Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg ble gravid med nummer to, har jeg fått disse hvite stygge flekkene i hårfestet/pannen. Leste litt om at det kunne være sopp...? Noen som vet? 

SÅ stygt når man blir brun ellers på kroppen😅

877BBE53-0565-4FA8-841F-85FA5900A889.jpeg

Anonymkode: 9bc3a...ee0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Er ingen hudlege altså, men bortsett fra solflekk eller pigmentflekker kan det være melasma også, noe som skjer grunnet hormon forandringer. Oftest ved gravide.

Er du usikker tar du en tur til legen. Finnes krem mot pigmentflekker, så den kan du finne ut av.

Anonymkode: b5d3c...043

AnonymBruker
Skrevet

Ut fra bildet så kan det nesten se ut som om det ikke er de hvite flekkene som er problemet her, men resten av ansiktet. De brune partiene ser rett og slett litt skadet ut. Jeg tror altså ikke det er de hvite områdene som er skadet her, men de brune. Ville ha tenkt på å roe litt ned på solingen.

Anonymkode: aee6f...84c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Er ingen hudlege altså, men bortsett fra solflekk eller pigmentflekker kan det være melasma også, noe som skjer grunnet hormon forandringer. Oftest ved gravide.

Er du usikker tar du en tur til legen. Finnes krem mot pigmentflekker, så den kan du finne ut av.

Anonymkode: b5d3c...043

Nærmer meg 30.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra bildet så kan det nesten se ut som om det ikke er de hvite flekkene som er problemet her, men resten av ansiktet. De brune partiene ser rett og slett litt skadet ut. Jeg tror altså ikke det er de hvite områdene som er skadet her, men de brune. Ville ha tenkt på å roe litt ned på solingen.

Jeg er naturlig brun i huden (hele meg, altså), soler meg sjeldent fordi da blir fregnene mine enda mer fremtredende (noe jeg ikke er så fan av), og de gangene jeg soler meg, så bruker jeg alltid faktor. Blir uansett brun nok. 

Så det er nok ikke resten av ansiktet som er problemet. Man kan tydelig se at det er hvite prikker som er annerledes fra resten.

Skrevet

Kan det være vitiligo? Google it! 😕

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er nok ikke resten av ansiktet som er problemet. Man kan tydelig se at det er hvite prikker som er annerledes fra resten.

Det første jeg tenkte da jeg så bildet var i alle fall at det så ut som om de mørke delene var skadet hud. Om du er etnisk norsk så er du jo ganske så brun, og det er lett å få skader av det. Spesielt om man går på p-piller eller er gravid. Jeg har selv solskader i ansiktet under øynene etter å ikke ha brukt solkrem, selv om jeg ikke soler meg og er melkehvit i huden. Så det er veldig lett å få solskader.

Et alternativ her er å jo å bestille time hos hudlege, helst hos en privat. Ventelistene for offentlige hudleger er veldig, veldig lange.

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som om det er de mørke områdene som er problemet hos deg, de hvite områdene ser ut som din egen hudfarge. Dersom du er etnisk norsk virker den mørke fargen for mørk til at det kan være din naturlige farge. Vil tro det er melasma som har økt på under graviditeten, noe som er ganske vanlig. Huden ser veldig typisk solskadet ut med opphopning av mørkt pigment. Bestill deg time til hudlege og få en riktig diagnose, og bruk høy solfaktor i ansiktet og bruk gjerne en hatt/caps når sola steker som verst. 

Anonymkode: 950bb...b64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med peeling og aha kremer. Og høy faktor og ellers ikke sole deg for mye. 

Anonymkode: c507b...ae0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker vitiligo. Det er ikke mer enn noen år siden jeg hørte om det. 

Anonymkode: cea80...057

AnonymBruker
Skrevet

Slik det ser ut fra bildet kan det se ut som melasma, som er veldig vanlig å få i forbindelse med graviditet. Det er i alle fall IKKE vitiligo.

Anonymkode: 82f97...80f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...