AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Hei. Jeg fikk E på en eksamen og lurer på dette med poeng og karakterer. Eksamen besto av flere spørsmål/oppgaver som ga fra 2, 5 eller 10 poeng. Til sammen kunne man få 100 poeng på eksamen. Pleier sensorene å følge prosentskalaen der 0-40% er F, 41-52 er E osv.? Jeg vurderer å klage, men er redd for å få F. Hvis de følger prosentskalaen så har jeg i hvert fall 50% og da vil jeg jo ikke stryke. Hva er deres erfaringer? Jeg hadde to eksamener samtidig og valgte å prioritere den andre - er egentlig bare glad jeg sto 😅 Anonymkode: d783d...5c3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Ganske stor sjans for å stryke dersom du tror du ligger rundt 50%. Det er ikke gitt at ny sensor vil se noe mildere på besvarelsen din. Jeg er kjent med flere tilfeller hvor sensor kan stryke kandidater med "vilje", da man lett kan rettferdiggjøre en stryk når besvarelsen er tynn fra før. Jeg ville vel klagd bare hvis jeg ellers ga faen i om jeg stod eller ikke. Anonymkode: 90baa...653
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 Som regel er prosentskalaen bare veiledende, men husk at forskjellige sensorer gir forskjellig poengsum på de ulike oppgavene da. Selv om en oppgaven virker ganske rett frem kan det være betydelige forskjeller i hvordan sensorene har valgt å vurdere besvarelsen. Anonymkode: 10fe8...d1c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som regel er prosentskalaen bare veiledende, men husk at forskjellige sensorer gir forskjellig poengsum på de ulike oppgavene da. Selv om en oppgaven virker ganske rett frem kan det være betydelige forskjeller i hvordan sensorene har valgt å vurdere besvarelsen. Anonymkode: 10fe8...d1c Poengene står i oppgaveteksten så ny sensor er nødt til å gi samme poengsum for rett svar. Men noen av oppgavene er mer langsvarsoppgaver med 5-10 poeng og der kan det jo variere litt... Anonymkode: d783d...5c3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poengene står i oppgaveteksten så ny sensor er nødt til å gi samme poengsum for rett svar. Men noen av oppgavene er mer langsvarsoppgaver med 5-10 poeng og der kan det jo variere litt... Anonymkode: d783d...5c3 Nei, en ny sensor vil ikke nødvendigvis gi deg samme poengsum for hver besvarelse. Tvert imot. En ny sensor vet ikke hva den opprinnelige sensoren ga av poeng for hver oppgave og forholder seg ikke til dette i det hele tatt. Anonymkode: 10fe8...d1c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, en ny sensor vil ikke nødvendigvis gi deg samme poengsum for hver besvarelse. Tvert imot. En ny sensor vet ikke hva den opprinnelige sensoren ga av poeng for hver oppgave og forholder seg ikke til dette i det hele tatt. Anonymkode: 10fe8...d1c Jeg tror kanskje dere snakker litt forbi hverandre, for jeg forsto det som at den nye sensoren må holde seg til de ulike poenggrensene som er tillagt hver oppgave. En ny sensor kan altså ikke gi 10 poeng på en 5-poengsoppgave, når poengsummen er oppgitt i oppgaven. Sensoren har handlingsrom innenfor de poenggrensene som er gitt, men ikke ut over det. Anonymkode: dcf63...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå