Gjest Tivoli Skrevet 28. februar 2005 #1 Skrevet 28. februar 2005 Noen som har en god oppskrift på Firkløverkake? og som ikke er så vanskelig å lage...
Arkana Skrevet 28. februar 2005 #2 Skrevet 28. februar 2005 Firkløverkake 9 dl sukker 6 egg 375 g hvetemel 1 ½ ts bakepulver 300 g hasselnøtter 150 g smeltet smør 300 g firkløver 8 ss melk Pisk sukker og egg til eggedosis. Sikt i mel og bakepulver. Ha i vekselvis smør og malte hasselnøtter. Stekes ved 180 grader i stor langpanne nederst i ovnen i ca. 30 min. Hvelves over på rist. Firkløver + melk varmes på svak varme. Smør gjerne kremen over mens kaken er litt varm.
Gjest Emera Skrevet 28. februar 2005 #3 Skrevet 28. februar 2005 Huff! Jeg burde vite bedre enn å gå inn på slike tråder på mandager... At man aldri lærer!
Arkana Skrevet 28. februar 2005 #4 Skrevet 28. februar 2005 Huff! Jeg burde vite bedre enn å gå inn på slike tråder på mandager... At man aldri lærer! Ja, jeg fikk plutselig veldig lyst på kake selv. Saken er også den at Mamma kommer senere i uken, og har bursdag så jeg skal lage kake da. Men man kan vel spise to kaker i løpet av en uke, eller?
Gjest Emera Skrevet 28. februar 2005 #5 Skrevet 28. februar 2005 Jo, man kan jo det... Klart man kan det! Skulle jeg klare så lett som bare det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå