Lykketreff Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Vi er nye i Asker og barna sogner til Jansløkka skole. Noen som har erfaringer derfra? De scorer ikke så bra verken på nasjonale prøver eller foreldre- og elevundersøkelser, såvidt jeg kan se. Leser også at de har en gammeldags holdning til lekser, med mye lekselesing også for de små. Stemmer dette? Vurderer å søke dem inn på Asker International School eller flytte et annet sted før de begynner på skolen. Setter pris på alle innspill!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Jeg trodde alle Asker-skolene var regnet som bra, jeg? Jeg bor i Asker, men har ikke barn på Jansløkka, men har ikke hørt noe negativt. Det høres også litt voldsomt om dette er den eneste grunnen til å flytte, før dere har prøvd. Anonymkode: 05a21...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 2 hours ago, Lykketreff said: Vi er nye i Asker og barna sogner til Jansløkka skole. Noen som har erfaringer derfra? De scorer ikke så bra verken på nasjonale prøver eller foreldre- og elevundersøkelser, såvidt jeg kan se. Leser også at de har en gammeldags holdning til lekser, med mye lekselesing også for de små. Stemmer dette? Vurderer å søke dem inn på Asker International School eller flytte et annet sted før de begynner på skolen. Setter pris på alle innspill! Det er vel de skolene Ingrid Alexandra og Sverre Magnus går og har gått på Anonymkode: 885dd...14a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 Dette lurer jeg også på .... Anonymkode: 1d688...922
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 12 hours ago, Lykketreff said: Vi er nye i Asker og barna sogner til Jansløkka skole. Noen som har erfaringer derfra? De scorer ikke så bra verken på nasjonale prøver eller foreldre- og elevundersøkelser, såvidt jeg kan se. Leser også at de har en gammeldags holdning til lekser, med mye lekselesing også for de små. Stemmer dette? Vurderer å søke dem inn på Asker International School eller flytte et annet sted før de begynner på skolen. Setter pris på alle innspill! Tja- de fleste normale norske skoler scorer dårlig da de ligger LANGT bak internasjonale standarder. AIS er en fantastisk fin skole - har ikke barn som går der, men kjenner flere som jobber der. Anonymkode: 39830...3f2
Kjetil E Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel de skolene Ingrid Alexandra og Sverre Magnus går og har gått på Anonymkode: 885dd...14a Begge har gått men igen av de går der lenger. Ingrid Alexandra går på OIS mens Sverre Magnus går vel på Steinerskolen. ¨
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #7 Skrevet 30. mai 2018 sverre magnus går vel montesorri. Anonymkode: 92f37...093
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 Jeg vet om noen som har barn på AIS, og hun anbefalte det ikke. Ungene mister så utrolig mye kontakt med barna som bor i samme område som dem. Hennes barn hadde sjeldent noen å være sammen med på ettermiddagene fordi de andre avtaler på skolen/på vei hjem og er hos hverandre. Så selv om jeg bor i nærheten av den internasjonale skolen kommer ikle våre barn til å gå der. Men burde ikke dette vært undersøkt før dere flyttet til Asker slik at dere kunne bosatt dere i et område der ungene kunne gått på nærskolen? Anonymkode: 17936...ed1
Lykketreff Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2018 Takk for svar. Vi sjekket selvsagt før vi flyttet dit, men etter at vi har begynt å følge med litt nærmere i avisen etc har det kommet frem informasjon som har gjort oss mer skeptiske. Ungdomsvold på Solvang ungdomsskole etc. Men vi kjenner ingen i området, så det er greit å få hørt med noen som faktisk vet noe og kan bidra med førstehåndsinformasjon.
Samsulla Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 Jeg lurer på hvordan det gikk? Hvilken skole startet dere på og hvordan gikk det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå