Gå til innhold

Fra flyplassen i Paris til sentrum

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvordan det er enklest og best å komme seg fra flyplassen Charles de Gaulle til sentrum? Hvor lang tid tar det med tog? Er det toalett/skifterom på toget? Er det bedre når man reiser flere, eller burde man ta taxi?

Takk for svar! :)

Anonymkode: 5ed2b...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var der tok jeg tog/undergrunn. Det gikk relativt kjapt, så lenge du vet hvor du skal av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta RER. Kjappest og best. 

Anonymkode: 3ff5c...4ae

AnonymBruker
Skrevet

Om dere er flere som kan dele regningen ville jeg tatt taxi. Fastpris fra Charles de Gaulle til Paris er 50 eller 55€, avhengig av hvilken side av Seinen dere skal til.

Å slepe bagasje på Metroen anbefaler jeg ikke, så om dere ikke vil ta taxi hele veien, så ta i det miste taxi fra togstasjonen inne i Paris til hotellet.

Skrevet

Enklest, uten å tenke på pris: taxi.

Skrevet
33 minutter siden, lillesky said:

Enklest, uten å tenke på pris: taxi.

Kanskje enklest, men jeg har opplevd at det i rushtiden kan det ta 2-3 timer lenger enn skinnegående transport. Jeg har mistet et fly en gang (den eneste) på grunn av det. Dette er en del år siden, så det er mulig at trafikken er annerledes nå.

Skrevet
Akkurat nå, T-Rex skrev:

Kanskje enklest, men jeg har opplevd at det i rushtiden kan det ta 2-3 timer lenger enn skinnegående transport. Jeg har mistet et fly en gang (den eneste) på grunn av det. Dette er en del år siden, så det er mulig at trafikken er annerledes nå.

2-3 timer lenger? Oi... Sist jeg var i Paris (et år siden) reiste jeg fra Orly med taxi. Det er kanskje mindre trafikk derfra? 

Skrevet
2 minutter siden, lillesky said:

2-3 timer lenger? Oi... Sist jeg var i Paris (et år siden) reiste jeg fra Orly med taxi. Det er kanskje mindre trafikk derfra? 

Det er mulig at jeg hadde ekstra uflaks, og at det var et trafikkuhell eller noe innblandet, men det var så godt som stillestående kø. Har opplevd tilsvarende fra CDG også, men da er det jo ikke like kritisk.

Jeg sjekket på maps.google.com nå, og i skrivende stund ser det ut til at tidsbruken er like lang med bil (taxi, buss) som med RER, bare noe få minutter lenger. Så kanskje er trafikkproblemene litt historiske.

Skrevet

Toget går kjapt. Husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok, men ikke lang tid i alle fall. Taxi er penger ut av vinduet. 

Gjest Reputation
Skrevet

Jeg tok også metro sist jeg var der. Det gikk ganske så bra selv med kofferter og bagger. 

Husker ikke hvor lang tid det tok. 

Søk opp adressen til hotellet og bruk google maps som AB sier. Da får du opp rutene på forhånd. Jeg ville ikke skiftet klær før hotellet, for det kan være varmt på undergrunnen nå så du blir bare varm igjen hvis det er det du tenker på. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, T-Rex skrev:

Trafikken er blitt verre.  

Så det kommer veldig an på hvor i sentrum man skal til, og på hvilken tid på døgnet. En taxitur kan ta veldig lang tid. 

Anonymkode: 2c374...969

Skrevet

Trafikken i Paris kan uten tvil være ille og f.eks. i rushtiden er det nok lurt velge kollektivt fremfor taxi. Ta evt. tog fra flyplassen og inn til sentrum og taxi videre fra stasjonen til hotellet - og i omvendt rekkefølge når du skal hjem igjen - om du reiser på et tidspunkt der trafikken kan være et problem.

Det er to grunner til at jeg misliker metroen med bagasje: 1) Mange av stasjonene har verken rulletrapper eller heis, så man må slepe bagasjen opp og ned trapper. 2) Det er ofte mye folk på metroen og trangt. Dette gjelder spesielt i rushtiden, samt på strekninger som betjener severdigheter, så det er mange turister ombord. F.eks. linje 9 som tar deg til både Place de la Republique, Champs Elysees og Trocadero (Eiffeltårnet). Se metrokartet her http://metromap.fr.

Skrevet

Vi tok RER fra CDG inn til Paris og Metro videre til hotellet. Gikk raskt og enkelt og er billig.

Du kan ta tog til Euro Disney fra Paris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...