AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Altså, jeg som var så glad da 17 mai var over.. Men neida, det er visst også noe som heter buekorpsets dag. Den 26.mai. Det er endelig over. Men neida, nå holder de på igjen.. Jeg hører på det nesten hver dag, konstant, i timesvis. Hvorfor må det på død og liv være trommer??? Kan det ikke være fløyte eller noe som faktisk er fint å høre på. Så stopper de hele trafikken og lager kø for å stå i ro og spille i veien. Hvorfor er buekorpsene fratatt regler om støy og sikkerhet? Hadde noen hørt på like høy musikk tilsvarende det de bråker i decibel, så hadde politiet raskt vært på stedet. Jeg blir kokt levende om jeg ikke har vinduet åpent, men jeg tror nesten jeg vurderer å heller velge det fremfor å høre på bråket. Skal de ødelegge hele sommeren med det der? Greit på 17 mai men å holde på slik hver gang det er fint vær. Anonymkode: 4af03...740
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Du er ikke fra Bergen? Anonymkode: d5883...b2b 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg som var så glad da 17 mai var over.. Men neida, det er visst også noe som heter buekorpsets dag. Den 26.mai. Det er endelig over. Men neida, nå holder de på igjen.. Jeg hører på det nesten hver dag, konstant, i timesvis. Hvorfor må det på død og liv være trommer??? Kan det ikke være fløyte eller noe som faktisk er fint å høre på. Så stopper de hele trafikken og lager kø for å stå i ro og spille i veien. Hvorfor er buekorpsene fratatt regler om støy og sikkerhet? Hadde noen hørt på like høy musikk tilsvarende det de bråker i decibel, så hadde politiet raskt vært på stedet. Jeg blir kokt levende om jeg ikke har vinduet åpent, men jeg tror nesten jeg vurderer å heller velge det fremfor å høre på bråket. Skal de ødelegge hele sommeren med det der? Greit på 17 mai men å holde på slik hver gang det er fint vær. Anonymkode: 4af03...740 Spørsmål: Er du fra Bergen? Eller er du innflytter? Anonymkode: 97b91...aaf
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 De aller fleste bergensere som bor i sentrum, og som derfor er "omringet" av buekorps, elsker lyden av buekorpsene. Det er ikke støy. Det bråker litt, ja. Men det er et tegn på vår og sommer, og en kultur som er viktig for mange i Bergen. Hvert år er det sure innlegg i aviser m.m. fra innflyttere som ikke skjønner dette. Da gjelder det samme som overfor nye landsmenn: Liker du ikke kulturen vår, flytt eller reis hjem. Anonymkode: 97b91...aaf 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmål: Er du fra Bergen? Eller er du innflytter? Anonymkode: 97b91...aaf Jeg er fra Bergen. Synes buekorps er fint av og til som på 17 mai. Men nå er det konstant flere ganger i uken, non-stop. Høres ut som små barnehagebarn med adhd som går amok på trommene. Er mest de eldre som liker buekorpsene og er opptatt av den tradisjonen. Ingen av vennene mine synes buekorps er kjekt å høre på når man prøver å nyte en sommerdag ute. Får vondt i hode av det bråket. Anonymkode: 4af03...740
Gjest ilsep Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 Da kan du ikke gjøre annet enn å flytte. Buekorpsene kommer til å holde på slik i mange mange år! Heia Bergen!
Gjest Axl Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 Kan du ikke ta med deg skikkelig rock/metall musikk med deg ut og gå sammen med de da?
Hadley Skrevet 29. mai 2018 #8 Skrevet 29. mai 2018 Dette husker jeg også fra året jeg bodde i Bergen!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #9 Skrevet 29. mai 2018 Da får du dra hjem til der du kommer fra og la oss bergensere ha bauekorpsene i fred Anonymkode: 8295a...9f2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #10 Skrevet 9. juni 2018 On 5/29/2018 at 10:02 PM, AnonymBruker said: Da får du dra hjem til der du kommer fra og la oss bergensere ha bauekorpsene i fred Anonymkode: 8295a...9f2 Er selv fra Bergen og mitt inntrykk er at de fleste bergensere synes det blir for mye buekorps. Kun trommer blir veldig ensformig å høre på. Samt det virker som om de er mest opptatte av å lage mest mulig lyd. Mulig det er en generasjonsting og at gamlingene er mer glad i buekorps. Anonymkode: 7e9c2...c01 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #11 Skrevet 10. juni 2018 Jeg bodde i Fjellsiden i Bergen og i hele Mai var det buekorpos over alt. Når ett sluttet begynte et nytt et annet sted og all lyden slo opp til meg...uisolert hus også så det var bare helt perfekt. Glad jeg ikke bor der lenger! Anonymkode: 24a2d...ee1 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #12 Skrevet 10. juni 2018 På 29.5.2018 den 17.54, AnonymBruker skrev: Jeg er fra Bergen. Synes buekorps er fint av og til som på 17 mai. Men nå er det konstant flere ganger i uken, non-stop. Høres ut som små barnehagebarn med adhd som går amok på trommene. Er mest de eldre som liker buekorpsene og er opptatt av den tradisjonen. Ingen av vennene mine synes buekorps er kjekt å høre på når man prøver å nyte en sommerdag ute. Får vondt i hode av det bråket. Anonymkode: 4af03...740 Du er ikke den eneste bergenseren som er drita lei av dem og drømmer om å kaste en 10-20 poser med reke-rester inn i klubbhusene deres. Daglig. Anonymkode: 51545...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #13 Skrevet 10. juni 2018 Det er bedre at det bare er trommer enn disse hersens musikkorpsene som ikke kan spille i det hele tatt. Skulle ønske det kom et forbud mot musikkorps Anonymkode: 8295a...9f2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #14 Skrevet 10. juni 2018 På 9.6.2018 den 14.28, AnonymBruker skrev: Er selv fra Bergen og mitt inntrykk er at de fleste bergensere synes det blir for mye buekorps. Kun trommer blir veldig ensformig å høre på. Samt det virker som om de er mest opptatte av å lage mest mulig lyd. Mulig det er en generasjonsting og at gamlingene er mer glad i buekorps. Anonymkode: 7e9c2...c01 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke den eneste bergenseren som er drita lei av dem og drømmer om å kaste en 10-20 poser med reke-rester inn i klubbhusene deres. Daglig. Anonymkode: 51545...d6d 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde i Fjellsiden i Bergen og i hele Mai var det buekorpos over alt. Når ett sluttet begynte et nytt et annet sted og all lyden slo opp til meg...uisolert hus også så det var bare helt perfekt. Glad jeg ikke bor der lenger! Anonymkode: 24a2d...ee1 Dere er ikke ekte Bergensere. Anonymkode: 2270d...ee9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #15 Skrevet 10. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dere er ikke ekte Bergensere. Anonymkode: 2270d...ee9 Så man er først ekte bergenser når man har blitt så gammel at hørselen er ødelagt? Anonymkode: 39d3f...d75
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #16 Skrevet 10. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så man er først ekte bergenser når man har blitt så gammel at hørselen er ødelagt? Anonymkode: 39d3f...d75 Det er ingen som får hørselsskader av å høre på Buekorps. Anonymkode: 2270d...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #17 Skrevet 10. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingen som får hørselsskader av å høre på Buekorps. Anonymkode: 2270d...ee9 Nei, men godt mulig grunnen til at det er mest pensjonister som liker buekorpsene er fordi mange av dem har såpass dårlig hørsel at de ikke hører hvor mye det bråker. Anonymkode: 39d3f...d75 1
missmcbeal Skrevet 10. juni 2018 #18 Skrevet 10. juni 2018 Hehe, det er noe jeg ikke savner i Bergen, når jeg bodde i Bergen og skulle lese og konsentrere meg. Når jeg har vært på besøk i Bergen så har jeg faktisk savnet det litt fordi det er en del av byen Men altså, det finnes bydeler i Bergen hvor buekorpset ikke styrer på. Jeg hørte iallfall aldri buekorpset på Landås, og jeg bodde der i tre år Så flytt til en annen bydel. Sandviken bosetter du deg ikke iallfall om du hater buekorpset. Der bodde jeg først 😝
Leifern Skrevet 10. juni 2018 #19 Skrevet 10. juni 2018 Buekorps stammer visst fra en gang to personer ikke klarte å bli enige om hvem som skulle spille skarptromme i korpset. Så kom han som "tapte" med egen tromme på neste øving, og så var de to. Andre gutter tenkte "to skarptrommer? Hvorfor ikke tre, hvorfor ikke 100?" Og så ble det et rent skarptromme-korps, og noen syntes det var kult, og flere andre startet opp med det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå