Gå til innhold

Gift og har barn.. Hva har jeg krav på av penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå ut i mammapermisjon fra en vikarjobb som sekreter. Når jeg kommer tilbake er det ikke sikkert at jeg får mer enn en deltidstilling, noe som ikke holder økonomisk.

Hva har jeg krav på av penger hvis jeg går hjemme med barnet? Lønner det seg for meg, siden jeg også da slipper å betale barnehage?

Må legge til at jeg er gift, hvis det har noe betydnnig økonomisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at barnet har fylt ett år får du barnetrygd som du sikkert også får nå + kontantstøtte som f.t er på ca 3600.- kr.

Skrevet

Oi, ca.4500 pr mnd da... Det er ikke mye å leve av gitt.

Vil jeg ikke få ledighetstrygd fra arbeidskontoret eller noe i tillegg da?

Gjest Dreyer.
Skrevet

Jeg vil gripe fatt i det du sier om at det ikke er sikkert du får tilbake full jobb igjen. Har du ikke fast ansettelse nå? Man har krav på å få samme jobben tilbake etter at man har vært i fødselspermisjon.

Gjest porselen
Skrevet

Hvis du har meldt deg til Aetat som arbeidsledig så får du arbeidsledighetstrygd ut fra hvor mye du har opptjent tidligere, men kun 60 %. Og du må være en aktiv jobbsøker, gå på kurs som du får tilbud om, det er ikke slik at du bare kan gå hjemme og få arbeidsledighetstrygd uten å gjøre noe mere. Så det er nok ikke noe sjakktrekk å basere seg på det. Plutselig må du bare takke ja til et tilbud og da må du ha barnepass i bakhånd.

Siden du er gift og mannen din vil forsørge deg når du er hjemme så kan han få redusert skatten sin, få en annen skatteklasse. Ingen får mere penger enn det du har krav på gjennom barnetrygd og kontantstøtte og redusert skattetrekk for mannen hvis du ønsker å være hjemme.

Gjest lilletroll
Skrevet

Ledighetstrygd får du jo selvfølgelig ikke bare på grunnlag av at du går hjemme - da må du være jobbsøker og ta eventuelle jobber du blir tilbudt!!

Men du kan jo f.eks kombinere litt kontantstøtte og 50 % jobb?

Eller hva med å søke en annen stilling :roll:

Det er alltids jobber å få der ute!! Jeg har ingen utdannelse utover videregående men har ennå til gode å være arbeidsledig etter at jeg kom i "voksen" alder (19) Ikke tjener jeg så verst heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...