AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Spør for ei venninne. Hun lurer på hvordan det er, får hun et ark som hun leverer til butikken? Eller er det et kort? eller penger rett på konto? Anonymkode: b965d...abe
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spør for ei venninne. Hun lurer på hvordan det er, får hun et ark som hun leverer til butikken? Eller er det et kort? eller penger rett på konto? Anonymkode: b965d...abe Har det noe å si når man står i nød uten pe her til mat? Det tilsvarer vært all 60 eller 70 kr dagen. Anonymkode: c0843...586 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 Jeg fikk i hvert fall penger rett inn på konto fra NAV den gangen jeg måtte betale om nødhjelp pga fullstendig uventede og svært alvorlige hendelser som gjorde at jeg på et øyeblikk sto uten penger til meg og barna i 3 uker framover. Anonymkode: 45e56...c60
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk i hvert fall penger rett inn på konto fra NAV den gangen jeg måtte be om nødhjelp pga fullstendig uventede og svært alvorlige hendelser som gjorde at jeg på et øyeblikk sto uten penger til meg og barna i 3 uker framover. Anonymkode: 45e56...c60 Retteprogrammet tullet til. Anonymkode: 45e56...c60
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk i hvert fall penger rett inn på konto fra NAV den gangen jeg måtte betale om nødhjelp pga fullstendig uventede og svært alvorlige hendelser som gjorde at jeg på et øyeblikk sto uten penger til meg og barna i 3 uker framover. Anonymkode: 45e56...c60 Ok takk for info, skal sende videre. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det noe å si når man står i nød uten pe her til mat? Det tilsvarer vært all 60 eller 70 kr dagen. Anonymkode: c0843...586 Det var bare et spørsmål, vet ikke hvorfor hun lurte på akkurat det. -ts Anonymkode: b965d...abe
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 Noen får forhåndsfylte betalingskort. Men med mindre venninnen din er narkoman med lang historikk hos sosialtjenesten får hun pengene på konto. Det er faktisk er poeng for NAV at folk som får sosialstøtte ikke skal "avsløres" i butikken. Det handler om personvern. Anonymkode: 49e63...82d 2
SnoopyBoy Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spør for ei venninne. Hun lurer på hvordan det er, får hun et ark som hun leverer til butikken? Eller er det et kort? eller penger rett på konto? Anonymkode: b965d...abe Hei, ja du går på nav og får et ark! En rekkvisitt tror jeg det heter. Det er helt sant, ikke vanskeligere enn det. Gjrde det for litt siden selv. Det tar nav 5 minutter å fikse Du får handle for 500 kroner.
SnoopyBoy Skrevet 29. mai 2018 #8 Skrevet 29. mai 2018 Akkurat nå, SnoopyBoy skrev: Hei, ja du går på nav og får et ark! En rekkvisitt tror jeg det heter. Det er helt sant, ikke vanskeligere enn det. Gjrde det for litt siden selv. Det tar nav 5 minutter å fikse Du får handle for 500 kroner. Det er et ark som de printer ut Alle navkontorene i byene har 1 butikk i kommunen de har en avtale med, der kan man få kjøpt mat med arket
SnoopyBoy Skrevet 29. mai 2018 #9 Skrevet 29. mai 2018 1 minutt siden, SnoopyBoy skrev: Det er et ark som de printer ut Alle navkontorene i byene har 1 butikk i kommunen de har en avtale med, der kan man få kjøpt mat med arket 1 person = 500 kroner. Sånn var det i allefall i januar
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #10 Skrevet 29. mai 2018 2 minutter siden, SnoopyBoy skrev: Hei, ja du går på nav og får et ark! En rekkvisitt tror jeg det heter. Det er helt sant, ikke vanskeligere enn det. Gjrde det for litt siden selv. Det tar nav 5 minutter å fikse Du får handle for 500 kroner. 1 minutt siden, SnoopyBoy skrev: Det er et ark som de printer ut Alle navkontorene i byene har 1 butikk i kommunen de har en avtale med, der kan man få kjøpt mat med arket Akkurat nå, SnoopyBoy skrev: 1 person = 500 kroner. Sånn var det i allefall i januar Sannsynligvis rekvisisjon. Ikke rekvisitt. Anonymkode: 667c3...b39 1
SnoopyBoy Skrevet 29. mai 2018 #11 Skrevet 29. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sannsynligvis rekvisisjon. Ikke rekvisitt. Anonymkode: 667c3...b39 Ja, helt riktig
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #12 Skrevet 29. mai 2018 Ok så ark eller på konto, eller kort.. alle tre alternativene da altså Kanskje det er forskjell fra NAV kontor til NAV kontor? Ts Anonymkode: b965d...abe
Bondenisse Skrevet 29. mai 2018 #13 Skrevet 29. mai 2018 Har en mor som jobber med det. De gir helst på konto, er ca 70kr dagen. Dersom du kommer for sent på dag til at de får satt det inn på konto (14.00) så får du en rekvisisjon til å gå på butikken med. Så anbefaler å gå tidlig. Du må kunne dokumentere at alle kontoer er tomme
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #14 Skrevet 29. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen får forhåndsfylte betalingskort. Men med mindre venninnen din er narkoman med lang historikk hos sosialtjenesten får hun pengene på konto. Det er faktisk er poeng for NAV at folk som får sosialstøtte ikke skal "avsløres" i butikken. Det handler om personvern. Anonymkode: 49e63...82d De nye betalingskortene brukes i minibank, så personvernet er ivaretatt. I utgangspunktet vil de helst sette penger på konto, men betalingskortet er et tilbud, når man har knapt med tid. Jeg fikk det en gang, fordi de somplet med søknaden min, så de ikke ville greie å overføre før helga, så da var det for at jeg ikke skulle sulte i tre dager, liksom. Rekvisisjon er også en ting, men dette krever mye både av Nav og butikkene, så de vil helst unngå det, og bruker det bare når du virkelig har rota det til, som feks å søke nødhjelp to ganger for samme periode. Anonymkode: 9053b...544
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #15 Skrevet 30. mai 2018 8 timer siden, Bondenisse skrev: Har en mor som jobber med det. De gir helst på konto, er ca 70kr dagen. Dersom du kommer for sent på dag til at de får satt det inn på konto (14.00) så får du en rekvisisjon til å gå på butikken med. Så anbefaler å gå tidlig. Du må kunne dokumentere at alle kontoer er tomme Jeg behøvde ikke dokumentere noe som helst. Men det var en veldig spesiell situasjon da. Anonymkode: 45e56...c60
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #16 Skrevet 30. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg behøvde ikke dokumentere noe som helst. Men det var en veldig spesiell situasjon da. Anonymkode: 45e56...c60 Er det du som pleier å hevde at situasjonen var så spesiell at ingen andre i hele verden har vært borti det? Anonymkode: a9d74...c7d 3
SnoopyBoy Skrevet 30. mai 2018 #17 Skrevet 30. mai 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok så ark eller på konto, eller kort.. alle tre alternativene da altså Kanskje det er forskjell fra NAV kontor til NAV kontor? Ts Anonymkode: b965d...abe Hei Ts. Det stemmer nok at de overfører penger til din konto! Når jeg kom på nav, hadde jeg ikke bankkort, det hadde jeg mistet, det var nok derfor jeg fikk et ark, men det e rnok bedre å få ark, enn å få betalt kun 70 kr pr. dag på konto. Man får jo ikke handlet ordentlig da.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #18 Skrevet 30. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det du som pleier å hevde at situasjonen var så spesiell at ingen andre i hele verden har vært borti det? Anonymkode: a9d74...c7d Det stemmer jo faktisk da. Anonymkode: 45e56...c60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå