AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Mannen min har et barn fra før. Det er omtrent 10 år mellom henne og yngre søsken. Eldstejenta er svigermors øyensten. Svigermor tar henne gjerne på helgebesøk og da er det shopping og frisør, og jenta kommer strålende hjem fornyet fra topp til tå. Nå begynner lillesøsteren å interessere seg for klær, hår og mote, og legger merke til at det bare er storesøs som får være med på shopping. Personlig har jeg avskrevet svigermor for lengst, hun har aldri behandlet meg og de yngste barna som velkomne eller likeverdige i familien, er bare kritikk å få når hun er på besøk, aldri hjelp å få. Men hva skal jeg si til lillesøster som gjør sine små framstøt på sin måte, hun ringer og melder farmor og spør om å få komme på besøk, men det passer aldri . (Det passer bare når det er storesøster som spør. ) Jeg er klar for å fryse svigermor fullstendig ut, men mannen min blir så lei seg, så jeg holder alltid maska. Argh. Kjenner meg passiv aggressiv Anonymkode: 2b550...e3c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Hvor gammel er de? Jeg tenker det er veldig stor forskjell på en på 5 og på 15 f.eks. Det ville ikke vært naturlig for meg å forvente at en på 5 skal bli behandlet likt med en på 15. Anonymkode: 666b1...dd4
Rufino Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 (endret) Altså det er snakk om mannen din sin mor, og hvordan hun behandler hans døtre ulike - hvorfor tar ikke han tak i situasjonen? Du holder maska ovenfor svigermor for at mannen din ikke skal bli lei seg? Han der høres ut som en puslete fyr. Er det mulig å snakke ham til mer fornuft slik at han klarer å oppføre seg som en voksen mann og far og ta tak i sitasjonen? Endret 29. mai 2018 av Rufino 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er de? Jeg tenker det er veldig stor forskjell på en på 5 og på 15 f.eks. Det ville ikke vært naturlig for meg å forvente at en på 5 skal bli behandlet likt med en på 15. Anonymkode: 666b1...dd4 Lillesøster er 10, storesøster 19 Under lillesøster er det ei på 7 og en gutt på 3 TS Anonymkode: 2b550...e3c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 1 minutt siden, Rufino skrev: Altså det er snakk om mannen din sin mor, og hvordan hun behandler hans døtre ulike - hvorfor tar ikke han tak i situasjonen? Og du holder maska ovenfor svigermor for at mannen din ikke skal bli lei seg? Han der høres ut som en puslete fyr. Er det mulig å snakke ham til mer fornuft slik at han klarer å oppføre seg som en voksen mann her? Jeg hadde en periode på noen måneder hvor jeg totalt overså svigermor , men da ble han helt fra seg, klarte ikke fortsette med det. TS Anonymkode: 2b550...e3c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lillesøster er 10, storesøster 19 Under lillesøster er det ei på 7 og en gutt på 3 TS Anonymkode: 2b550...e3c Ja, når hun er 10 så burde det var akseptabelt å forvente at det blir hennes tur en gang nå og da også. Har dere tatt det opp med svigermor? Det burde være mulig at de kunne gjøre noe alle tre. Anonymkode: 666b1...dd4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå