AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Hei! Jeg er ganske redd for at jeg aldri ville fått en jobb hvis jeg ikke er ferdig utdannet. Da mener jeg altså, dagligvarebutikk, kiosk, klesbutikk eller hvor som helst. Jeg er en positiv og sprudlende jente på over 20 år og studerer, jeg takler stress bra, er flik til å motivere og har en kreativ tankegang som ofte er problemløsende! Grunnen til at jeg er redd for å ikke kunne få en jobb, er fordi jeg har hull i Cven min, jeg har jobbet i restaurant for noen år siden og ellers gått på skole. Jeg har reist litt på ferier osv... Jeg har sosial angst, men jeg klarer å kontrollere det og tenker ned på meg selv. Jeg vil veldig gjerne ha en jobb for å få en ekstra inntekt, ville DU ansatt en med "lite" jobberfaring, men som studerer og er over 20? Anonymkode: 98bb5...fde
Sphynx Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 I butikken jeg jobber i, ser vi gjerne etter folk som studerer til ekstrahjelp stillingene. De stiller som oftest opp på kveldstid og i helger. Hvor jeg jobber, vil vi også gjerne ha folk med lite erfaring, da vi kan forme de litt som vi selv til. Har hatt alfor mange ekstrahjelper som har vært bedrevitende og har vært sløve med arbeidsoppgaver.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 5 minutter siden, Sphynx skrev: I butikken jeg jobber i, ser vi gjerne etter folk som studerer til ekstrahjelp stillingene. De stiller som oftest opp på kveldstid og i helger. Hvor jeg jobber, vil vi også gjerne ha folk med lite erfaring, da vi kan forme de litt som vi selv til. Har hatt alfor mange ekstrahjelper som har vært bedrevitende og har vært sløve med arbeidsoppgaver. Hvor jobber du? Har lik erfaring som OJ, hatt deltidsjobb før, svært god referanse og blitt beskrevet som positivt og sprudlende, men har hatt hull i CV'en etter det selv om jeg studerer. Har også søkt rundt på masse butikkjobber, men det virker jo som om her jeg bor så er det ansettelser via NAV istedenfor "vanlige folk" Anonymkode: 73d39...879
Sphynx Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor jobber du? Har lik erfaring som OJ, hatt deltidsjobb før, svært god referanse og blitt beskrevet som positivt og sprudlende, men har hatt hull i CV'en etter det selv om jeg studerer. Har også søkt rundt på masse butikkjobber, men det virker jo som om her jeg bor så er det ansettelser via NAV istedenfor "vanlige folk" Anonymkode: 73d39...879 Hull I CV'en kan som regel forklares. De fleste butikker osv føler jeg ikke ser så nøye på det, så lenge CV og søknad er bra skrevet og du gir et godt inntrykk av deg selv.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 Problemet er jo at du stiller likt eller dårligere som alle andre studenter på din alder. Hvis det ikke var noen konkurrenter hadde nok ikke noen betvilt å ansette deg, men dessverre er det ofte hundrevis av søkere til ufaglærte stillinger. Da vinner de som har jobberfaring, spesielt innenfor samme bransje. Jeg fylte opp CV'en min med erfaring fra verv og snakket om dette på intervju. Erfaring fra frivillig organisasjonsarbeid teller ikke som arbeidserfaring, men det er bedre å ha enn ingenting. Det viktigste er bare å få den første jobben. Om noen vil ansette deg eller ikke er ikke et spørsmål som er spesielt viktig. Man skal få jobb og må søke helt til man får napp. Lykke til! Anonymkode: 68fed...274
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en positiv og sprudlende jente på over 20 år og studerer, jeg takler stress bra, er flik til å motivere og har en kreativ tankegang som ofte er problemløsende! Grunnen til at jeg er redd for å ikke kunne få en jobb, er fordi jeg har hull i Cven min, jeg har jobbet i restaurant for noen år siden og ellers gått på skole. Jeg har reist litt på ferier osv... Jeg har sosial angst, men jeg klarer å kontrollere det og tenker ned på meg selv. Jeg vil veldig gjerne ha en jobb for å få en ekstra inntekt, ville DU ansatt en med "lite" jobberfaring, men som studerer og er over 20? Her er du allerede på veg til å skrive en god søknadstekst (det som ikke er strøket over). Hvis du kan begrunne at du takler stress bra, er flink til å motivere og er kreativ ved å vise til erfaringer du har (f. eks arbeids og ansvarsoppgavene dine på resturanten du jobbet på eller sammenhengen dine evner som motivator kom frem) og resultater (f. eks en referanse) så viser det at du kan stå inne for det du skriver om deg selv. Det viktigste er å skille seg litt ut fra de andre i bunken. Som noen andre over skriver så er det viktig med en god og ryddig cv, og hvis du har noen referanser så bruk dem. Husk at en god cv kan ha "hull" eller perioder hvor du har fått noen livserfaringer. Å søke jobber er nesten mer slitsomt enn å jobbe og du må regne med noen avslag eller ikke noe svar, men det er bare en del av gamet og det handler ikke om deg som person eller at du er dårlig på noe vis. Det viktigste er å ha troen på seg selv og ikke gi opp. Anonymkode: 90877...917 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 Tusen takk for alle svar! Anonymkode: 98bb5...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå