og gikk vel 22. Jeg har også noen venner som ikke går hjem, selv ikke når jeg direkte sier "dere må gå for jeg skal legge meg", de blir gjerne sittende til 02-03-04 før jeg klarer å kaste dem ut. Blir sjelden invitert her mer for å si det sånn. Men du kan jo si fra når du inviterer at frokost er kl 09 og så har du litt å gjøre utover dagen så de kan ikke bli sittende så lenge. Anonymkode: a73dc...63a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #7 Del Skrevet 30. mai 2018 Jeg føler meg litt truffet her, for jeg er en sånn venninne som gjerne kan henge ut en hel dag. De fleste av vennene mine er like; vi møtes på formiddagen og drar til byen/stranden nå i varmen, og så videre på vors/fest. Tenker ikke på man skal ha tidsfrister for hvor lange man bør være på besøk, med mindre den jeg besøker har viktige planer. Så her bør du si fra. Og vit at vi som har en tendens til å henge ikke er bevisst uhøflige, og jeg hadde blitt glad om du sa fra. Anonymkode: 2e25d...5cf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid78 Skrevet 31. mai 2018 #8 Del Skrevet 31. mai 2018 Jeg har blitt så vant med at siden man møtes så sjeldent, så varer gjerne besøkene i mange timer. Så jeg pleier ikke ha andre avtaler samme dag som jeg venter besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Del Skrevet 31. mai 2018 Bli flinkere til å si fra! Og avtal på forhånd! Når du inviterer til frokost sier du allerede når dere avtaler at du har andre ting du må gjøre feks 12. Folk er ikke tankelesere. Og folk er veldig forskjellige sånn. Jeg er selv typen som liker å sette av dagen til venninner, vi treffes jo så sjelden og vi har det så kjekt sammen! Noen ganger sier jeg sånn «du må bare kaste meg ut hvis du har andre planer altså», men det er jo ikke alltid jeg husker det. Så lenge folk ser ut til å kose seg regner jeg jo med de gjør det. Jeg hadde satt pris på om du sa fra! ☺️ Anonymkode: 3fa03...2c3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #10 Del Skrevet 31. mai 2018 Hadde aldri orket å ha besøk i flere timer, hadde blitt sykt sliten av det. Anonymkode: 63759...5a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #11 Del Skrevet 31. mai 2018 Si fra. Du lager storm i et vannglass Anonymkode: b462a...6fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #12 Del Skrevet 1. juni 2018 De hygger seg sammen med deg. Ta det som et kompliment. Anonymkode: f876e...458 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #13 Del Skrevet 1. juni 2018 Noen er bare sånn at de lukker ørene. Ikke skjønner jeg hva som får folk til å bli værende når de får beskjed om at de må gå. Å være uønsket er vel ikke noe særlig? Hadde ei sånn venninne. Kunne treffe på henne på vei hjem fra jobb og hun hengte seg på. Bare koselig det, jeg er singel uten barn så det er bare hyggelig å få besøk. Vi lager oss middag og skravler litt. Så etterhvert begynner jeg å tenke på hva jeg må få unna i løpet av kvelden og hinter frempå at det var hyggelig med besøk, og at jeg nå må få gjort saker og ting. Da kunne hun f.eks være opptatt med noe på tlf og sa bare "mmmmjaa" og så begynner hun å snakke om noe hun ser på nettet eller noe og vi er i gang med runde 1 av x antall avsporinger. Frustrerende, for noen ganger dro hun ut tiden så lenge at jeg stod i nattpysjen og begynte å slukke lys, og hun kunne da finne på å spørre om å få låne sofaen i natt. Andre ganger hadde hun bare veldig mye på hjertet og generelt treig med å få ræva opp av sofaen. Koselig i blant med overnatting, men har man ting man skulle gjort i huset føles det rart og ikke minst ueffektivt å samtidig fungere som vert. Et tips; aldri server alkohol til slike. Hun jeg snakker om her bor en liten fottur unna men kom oftest i bil og om hun da inntok