Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hos jordmor sist kontroll var SF-målet mitt litt lavere, men innenfor normalen. Var hos legen i dag pga. noen andre blodprøver jeg skulle ta, og ba han da sjekke en ekstra gang siden jeg først var der. SF målet er ikke synkende og fortsatt i nedere normalområdet, men kurven er begynt å bli avflatet. Han henviste meg derfor til ekstra UL som jeg vil få iløpet av et par uker. Ble litt stresset over dette i etterkant. Er det ok å vente opp til et par uker eller bør jeg ringe føden for en 2.opinion?har ikke lyst til å være hysterisk heller. Er 34uker på vei nå

Anonymkode: 250a9...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner du godt med liv? Ville vært ekstra fokusert på dette og ringt føden dersom noe endret seg der. Også håper jeg fastlegen din også sjekket blodtrykk og proteiner i urin, ellers ville jeg fått en time til dette. 

Husk at næringen baby får først går til vitale organer, og dersom det er "til overs" går dette til spark og sprell. Derfor er å kjenne liv en god indikasjon på at baby har det bra. 

Nå er det ikke bra å gå rundt å være bekymret heller, så det er forsåvidt helt greit å ringe føden og få råd av de som faktisk kan dette best. Det kan jo være beroligende, noe som er bra for både deg og baby. 

Jeg fikk forøvrig for lite symfysemål i mitt forrige svangerskap. Tror det ble oppdaget rundt uke 30, husker ikke helt. Fikk ekstra oppfølging ved ul og ctg ca en gang i måneden. Var vel oppe i 15-20% vekstavvik tilslutt. Var jo mye bekymret for dette, men baby hadde det toppers hele tiden. Ble tilslutt igangsatt i uke 37, men det var pga meg og ikke på grunn av baby. Hun kom ut med apgar 10. 

Husk også at symfysemålet ikke blir helt presist når ulike personer måler, ettersom de gjerne ikke måler på helt lik måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også avflatende symfysemål. Fikk ul samme dag. Alt var bra. 

Hvis dette er noe du kommer til å gå å tenke på, ville jeg ringt sykehuset, evt. gått på privat ul - om du ikke blir hørt.

Anonymkode: e414e...bb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...