Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hår går vell under "velvære?".
Noen som vet hvor mye det å bruke føner + rettetang sliter på håret? Snakk om annen hver dag. Bruker ikke noe produkter for å beskytte håret, fordi jeg får så vondt i hodebunnen (sensitiv hud). Prøvd ALT så har gitt opp. Har kort hår så vanskelig å unngå hodebunnen. 

Anonymkode: b5bd1...509

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør det. Står masse om det på nettet. 

Anonymkode: 443c2...034

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du egentlig føner og rettetang? 

Anonymkode: e32c0...676

AnonymBruker
Skrevet

Ja bare en gangs bruk sliter så annenhver dag kan ødelegge håret ditt! Minimum er at man skal bruke varmebeskyttende spray før all behandling med varme. Se etter noen uten stoffet methylizosaclone (ikke ordrett men noe i den duren. Du kan google Mi allergi så finner du mye om det) på ingrediens listen. 

Jeg fikk kjempe tynt hår etter et år med samboer da jeg fikk vane for å bruke hårføner 2-5 ganger i uka. Slutta og nå på et år uten varmebehandling har jeg finere hår igjen. 

Anonymkode: 19fe9...4d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du egentlig føner og rettetang? 

Anonymkode: e32c0...676

Fordi jeg orker ikke å vente 16 timer på at håret skal bli tørt nok til å rette. Har krøller, men ikke fine krøller. Har stygge, bustete krøller. Har hatt langt hår i mange år (siden barneskolen).. så krøllene ble dratt ned av tyngden (har tykt hår). Klippet det kort for noen uker siden og det ser ikke ut i måneskinn! Ser ut som en sau på hodet. Før hadde jeg finere krøller på grunn av lengde og tyngde som dro de litt mer ut. Se for deg ung shirley temple (bare ukontrollerte krøller) blandet med en sau. Slik ser jeg ut nå. Helt forferdelig. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør det. Står masse om det på nettet. 

Anonymkode: 443c2...034

vet det sliter, men hvor mye? 

ts

Skrevet

Bruk varmebeskyttende krem, da er det lettere å unngå hodebunn. Hvilke varmebeskyttende har du prøvd?

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg orker ikke å vente 16 timer på at håret skal bli tørt nok til å rette. Har krøller, men ikke fine krøller. Har stygge, bustete krøller. Har hatt langt hår i mange år (siden barneskolen).. så krøllene ble dratt ned av tyngden (har tykt hår). Klippet det kort for noen uker siden og det ser ikke ut i måneskinn! Ser ut som en sau på hodet. Før hadde jeg finere krøller på grunn av lengde og tyngde som dro de litt mer ut. Se for deg ung shirley temple (bare ukontrollerte krøller) blandet med en sau. Slik ser jeg ut nå. Helt forferdelig. 

vet det sliter, men hvor mye? 

ts

Det med å ha fine krøller eller ikke har veldig mye med de produktene man velger å bruke i håret i etterkant for å fremheve krøllene, etter min erfaring. Jeg bruker nå en krem fra kerastase som fremhever krøller, og deretter kms cur up spray som virkelig får frem, samler og fremhever krøllene mine på mirakuløst vis. Uten disse produktene er heller ikke mine krøller noe fine. Er du sikker på du har prøvd tilstrekkelig? Ville ikke fortsatt det regimet du driver på håret ditt nå i hvert fall.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Anna Maria skrev:

Det med å ha fine krøller eller ikke har veldig mye med de produktene man velger å bruke i håret i etterkant for å fremheve krøllene, etter min erfaring. Jeg bruker nå en krem fra kerastase som fremhever krøller, og deretter kms cur up spray som virkelig får frem, samler og fremhever krøllene mine på mirakuløst vis. Uten disse produktene er heller ikke mine krøller noe fine. Er du sikker på du har prøvd tilstrekkelig? Ville ikke fortsatt det regimet du driver på håret ditt nå i hvert fall.

Har vurdert å kjøpe produkter, sett litt rundt på blivakker og vita. Men det er jo så himla mange! 
Trenger en som fjerner "frizz", slik at håret blir mer samlet som du sier. Har du bilde eller link til produktene du bruker?

Ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert å kjøpe produkter, sett litt rundt på blivakker og vita. Men det er jo så himla mange! 
Trenger en som fjerner "frizz", slik at håret blir mer samlet som du sier. Har du bilde eller link til produktene du bruker?

Ts

denne er kjempegod til å få frem krøller. bruker den veldig mye og kjøper den på blivakker.

image.thumb.png.60425bd33f2e31485e35eedb120b4905.png

Skrevet

TS, om du har sensitiv hodebunn og sliter med å finne produkter, burde du snakke med en frisør. Så slipper du muligens å kjøpe masse produkter som ikke fungerer eller som du reagerer på.

Men om du vil ha en anbefaling fra en med veldig sensitiv hud og hodebunn, så bruker jeg kun LUSH sine produkter. Jeg har testet mange som ikke har fungert, men det fine med LUSH er at du får tester på alt om du er usikker :)

Mannen har krøller og han bruker RnB til håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...