Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil du være så snill å beskrive din drømme-leietaker? Hvis du hadde funnet en perfekt leietaker, hvordan hadde vedkommende vært? 🙂

Anonymkode: bec3b...b6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du lære deg å te deg som den perfekte leieboer til du er flyttet inn for å så bli drittsekk leietager?

Anonymkode: 4cb43...a63

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du være så snill å beskrive din drømme-leietaker? Hvis du hadde funnet en perfekt leietaker, hvordan hadde vedkommende vært? 🙂

Personer med høflighet og dannelsesskolen i orden og et ballkort det står respekt av. 

En som aldri ødelegger noe, verken høres eller synes, kan gjerne få leie her. 

Anonymkode: ed32c...001

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal du lære deg å te deg som den perfekte leieboer til du er flyttet inn for å så bli drittsekk leietager?

Haha, morsom du! :P Nei, jeg lurer bare på hva folk egentlig er på utkikk etter. Hva er det huseierne som nekter folk med NAV-garanti, dyr og folk som røyker egentlig forventer? Hva vil de ha? :) Må vel være lov til å stille et slikt spørmål her vel?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Personer med høflighet og dannelsesskolen i orden og et ballkort det står respekt av. 

Ballkort??

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Etter min mening hadde det vært greit om både leietaker og utleier tok hensyn til hverandre. Jeg har alltid prøvd å gjøre så lite som mulig ut av meg som leietaker. Fester er lagt til andre steder. Samt at husleien alltid betales på tiden, og dersom man skulle være uheldig at det ikke skjer en måned, så gir man beskjed så snart man vet det og sier at den kommer innen en uke. Husleie er prioritert utgift og kommer foran det meste.

Anonymkode: dbe59...318

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Altså du ønsker ikke egentlig å stå ansvarlig for å være utleier eller anerkjenne at ditt utleiested er en annens hjem. Du ønsker kun å motta penger. Er det noe galt med boligen er man bare til bry som leietaker. Ønsker å gjøre minst mulig for å have inn mest mulig penger. Dessverre er dette det inntrykket jeg har av de fleste utleierene.

Anonymkode: fcb24...1e6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fast inntekt, referanser fra tidligere utleiere, ikke-røyker, betaler depositum og leie i tide. Kan gjerne ha hund, men ikke katt, fugl, smågnagere, reptiler eller akvarium. Fikser enkle ting selv, f.eks skrur fast ting som holder på å løsne før de løsner helt. Holder orden utenfor inngangsdøra (ikke plasserer søppel der i ukesvis). Parkerer eventuell bil på anvist sted. 

Med andre ord: oppfører seg normalt.

Anonymkode: 650fb...4f9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fast inntekt, referanser fra tidligere utleiere, ikke-røyker, betaler depositum og leie i tide. Kan gjerne ha hund, men ikke katt, fugl, smågnagere, reptiler eller akvarium. Fikser enkle ting selv, f.eks skrur fast ting som holder på å løsne før de løsner helt. Holder orden utenfor inngangsdøra (ikke plasserer søppel der i ukesvis). Parkerer eventuell bil på anvist sted. 

Med andre ord: oppfører seg normalt.

Anonymkode: 650fb...4f9

hva er problemet med røykere så lenge de ikke røyker inne? og hva med de som ikke har referanser fra tidligere?

Anonymkode: 8f9fb...624

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke røyker eller fester, ikke ødelegger noe, betaler leien når han/hun skal, ikke besøk av mer en maks to pr. gang og ikke mer en toppen annenhver uke, ikke overnttingsbesøk, lufter ut, holder inngangspartiet ryddig og pent, gjerne en plante eller noe, ikke høy tv eller musikk, ikke lager mat som lukter mye, ikke vasker mer enn en maskin i uka. 

Anonymkode: 284a5...e9b

• Liker 1
Skrevet

Et svært rolig student par uten dyr og barn. Akkurat det vi har boende nå :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En drømmeleietaker ville vel vært en som:

Betaler litt i overkant for hva boligen er verdt å leie for

Har ikke dyr og røyker ikke

Er singel, får aldri kjæreste og har ikke familie eller venner som kommer på besøk

Bruker mesteparten av tiden på jobb, studiene eller på andre måter er sjeldent hjemme og sliter ned boligen

Anonymkode: 10dfb...699

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke røyker eller fester, ikke ødelegger noe, betaler leien når han/hun skal, ikke besøk av mer en maks to pr. gang og ikke mer en toppen annenhver uke, ikke overnttingsbesøk, lufter ut, holder inngangspartiet ryddig og pent, gjerne en plante eller noe, ikke høy tv eller musikk, ikke lager mat som lukter mye, ikke vasker mer enn en maskin i uka. 

Altså dere ønsker ikke å leie ut til et menneske i det hele tatt. Dette bekrefter jo bare mitt inntrykk av utleiere :dry::bond:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En drømmeleietaker ville vel vært en som:

Betaler litt i overkant for hva boligen er verdt å leie for

Har ikke dyr og røyker ikke

Er singel, får aldri kjæreste og har ikke familie eller venner som kommer på besøk

Bruker mesteparten av tiden på jobb, studiene eller på andre måter er sjeldent hjemme og sliter ned boligen

Anonymkode: 10dfb...699

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, morsom du! :P Nei, jeg lurer bare på hva folk egentlig er på utkikk etter. Hva er det huseierne som nekter folk med NAV-garanti, dyr og folk som røyker egentlig forventer? Hva vil de ha? :) Må vel være lov til å stille et slikt spørmål her vel?

Jeg er ikke utleier men har vært leieboer flere steder. Og dette er hva jeg forventer av meg selv som leieboer:

1. Ikke røyk. Ingen får røyke inne eller ved vindu/ inngang hos meg.

2. Det nytes max 1 flaske vin med en venn. Øl liker jeg ikke og vil ikke ha hos meg. Heller ikke annen sterk drikke.

3. Musikk og tv nytes på lavt nivå og med hodeklokker ved behov og etter kl 20 av hensyn til utleier og andre som jobber tidlig og trenger søvn. Pluss barna.

4. Varm mat lages aldri etter kl 22. Må jeg ha mat lages det kald mat.

5. Jeg unngår skraping av møbler på gulvet mest mulig. Uansett når på døgnet det er. Slike lyder høres gjerne gjennom alt.

6. Jeg inviterer aldri til fest hos meg. Jeg vil ikke ha problemene sånt medfører av naboklager, røyking, alkoholsøl, ødelagte møbler, uønsket oppbevaring og bruk av rusmidler og uønskede gjester.

6. Jeg vasker aldri klær etter kl 22. 

7. Jeg bruker aldri vinduer som inngang og utgangsdør fordi jeg har en dør som er ment for det bruk.

8. Jeg smeller aldri dører, skapdører, vinduer eller andre dører.

9. Jeg kildesorterer søpla. Glass og hermetikk leveres på glaskontainer ved aldersboligen like opp forbi coop.

10. Jeg kaster aldri mat og skrot i papp kontaineren eller setter ifra meg skrot på fellesarealer.

11. Jeg følger ordensreglene fordi de er laget for å lage et godt bomiljø for alle sammen.

12. Jeg betaler husleia punktlig hver måned. Jeg er aldri sent ute på grunn av systemet jeg bruker.

13. Jeg behandler leiligheten og inventaret som om det var jeg som eide det selv. Mao. Jeg tar personlig ansvar for hva jeg gjør og ikke gjør. Renhold, rydder, tørker opp søl med en gang osv.

14. Jeg opplyser eier om alt som foregår i bygget av skadeverk fra naboer og hva som må repareres.

15. Kort sagt tar jeg ansvaf og hensyn. Jeg oppfører meg ikke som en umoden idiot. Jeg har spart mye av penger og dritt ved å følge disse kravene for meg selv og har derfor blitt bedt om å fortsette å leie hos utleiere og de har gitt meg veldig gode referanser når jeg har ønsket å flytte. Og det til tross for nav depositumgaranti.

Det er bare å ta seg selv i nakken og gjennomføre det!

• Liker 2
Skrevet

Drømmeleietakeren. En som ukependler.

Jobber mye når han er her, sover bare i hybelen, reiser hjem i helgene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En nabo har den perfekte leietakeren. Ung jente, ufør, aldri besøk av noen, går mye tur, lage aldri en lyd. 

• Liker 1
Skrevet

Min drømmeleieboer har/er: 

- Fast inntekt, fordi det øker sannsynligheten for at husleien dukker opp hver måned betraktelig.

- Penger til depositum, fordi NAV-garanti ikke gir samme økonomiske trygghet.

- Betaler til tiden, fordi det viser ansvarlighet. 

- Ikke-røyker, fordi røyklukt er en lukt som setter seg, selv om man bare røyker ute. 

- Ingen dyr, det må i så fall være gullfisk i bolle, hamster i bur e.l, fordi jeg ikke ønsker dyr i vår felles hage. 

-  Arrangerer gjerne vorspiel, men aldri nachspiel. 

- Er en rolig personlighetstype som skaper lite drama og som heller ikke finner det naturlig å ha tjue høylytte gjester hver helg.

- En som kan fikse småting selv og som tar godt vare på ting, også ved å holde det rent og ryddig. 

- En som sier ifra med en gang noe er galt, så vi kan fikse det med en gang. 

- Har tenkt til å bo der en stund 

- Er blid og hyggelig 

• Liker 3
Skrevet

Drømmeleieboer betaler alltid leien i tide, lager ikke forstyrrende bråk (iallefall bare sjelden) og ødelegger ikke leiligheten og inventar. Og ikke minst, klager ikke på tull og tøys, omtrent bare for å klage. Siste punkt har jeg bare opplevd med godt voksne leieboere.

Kan du ta bort den busken? Den lager skygge. *Jeg tar den bort.* Nei huff, det ble litt vel åpent her nå! 

Etter å ha fikset mange ting, og likevel aldri få fornøyd leieboer begynner man å håpe på at vedkommende skal flytte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva er problemet med røykere så lenge de ikke røyker inne? og hva med de som ikke har referanser fra tidligere?

Anonymkode: 8f9fb...624

Min erfaring med naboer som røyker er at de begynner å røyke inne straks de er "for syke" til å gå ut. Eller fordi de syns det regner for mye ute og ikke vil bli våte. Bare ren idioti alt sammen selvfølgelig.

Det er ikke rart at uleiere ikke ønsker å ha slike leieboere. Røykere lyver jo så det renner av de selv om leiligheten lukter innrøykt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså dere ønsker ikke å leie ut til et menneske i det hele tatt. Dette bekrefter jo bare mitt inntrykk av utleiere :dry::bond:

Du spør jo etter hva folk drømmer om, ikke hva de anser som forventet eller i det hele tatt realistisk. På samme måte ville min drømmeutleier hatt billig leie som inkluderer alt, reist mye i jobben så jeg slapp at de var hjemme om jeg leide i samme bygg, masse frukt og matplanter i hagen som jeg selvsagt disponerer fritt uten å måtte hjelpe til å stelle den osv. Synes det er dumt å dømme når du stiller spørsmålet på en slik måte. 

Anonymkode: b5a13...20c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...