Gå til innhold

Valp som bjeffer om natta..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir sprø! Har en mellomstor valp på 15uker som våkner 4-5 ganger om natten og bare bjeffer som en gal til vi tar han med ut... Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å slutte? Overse funker ikke, for han gir seg ikke, og jeg vil ikke at sovende unger skal våkne. 

Det er nok min feil, for har vært så redd for uhell, og at han ikke skal få kommet seg på do om natten, så har tatt han ut så fort han har beveg seg, eller gitt lyd fra seg, men nå er han så stor at han kan holde seg i mer enn 1-2t om natten! og jeg begynner å bli ganske trøtt av å aldri få mer enn en time søvn om gangen.. Vet ikke hva jeg skal gjøre..! Han sover i åpent bur, men har avgrenset område han beveger seg på, bruker valpegrind. Har prøvd større og mindre område, funker ikke. Egen tisseplass på gulvet funker heller ikke.. 

Siste tissetur er i ca. 22-23tiden. 

Anonymkode: 40232...bfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover han sammen med deg? Hvis ikke, så ville jeg startet der. Det er ganske vanlig at valper bjeffer/sutrer om de er alene, siden det er noe som er helt unaturlig for dem. Litt som babyer som gråter, så har valper et instinkt som gjør at de bjeffer/hyler når de er alene for å rope på resten av sin sosiale gruppe/foreldrene.

• Liker 3
Skrevet (endret)

SOV SAMMEN  MED DEN! Helt utrolig at folk har hund  når man  har så lite fundamental kunnskap.

Endret av Lollybby
Glemte ord
  • Liker 5
Gjest Ellii
Skrevet

Den er sikkert ensom eller mørkredd.

AnonymBruker
Skrevet

Han sov med meg de første tre ukene, så flyttet jeg han ut i gangen, sov en uke, og nå er det sånn at han bjeffer.. Men han roer seg etter en liten tur ut for å tisse, og det er ingen pipng eller bjeffing etterpå.. Det er ikke bekmørkt i gangen. 

Anonymkode: 40232...bfc

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skaffer du valp når du ikke vil at den skal bjeffe og vekke ungene? Og ikke vil opp og ut på tissetur flere ganger om natta? Den valpeanskaffelsen må jeg si var lite gjennomtenkt

Anonymkode: 8b7a9...282

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skaffer du valp når du ikke vil at den skal bjeffe og vekke ungene? Og ikke vil opp og ut på tissetur flere ganger om natta? Den valpeanskaffelsen må jeg si var lite gjennomtenkt

Anonymkode: 8b7a9...282

Det skal ikke være nødvendig for en nesten 4 mnd. gammel valp å ut 4-5 ganger hver natt. 

Ts, den føler seg nok alene. La den sove hos deg. 

Anonymkode: 1c2fe...83d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...