alkohol måtte hun overnatte for hun kunne ikke kjøre bil i påvirket tilstand, og fottur var hun for lat til. Dette vennskapet ebbet heldigvis ut, hun er vel et sted å plager noen andre nå Anonymkode: 75e3a...73d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snørtesnella Skrevet 1. juni 2018 #14 Del Skrevet 1. juni 2018 (endret) Ett tips: la passordet til wi-fi’en din være: «DuMåGåHjemKlokka22» eller «TreTimersBesøkErNok» det første bruker jeg Endret 1. juni 2018 av Snørtesnella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 1. juni 2018 #15 Del Skrevet 1. juni 2018 På 30.5.2018 den 1.08, AnonymBruker skrev: Jeg inviterte to venninner på frokost sist uke. De kom kl. 9, og ble værende i flere timer. Kl. 14 måtte jeg si i fra om at jeg hadde noen ærend. Senere får jeg besøk av ei annen venninne. Hun kom kl. 17 og ble til kl. 24. Er det bare meg, eller er det ikke litt frekt å bli værende og værende hos andre? Må det virkelig være nødvendig å "kaste" folk hjem? Det ligger ikke i min natur, for når jeg blir invitert hjem til folk, så blir jeg i noen timer. Har respekt for at de har andre ting å drive med, i stedet for å holde meg med selskap. Anonymkode: 73708...0f9 Det er vel bare å kaste dem ut? Det gjør jeg når jeg har fått nok. Hørtes kanskje bryskt ut, men jeg gjør det på en meget elskverdig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 1. juni 2018 #16 Del Skrevet 1. juni 2018 Forstår litt hva du mener. Jeg er ett A menneske og er alltid en av de første som går hjem fra fest, vinklubb osv. Ikke grytidlig, men sånn i 1-2 tiden på natten, og fungerer egentlig ikke dagen etterpå når jeg legger meg senere. Synes det er kjekt å ha folk her og, men synes det er enormt belastende med de som da aldri går hjem. Sist stod sola opp når den siste gikk. Hun er skikkelig nattmenneske og selv om jeg hadde gjespet leeenge, og sagt vi måtte sitte ute for å holde meg våken gikk hun aldri hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 1. juni 2018 #17 Del Skrevet 1. juni 2018 Fryktelig slitsomt med de som aldri vil gå. Koselig med besøk, men blir sliten av ha besøk i flere timer. Spesielt når de skravler høl i hodet på meg og har 120 ting å fortelle. Vil ikke være frekk å kaste de ut, men noen ganger blir man bare nødt. Spesielt når de ikke tar et hint Hadde en venninne som aldri ville gå. Begynte det å bli seint, så kunne jeg gjespe, si hvor mye klokka var blitt, si jeg var trøtt osv, men hun ville ikke gå. Hun jobbet ikke, så hun kunne bli så lenge hun ville. Siden hun ikke tok et hint, så måtte jeg be henne om å gå og at nå ville jeg legge meg. "Jammen du skal jo ikke på jobb i morgen? Sitt nå oppe litt lengere da klokka er bare 11" Fryktelig slitsomt 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 1. juni 2018 #18 Del Skrevet 1. juni 2018 43 minutter siden, Snørtesnella skrev: Ett tips: la passordet til wi-fi’en din være: «DuMåGåHjemKlokka22» eller «TreTimersBesøkErNok» det første bruker jeg Haha, så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #19 Del Skrevet 1. juni 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Frustrerende, for noen ganger dro hun ut tiden så lenge at jeg stod i nattpysjen og begynte å slukke lys, og hun kunne da finne på å spørre om å få låne sofaen i natt. Andre ganger hadde hun bare veldig mye på hjertet og generelt treig med å få ræva opp av sofaen. Anonymkode: 75e3a...73d Høres nesten ut som hun hadde angst for å gå hjem og være alene. Hun bodde alene? Anonymkode: b462a...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #20 Del Skrevet 1. juni 2018 Det kommer jo an på hvor ofte man treffes. Hvis det er ett år siden sist er ikke 5 timer lenge. Anonymkode: cf522...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå