AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 NRK begrunner sin lisensfinansiereing med uavhengighet. Greit nok det, men dette ressonementet er vel ikke noe mindre gyldig for domstolene? Havner jeg i en rettssak mot staten hadde det vært fint å vite at domstolen som skal avgjøre saken ikke er finansiert av min motpart. Og hvordan skal egentlig domstolene kunne kontrollere Stortinget, når Stortinget sitter på domstolens pengesekk? Hvis domstolene kan underlegges budsjettmessige konjunkturer og politiske skiftninger på Stortinget er det vel ingen grunn til at ikke også NRK kan det. Hva er grunnen til at NRK har sluppet unna dette enorme logiske hullet i alle disse årene? Anonymkode: 65867...a7d
stan Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Det er en overlevning fra den tiden ikke hadde TV eller radio. Da var det rettferdig at de som ikke kunne se eller høre på slapp å betale.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 INGEN TV-stasjoner eller mediehus burde fått noen som helst økonomisk støtte fra myndighetene... Anonymkode: 0fdf7...42c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: INGEN TV-stasjoner eller mediehus burde fått noen som helst økonomisk støtte fra myndighetene... Anonymkode: 0fdf7...42c Husk at Norge har alltid vært fattig - frem til Ekofisk/oljefunn. Staten og Petoro ble eier. Nordmenn har heller ikke H&M, IKEA, osv. Anonymkode: 495a6...0fe
Gjest GiftMann38 Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Husk at Norge har alltid vært fattig - frem til Ekofisk/oljefunn. Staten og Petoro ble eier. Nordmenn har heller ikke H&M, IKEA, osv. Anonymkode: 495a6...0fe Tøv. I 1910 var Norge hverken rikere eller fattigere enn sammenlignbare europeiske land.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 19 hours ago, AnonymBruker said: Havner jeg i en rettssak mot staten hadde det vært fint å vite at domstolen som skal avgjøre saken ikke er finansiert av min motpart. Og hvordan skal egentlig domstolene kunne kontrollere Stortinget, når Stortinget sitter på domstolens pengesekk? Anonymkode: 65867...a7d Domstolene kontrollerer knapt Stortinget. I Norge har vi levd med Stortingets "All makt skal samles i denne sal". Anonymkode: aa33b...022
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå