Gå til innhold

Nips og pynt, kjøpt eller gaver?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pakket nettopp full en hel bananeske nips fra stue, kjøkken og gang, uten planer om å erstatte, bare for å tynne i rekkene. Og innså at nesten alt sammen er ervervet som gaver, det er svært lite "skrot" jeg har kjøpt selv. 

Hvis du er som meg, føler du at du må ha nipsgaver fremme? Sier du fra eller prøver å bytte om det ikke er ting du elsker og som passer inn med bare "tja, den var jo ikke stygg, den kan sikkert stå der så lenge"? Ting jeg ikke har likt har jeg gjemt bort. Det faller meg ikke inn som gangbart eller ålreit å be om byttelapp på gaver som trolig koster 50-200 fordi de ikke falt i smak når det ikke er bruksting (kan si at hansker ikke passet, men får meg ikke top å si at jeg vil bytte porselenskatten.)

Anonymkode: 6ed1f...379

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kun kjøpt selv, og jeg liker ikke for mye nips og pynt, så jeg har ikke så mye. Her i familien spør vi hverandre om ønsker, ellers blir det kjøpt forbruksvarer.

Anonymkode: b9547...da7

AnonymBruker
Skrevet

Måtte sjekke litt, og nesten alt er ting jeg har fått. Noen gjenstander har jeg ønsket meg, så de har vært veldig velkomne. Jeg har også fått ting som jeg synes var kjempefine og rett og slett «ikke visste at jeg ønsket meg». ;) Flere av mine favoritter er i den kategorien, men jeg har også fått ting som har truffet dårligere. De står som regel framme en stund før jeg rydder dem vekk. Noen av disse sakene har fått nye hjem (les: Fretex og loppis), mens andre ting er i boden. 

Anonymkode: 2fd4b...26c

Skrevet

Jeg har lett blandet noe kjøpt og noe gaver. Har fremme bare saker jeg liker, og de fleste av mine venner og familie vet hva jeg liker, det jeg ikke liker har jeg gitt bort til gjenbruksbutikker....

Skrevet

Lett blandet her. Til jul pleier jeg å pakke bort noen ting for å få plass til julepynt. Noe blir tatt frem igjen og resten går til gjenvinningsbutikken. 

AnonymBruker
Skrevet

omtrent alt vi har er fått. Svigermor er litt for glad i shopping. Ingen spesiell stil heller, hun kjøper det «alle» kjøper nå, lysthus - så får vi det, omagio vase, så får vi det. Får aldri med byttelapp heller. Gir til loppemarked. Prøvde å selge noe på finn men uten hell.

Anonymkode: 8c911...579

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en eller to nipsepynt jeg har kjøpt selv, et par-tre gaver, resten er saker jeg har arvet etter besteforeldrene mine. Flotte krystallskåler, tidløse lysestaker og staute terriner fra Egersund og Figgjo. 

Jeg synes ikke så mye om å ha ting som er bare til pynt, men er glad i vakre bruksting. Jeg tror faktisk 90% av servise og serveringsgreier her i huset er arvet. Det er liksom noe eget ved å servere bløtkake fra samme fat som farmor ❤

Anonymkode: 6ae9a...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...