Gå til innhold

Uruguay-biff vs norsk biff

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier av og til å kjøpe sånn frossen indrefilet importert fra Uruguay. Tror også de har tilsvarende som kommer fra andre steder. 

Jeg synes denne biffen alltid er bedre enn norsk biff og har en mye jevnere kvalitet. Jeg har enda til gode å bli skuffet over Uruguay-biff.

Den norske kan ofte variere i både smak og mørhet. Noen ganger har den norske en litt emmen lukt når den er rå, som fiselukten når man åpner en pakke kjøttdeig, eller en litt syrlig smak (tenker ikke på bedervet kjøtt her). Nå sammenligner jeg med litt andre ting enn bare indrefilet også, som f.eks. oksestek eller entrecote.

Hva er deres erfaring? Hvorfor er uruguaybiffen bedre enn den norske? Er det en annen rase med kyr, slaktes de på et annet tidspunkt, eller kan det ha noe med foret eller klimaet å gjøre?

Gilde kan bare gå og henge seg.

Anonymkode: 513a7...902

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke så stor forskjell i smak, men oksene i Uruguay får visstnok gå fritt og spiser noe som kalles pampasgress. I Norge går de jo også fritt store deler av året, men hva dyrene spiser pleier å sette smaksforskjeller. Eksempel er jo villsauen som ofte er på homer etc her på Vestlandet. De spiser blant annet tang, og det setter stor smaksforskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...