Stine Solbakken Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Hei Trenger hjelp til å tolke arbeidskontrakten min.. Jeg er vanligvis vant med at dersom du sier opp før utgangen av måneden, starter oppsigelsen påfølgende måned. Eksempel: Scenario 1: Sier du opp 25. Desember, og har én måned oppsigelsestid, må du arbeide ut Januar måned. Scenario 2: Sier du opp 1. Januar, må du arbeide ut både Januar OG Februar måned, da oppsigelsestiden starter ved den 1. i påfølgende måned. I min nye kontrakt står det følgende: Sitat gjensidig oppsigelsestid er på 1 -en- måned fra utgangen av hver kalendermåned. Hva betyr egentlig dette?
stan Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Det betyr det du skriver. En måned fra utgangen = slutten av måneden. Så når det gies beskjed om oppsigelse, da er oppsigelsestiden neste måned.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 Dette er ikke noe arbeidsgiveren din har funnet på. De må regne oppsigelsetiden på den måten på grunn av arbeidsmiljøloven. Anonymkode: bc49f...4cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå