Djungelvrål Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Har fet hud i t-sonen. Hudpleie spiller ingen rolle, er på det feteste når det er varmet i været og jeg har vært i sola. Bedre på vinteren. Liker ikke matt foundation da jeg syns det ofte blir for synlig og kakete på huden. Har noen primere som jeg bruker men de utgjør INGEN forskjell. Har Angel veil fra NYX, Pore minimizing fra Smachbox og Pore refining fra Cliniquie. Etter 1-2 timer kan du speile deg i nesa mi. Pudrer ofte bare ned, men like ille etter et par timer igjen selv om jeg bruker mattende pudder. Så på denne fra Mac, noen som har erfaringer med den? Eller andre tips? https://www.kicks.no/mac/prep-prime/face/prep--prime-skin-refined-zone-treatment
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Jeg har ikke fet hud, men tørr hud. Kan du ikke bruke et transparent pudder noen ganger over dagen? Det er helt normalt å måtte freshe opp sminken i løpet av dagen. Anonymkode: 16f64...e72
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 Mac sin prep n prime ga meg hbite komedoner og kviser. Den tetter porene skikkelig, kanskje alle med silikon gjør det og at det er derfor de funker, men mac sin funka ikke på min blanke nese iallefall. Har egentlig gitt opp å finne noe som fungerer, men merker at om jeg smører meg med en tykk krem som nivea eller elisabeth arden i noen uker så blir ansiktet mindre blank. Har ellers veldig fet hud men den blir raskere blank om jeg bruker produkter som stripper den for fukt. Thayers sin witch hazel toner tar blankheten ganske bra. Merker også at hvilken foundation jeg bruker har mye å si og at mineralpudder holder min hud fin mye lenger enn flytende og oljebasert foundation. Anonymkode: bc5cf...44a
Djungelvrål Skrevet 29. mai 2018 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mac sin prep n prime ga meg hbite komedoner og kviser. Den tetter porene skikkelig, kanskje alle med silikon gjør det og at det er derfor de funker, men mac sin funka ikke på min blanke nese iallefall. Har egentlig gitt opp å finne noe som fungerer, men merker at om jeg smører meg med en tykk krem som nivea eller elisabeth arden i noen uker så blir ansiktet mindre blank. Har ellers veldig fet hud men den blir raskere blank om jeg bruker produkter som stripper den for fukt. Thayers sin witch hazel toner tar blankheten ganske bra. Merker også at hvilken foundation jeg bruker har mye å si og at mineralpudder holder min hud fin mye lenger enn flytende og oljebasert foundation. Anonymkode: bc5cf...44a Stripper ikke huden min for fukt da, bruker body shop sin aloe vera rens og toner + dagkrem samt gelmaskene til Peter Thomas Roth. Men tror nok sola gjør det siden jeg bestandig blir mer fet i huden strax jeg soler meg. Har ikke brukt mineralpudder på evigheter, da jeg brukte det følte jeg det ble for synlig på huden. Hvilket bruker du?
Djungelvrål Skrevet 29. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fet hud, men tørr hud. Kan du ikke bruke et transparent pudder noen ganger over dagen? Det er helt normalt å måtte freshe opp sminken i løpet av dagen. Anonymkode: 16f64...e72 Jeg gjør noen ganger det, men litt slitsomt å være glinsende blank etter bare et par timer. Jobber i et yrke hvor jeg ikke har anledning til å pudre meg 3-4 ganger i løpet av dagen.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 2 timer siden, Peonjenta skrev: Stripper ikke huden min for fukt da, bruker body shop sin aloe vera rens og toner + dagkrem samt gelmaskene til Peter Thomas Roth. Men tror nok sola gjør det siden jeg bestandig blir mer fet i huden strax jeg soler meg. Har ikke brukt mineralpudder på evigheter, da jeg brukte det følte jeg det ble for synlig på huden. Hvilket bruker du? Okei Jeg bruker Tikei, med deres mattifying pudder primer under. For ca to uker siden begynte jeg med en tester av Signature Minerals som jeg syntes legger seg utrolig fint på huden (dewy uten å være blank/glinsende) men har ikke brukt det nok på dagtid til å kunne sammenligne hvor oljete man blir av den vs tikei, men syntes den holder seg bra. Både Tikei og Signature Minerals kan du bestille ganske store (hvertfall nok til ca 10++ bruk) sample krukker til 10 eller 15 kroner stk, så det kan jeg anbefale om du er nysgjerrig på å gi de et forsøk! Jeg syntes begge to ser naturlige ut på huden og kalker seg ikke , dekker bra. IDUN minerals og BareMinerals ble jeg helt "flatt tørt lik" av i ansiktet. Har prøvd ørtenvis av settingpuddere som liksom som hjelpe på blankheten og matte ned også, men syntes de bare hjelper for 30 minutter før det er like ille igjen (og da gjerne værre siden det blir lag-på-lag) Og ørtenvis av primere Leter fortsatt etter en vidunderløsning jeg også, men har begynt å miste håpet på at det finnes og tenker tilbake på filmer fra når jeg var liten at damene gikk fra bordet for å pudre nesen sin da også, så det er kanskje bare sånn vi må slå oss til ro med at huden vår er? Anonymkode: bc5cf...44a
Trikken Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 5 timer siden, Peonjenta skrev: Har fet hud i t-sonen. Hudpleie spiller ingen rolle, er på det feteste når det er varmet i været og jeg har vært i sola. Bedre på vinteren. Liker ikke matt foundation da jeg syns det ofte blir for synlig og kakete på huden. Har noen primere som jeg bruker men de utgjør INGEN forskjell. Har Angel veil fra NYX, Pore minimizing fra Smachbox og Pore refining fra Cliniquie. Etter 1-2 timer kan du speile deg i nesa mi. Pudrer ofte bare ned, men like ille etter et par timer igjen selv om jeg bruker mattende pudder. Så på denne fra Mac, noen som har erfaringer med den? Eller andre tips? https://www.kicks.no/mac/prep-prime/face/prep--prime-skin-refined-zone-treatment Har veldig oljete hud, bruker dior sin. Veldig fornøyd. Bruker litt blottingpapir utover dagen, men holder hele arbeidsdagen. Må kanskje ta en liten klapp etter 4-5 timer
Nerine_ Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 Har du prøvd å påføre pudder før foundation? Vet mange med det hud mener det hjelper.
^^Belle^^ Skrevet 2. juni 2018 #9 Skrevet 2. juni 2018 Jeg digger The Ordinary sin High-Adherence Silicone Primer. Så påfører jeg Skinfood Buckwheat Loose Powder FØR jeg tar på foundation. Det hjelper veldig. Bruker forøvrig Everyday Minerals Matte Base foundation, og den er helt super.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #10 Skrevet 2. juni 2018 Min favoritt om sommeren er Benefit sin Porefessional. Jeg har veldig fet hud i sommermånedene, og dette er hittil den beste primeren jeg har prøvd. Huden min holder seg mattere lengre enn den gjør med andre primere. En annen ting jeg har begynt med den siste tiden er å bare bruke litt Chanel les beiges Healthy Glow sheer powder på huden istedenfor foundation. Huden ser bedre ut enn den gjør med mye foundation i denne varmen. Anonymkode: 6b73b...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå