Gå til innhold

Huseier sjekker hagen min hver dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir frustrert over huseier og det ser ut til at hun nyter alle fordeler som kommer med ved å være huseier og ikke leietager (jeg leier av henne). Situasjon: Jeg ønsket å skaffe meg en hund, og huseier svarte ja til at dyrehold var tillatt så lenge det ikke blir innvendig slitasje og at hagen holdes i orden. Hunden fikk jeg for tre uker siden og hunden har hatt diare den siste uken (hunden har fått medisiner av veterinær) og gjør fra seg 5 til 10 ganger om dagen og jeg plukket senest drit i går kveld. Nettopp fått en melding fra huseier hvor hun skriver at hun gjentatte ganger har tråkket i bæsj i hagen utenfor huset jeg leier, og skriver at fra nå av må hunden gjøre fra seg på tur og ikke i hagen. 
Av helsemessige årsaker jobber jeg ikke og vet med sikkerhet at hun går utenfor hagen min så og si daglig. Hun har også sendt en gammel bekjent av seg som er rørlegger til å ordne noen rør i huset og rørleggeren velger å si til huseier at det ikke var bra innvendig og at hun burde be om å få en inspeksjon av huset. Har jeg krav på noen rettigheter, eller ville det beste være å rett og slett flytte til et sted hvor jeg slipper å ha huseier oppi ræva hver dag? 

Anonymkode: 61ba5...0d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men kan du ikke bare plukke opp bæsjen da? Og hvordan så det ut innvendig, hadde rørleggeren et poeng??

Anonymkode: d7fa2...0b4

• Liker 43
Skrevet

Hvis det er en hage du etter kontrakten disponerer, og utleier har sagt ja til hundehold så kan det virke litt for pirkete å klage gjentatte ganger på tre uker. Om det er fellesareal så har hun all rett til å klage. Du kan jo forklare at det er sykdom hos hunden som gjør det vanskelig å planlegge det til turer, og så håpe at det jevner seg ut. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men kan du ikke bare plukke opp bæsjen da? Og hvordan så det ut innvendig, hadde rørleggeren et poeng??

Anonymkode: d7fa2...0b4

Jeg plukket opp bæsjen senest i går kveld og samboer var ute i natt med hund fordi hun har diare og gjorde fra seg 4 ganger på en tur. Men du har rett, jeg skal bli flinkere, men jeg er nødt til å skaffe meg en søppelbøtte i hagen (den andre søppelbøtta er for langt unna i min mening) Og huset var faktisk veldig bra når rørleggeren kom! Jeg tror jeg hadde brukt rundt 6 timer på å finvaske hele huset, alt fra å ta støv til å vaske vegger. Grunnen til at rørlegger var der var fordi vasken ikke ville fungere, og huseier hadde brukt lang tid på å få rørlegger over for å se på rørene, og da hadde all oppvask samlet seg opp og i tillegg luktet rørene. Det huseier klagde på var at det var tynn luft i huset, og dette sier hun når hun vet jeg har flere vinduer oppe mange timer hver dag. Det er da ikke mitt problem at hun valgte å ha få vinduer. 

Skrevet (endret)

Men er det ikke bare å plukke opp bæsjen hver gangen hunden gjør fra seg? Hvem lar vel hundebæsj bli liggende i hagen? 

Endret av Semydfe
  • Liker 20
Skrevet

Plukket opp senest i går kveld? Du plukker da vitterlig opp fortløpende. Du lar ikke hundeavføring ligge. Du plukker opp med en gang den gjør fra seg. Har selv hund som skiter mye, men det er da ikke andres problem! 

• Liker 41
Skrevet

Du fikk faktisk ja til å få hund, HVIS hagen og innvendig av huset så pent ut. 
Du har vært slepphendt med å plukke opp bæsjen, når dette var kriteriet hun ga deg. Hvorfor har du vært det? Tar du det for gitt, eller er du bare lat? Blir veldig forundret over tankemønsteret ditt akkurat nå.

Sånn ellers, det virker som at huseieren din har lite å finne på, som vanker rundt i hagen din hver dag. Eller så liker hun bare å gå noen runder i hagen. Hvis leieforholdet plager deg burde du bare flytte, akkurat dette er grunnen til at jeg aaaldri har leid på samme tomt som selve eieren. Det blir konflikter på et annet nivå enn "normal slitasje" etter et langvarig leieforhold. Hvis du ikke vil trå på eggeskall og vil ha privatliv så flytter du til et sted hvor utleier ikke befinner seg. 

• Liker 7
Skrevet

Plukker du ikke opp hver gang hunden driter?? 

• Liker 19
Skrevet

Det her må være tull.

Når hunden bæsjer, plukker man det opp. Lar det ikke ligge.

Om du etter å ha skrubbet ned huset i 6 timer får beskjed om at ting ikke er på stell, hvor jævlig ser det ut til vanlig?

Basert på det som har kommet frem her er jeg på huseiers side, skjerpings.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Skrubbet huset i 6 timer???? 🙈😯

Anonymkode: 9f183...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Duckie, hvis du skrubber huset og gjør en veldig god jobb, kan det ofte ta 6 timer, har du aldri hatt en skikkelig rengjøring i huset før? Jeg gjorde rengjøringen så bra at det kunne vært visning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal plukke opp bæsj med en eneste gang.

Kjenner at slike hundeeiere som deg irriterer meg grenseløst.

Anonymkode: 97f97...a84

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde bedt huseieren om å få tak i rørlegger i to måneder før huseieren valgte å få tak i rørleggerr. Så derfor han klagde på dårlig lukt blant annet, fordi RØRENE ikke hadde blitt gjort noe med, ergo noe huseier skulle fikset for lenge siden.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Duckie, hvis du skrubber huset og gjør en veldig god jobb, kan det ofte ta 6 timer, har du aldri hatt en skikkelig rengjøring i huset før? Jeg gjorde rengjøringen så bra at det kunne vært visning. 

Jo, men da blir det ikke påpekt at huset ikke er bra innvendig etterpå. Om han klagde på rørene som du sier, så var vel det mer et stikk til huseier enn til deg, om at dette burde blitt tatt tak i før?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke så lett å plukke opp diaré heller da.

Anonymkode: 4da24...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri brukt 6 timer på flyttevaske engang, selv med flere husdyr. 
Og jeg er ikke en av dem som vanligvis vasker over gulv ukentlig. 

Anonymkode: 6e97c...043

AnonymBruker
Skrevet

Dere får gå litt lenger enn bare bort til hagestumpen for å la hundeb bæsje da. Skjønner godt at huseier følger med siden du allerede har brutt avtalen dere hadde som var vilkåret for at du kan bo med hund der, nemlig å ikke benytte hagen som dass! Lykke til med å finne ny huseier som syntes hund er ok og at dere er velkommen til å bæsje ned hagen dems. 

Anonymkode: 19947...e2e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kattesand i eske. Inne.

Anonymkode: 97f97...a84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da har man med vannflaske og spyler det vekk. 

Anonymkode: 0f17b...dbd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Semydfe skrev:

Men er det ikke bare å plukke opp bæsjen hver gangen hunden gjør fra seg? Hvem lar vel hundebæsj bli liggende i hagen? 

Det sier seg selv vel ? Det går jo ikke an å plukke opp diaré 🙄 må skylle med vann eller la regnet ta det. Huseier har ikke rett til å klage hvis hageflekken er innenfor leiearealet og den er betalt. Så lenge Hagen er like fin når vedkommende flytter ut.

Anonymkode: 43805...9ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...