Gå til innhold

Når man er sulten men ikke har lyst på noe! Hva lager man?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vekta går uønsket nedover igjen og jeg spiser 0-1 gang om dagen. Er skrubbsulten men har ikke lyst på noe. Tenker bare æsj om ting jeg likte forrige uke. 

En sånn dag vi alle har i blandt, men jeg har de litt for ofte igjen. Hva lager dere når dere er sultne, men ikke har lyst på noe? Og for slappe og utsultet til å lage noe avansert? 

Anonymkode: da832...e5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brød med syltetøy og ost. Det enkleste. Eller banan på. Eller bestiller pizza.

Anonymkode: 7d9d6...d03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror et bra tips er å alltid spise det du har mest lyst på av det du har i hus. La oss si du har to ting der den ene er "favoritten" mens den andre tingen er "reserven" som ble kjøpt for å ha litt variasjon, så ta "favoritten" hvis det er den som frister mest. Ikke tenk at du tar det nest beste i dag, for å spare til favoritten i morgen. Når du går på butikken så kjøper du ny av den tingen du spiste forrige dag. Kanskje du har favoritten 5 dager på rad, før du plutselig får lyst på det som er reserven.

Anonymkode: 436a7...f17

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror et bra tips er å alltid spise det du har mest lyst på av det du har i hus. La oss si du har to ting der den ene er "favoritten" mens den andre tingen er "reserven" som ble kjøpt for å ha litt variasjon, så ta "favoritten" hvis det er den som frister mest. Ikke tenk at du tar det nest beste i dag, for å spare til favoritten i morgen. Når du går på butikken så kjøper du ny av den tingen du spiste forrige dag. Kanskje du har favoritten 5 dager på rad, før du plutselig får lyst på det som er reserven.

Anonymkode: 436a7...f17

Hva hvis det ikke er noen favoritt? TS sier at hun ikke har lyst på noenting, så hva skal hun gjøre da?

Jeg ville bare tatt brødskive med brunost eller leverpostei. Da trenger du ikke spise så mye og samtidig få i deg litt jern og proteiner. 

Anonymkode: 3ca04...1b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Toast eller mcandcheese. Enkelt og godt. 

Anonymkode: 1d4c0...c37

Skrevet (endret)

Jeg spiser da Honey Corn eller ostesmørbrød (gjerne dobbel stekt i vaffeljernet). 

det viktige er at du spiser. Når man går sulten lenge forsvinner matlysten. Når magen venner seg til å få mat øker matlysten igjen. 

Endret av Duff
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ostesmørbrød eller nesquik-kuler (frokostblanding). 

Eller et pølsebrød eller potetgull (de som er laget av linser er litt mer næringsrike). 

Jeg har i perioder like dårlig matlyst som deg, da tenker jeg ikke på hva som er sunt/usunt, jeg bare forsøker å holde systemet i gang. 

Anonymkode: 2db7a...769

AnonymBruker
Skrevet

Ristet brød med smør og syltetøy.
Rundstykke med smør og favorittpålegget ditt.
Knekkebrød, brødskive eller rundstykke med makrellfilet (om du liker det)?

Anonymkode: 532e9...350

AnonymBruker
Skrevet

Frokostblanding + melk

AnonymBruker
Skrevet

Nøtter

Youghurt med musli + nøtter

AnonymBruker
Skrevet

Godmorgen-youghurt har mange fine blandinger, bl.a. en med nøtter etc i lokket som skal blandes i youghurten. Lettvindt, sunt, næringsrikt og godt :spise: 

Potetgull + rømmedip?

AnonymBruker
Skrevet

Salt kjeks, eplejuice og farris, vannmelon, ananas, salte nøtter?

Anonymkode: 865c4...77a

Skrevet

EGG! 😃

Eggerøre, speilegg, omelett mmm😂

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere deler og fyller tråden med tips om hva som funker for dere! Ikke stopp, håper mange kan bidra her med tips :) Og at andre kan dra nytte av tråden også. 

Har fortsatt ikke spist, prøvde å varme en grillet kylling i går men ble bråmett etter tre biter. Skal på butikken i dag eller i morgen så jeg skriver ned de av tipsene deres som kan være at jeg får ned :)

kjeks og toastbrød skal i allefall kjøpes

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at dere deler og fyller tråden med tips om hva som funker for dere! Ikke stopp, håper mange kan bidra her med tips :) Og at andre kan dra nytte av tråden også. 

Har fortsatt ikke spist, prøvde å varme en grillet kylling i går men ble bråmett etter tre biter. Skal på butikken i dag eller i morgen så jeg skriver ned de av tipsene deres som kan være at jeg får ned :)

kjeks og toastbrød skal i allefall kjøpes

Man kan få bedre matlyst, av å spise ananas. 

Anonymkode: 865c4...77a

AnonymBruker
Skrevet

Makaroni og kjøttdeig. 

Anonymkode: 227af...9bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaks- eller tomatsuppe? Yoghurt med müsli oppi? Oppskåret melon? Kneippbrød med Norvegia? Matvarer som ikke har en veldig skarp smak, men som metter litt.

Men om dette er et gjentakende problem så ville jeg nok ha kontaktet en lege (med mindre du allerede har gjort det, da - du skriver ikke noe om hva som er bakgrunnen for problemet). Null matlyst og ingenting som frister er ikke normalt, kroppen er i utgangspunktet programmert til å ønske næring. Manglende matlyst over tid er tegn på sykdom, spiseforstyrrelser eller emosjonelle vansker, og dette er ting man bør få hjelp til. 

Anonymkode: df010...102

Skrevet

Brødskive med Nøtte pålegg. Nam nam

Skrevet

Da tvinger man i seg noe, og så bestiller man legetime.

Skrevet

Ostepølse i ovnen, på grillmodus og potetsalat 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...