Gå til innhold

Hvilken hunderase? VGs bilde av Norwegianforbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes denne rasen er så pen og har lyst å finne ut hva den heter. Noen hundekyndige som vet?🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det en bokser da?

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Macro said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dd80Pj/flatnesede-hunder-forbys-paa-norwegian-fly

Der er link

Trodde det men så en slik hund i marka i går, men når jeg googler ser jo bokseren mye større og "grovere" ut?

Kan du ha sett en Staffordshire Bull Terrier?

https://www.google.com/search?q=staffordshire+bull+terrier&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjV68fpv6vbAhXE3iwKHd5jCOMQ_AUICigB&biw=1920&bih=985

Anonymkode: a8fb5...eb6

Skrevet
2 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Begynte å lure på om du trodde hunden var en "Norwegianforbud". :skratte:
Det er en boxer. Har møtt et par og de er skikkelige klovner med mye energi. 

Ja ordla meg litt teit😏

Er dette et spesielt pent eksemplar da i tilfelle?

AnonymBruker
Skrevet

Det er boxer ja. Veldig lekne hunder med masse energi. 

Men, kortnese hunder er virkelig ikke bra. De sliter mye med pusten og særlig nå som det er så varmt. 

Anonymkode: 199e7...008

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei den var slank, hvit, mellomstor, lettbygd, myk og kort pels. Hadde et mildt ansikt som den på bildet.

Men takk for at du prøver å forstå hva jeg mener. Går meg helt vill i jungelen😊

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Macro skrev (På 29.5.2018 den 20.00):

Ja ordla meg litt teit😏

Er dette et spesielt pent eksemplar da i tilfelle?

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Hunder som dette er avlet fram for at lettlurte mennesker skal synes de er søte, noe som skaper et marked og dyremishandlingen fortsetter. Slike hunder lever ofte med grusomme helseplager. Prøv å ta deg en joggetur i denne varmen mens du kun puster gjennom et sugerør, så skjønner du.

Anonymkode: 3704f...713

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer i, det er en boxer.

Anonymkode: 9f490...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Det er en boxer :) Tror fargen heter brindle,  og det er nok en tispe siden den ikke er så kraftig.. 

Den hvite du har sett kan ha vært en hvit hann-boxer, evt en amerikansk bulldog... 

Anonymkode: 44f6e...097

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Nasse Nøff ❤ said:

Smak og behag når det kommer til farge da. Men flott at den har ørene intakt. Da det å croppe ørene har vært populært en gang i tiden. Sikkert mange som gjør det nå også. Men jeg tror det er et gammelt problem for denne rasen. Lenge siden jeg har sett det på div youtube videoer og slikt. Samme med å kutte halen til små valper. Husker ikke eksakt hvorfor det fortsatt er populært, googlet litt og fant en del om helse og fare for å skade halen. Jeg vet ikke hvorfor det er så himla vanlig. Aldri sett en boxer med lang hale. 

Halekupering har vært forbudt i Norge de siste 30 årene. Ørekupering har vært forbudt de siste 65 årene.

Anonymkode: 24124...2b8

• Liker 7
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 29.5.2018 den 21.48):

Halekupering har vært forbudt i Norge de siste 30 årene. Ørekupering har vært forbudt de siste 65 årene.

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Bra, har ikke helt satt meg inni lovverket, fordi hos meg så er det galt. Samme hva loven sier. Å kutte av friske kroppsdeler har jeg ingenting til overs for. Vet om to boxere og begge har kupert hale. 

Edit.. når jeg tenker meg om. Nabohunden er en rottweiler og han har ikke hale. 

Da er de importerte fra andre land og kan ikke brukes i utstiling her i Norge. Amputasjon er uetisk og barbarisk.

• Liker 4
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 29.5.2018 den 22.14):

Da er de importerte fra andre land og kan ikke brukes i utstiling her i Norge. Amputasjon er uetisk og barbarisk.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Stakkars hunden som ikke kan bjeffe. 

• Liker 1
Skrevet

Takker for mange svar! Det er sikkert boxer ja😊 bare så det er sagt så har jeg ikke tenkt å kjøpe hund med helseplager. Hundekjøp for min del ligger mange år frem i tid, og det ender nok med finsk lapphund, golden eller labrador. Som dere sikkery har skjønt har jeg mye å lære før jeg kan skaffe selv😊

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en boxer :) Tror fargen heter brindle,  og det er nok en tispe siden den ikke er så kraftig.. 

Den hvite du har sett kan ha vært en hvit hann-boxer, evt en amerikansk bulldog... 

Anonymkode: 44f6e...097

Den jeg møtte var tispe, så da var hun vel bulldog? Fin var hun i hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk tiltak av Norwegien dette. Viser at de tar dyrevelferden på alvor!

Anonymkode: 25194...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...