Livermore Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Hei. Jeg gikk et år på bi og fullførte kun 52.5 studiepoeng. Mangler eksamen i matematikk. Om jeg har forstått riktig får jeg ikke gjort om noe av lånet til stipend med mindre jeg består alt (60 poeng). Er det slik at jeg må ta det faget ved bi som hører til linjen jeg gikk ved eller kan jeg ta et hvilket som helst fag som gir 7.5 poeng? Starter å studere igjen ved at annet studiested til høsten. Kan jeg f.eks. melde meg opp til et enkeltemne ekstra, som gir 7.5 poeng, i tillegg til fagene som hører til graden istedenfor å ta akkurat det faget på bi? Hadde satt pris på det om noen skulle kjenne til reglene.
Traktor Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 (endret) Du får omgjort like mye til stipend som du har bestått. Du har vel omtrent 100 000 i studiegjeld og 40% av dette er mulig å få omgjort. Altså vil du med fullførte 52,5 studiepoeng få omgjort ca. 35 000 kr til stipend uten å fullføre noen flere fag. De resterende 5000 kr kan du når som helst i ettertid få omgjort til stipend ved å ta hvilket som helst fag som gir minst 7,5 studiepoeng, gitt at du ikke har nedbetalt all gjelden selvfølgelig. Endret 29. mai 2018 av Traktor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå