:-) anna Skrevet 28. februar 2005 #21 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg er enig med Embla. Blir litt overrasket over at så mange opplever det som en plage å få ting fordi man ikke får velge det selv. Tenker man slik om gaver i andre situasjoner også?! Og er ikke det en litt "bortskjemt" holdning å ha? "Slemme svigermor tvinga på meg en voksipose" Det ER vel hva man kan kalle et i-landsproblem. Jeg greier ikke helt å synes at svigermor er fryktelig slem fordi hun var så tankeløs å frarøve sin svigerdatter gleden ved å gå i butikken og velge ut en eller annen ting selv" Og ... ja jeg synes godt at denne svigerinnen... med mann... kunne tatt litt hensyn til følelsene til kommende besteforeldre. Men de er gravide med sitt første barn og da får man bære litt over med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. mars 2005 #22 Del Skrevet 1. mars 2005 Vi blir stadig påtvunget gaver vi aldri har bedt om og som overhode ikke matcher vår smak. Det anses som irrelevant hva vi trenger og ønsker oss, men det er vikitg hva sviger har lyst til å gi. Med det resultat at vi aldri får noe vi kan bruke og det blir masse såre følelser omkring tingene. (siste er en recliner som vi ikke ønsker oss og ikke har plass til og måtte returnere...!) Så jeg forstår at broren og svigerinnen din umiddelbart ikke bare tar i mot og smiler og takker på falske premisser. Var det imidlertid en slektsvugge, brukt i generasjoner allerede, ville saken stilt seg annerledes synes jeg. Vi har en kurv i vår familie som det vil være en selvfølge for oss å bruke og som min bror og svigerinne ikke kom utenom. Men der hadde vi alle ligget en gang. En helt ny kurv ville selvsagt vært helt annerledes. Å holde tradisjoner er en ting, å skape nye uten at alle får være med å bestemme, er noe helt annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #23 Del Skrevet 1. mars 2005 De har hatt massevis av anledninger til å si at de ikke ønsket å bruke en slik familievogge. Og hadde de sagt det litt tidligere så hadde ingen tatt det ille opp. Og da hadde kanskje foreldrene mine latt være å kjøpe en dyr vogge. Det er en nær venn av familien som har laget den på bestilling, og det hele ble foreslått av foreldrene mine en gang vi alle var der. Men hverken da eller senere har de sagt at det var noe som de hadde noe imot. Eller at de heller ønsket å kjøpe en annen vogge. Dette er faktisk ikke noe som har blitt tredd nedover hodene deres. (Foreldrene våre er ikke på noen måte pushy eller overkjørende. quote] Synes det er skikkelig dårlig gjort å ikke gi beskjed om at de ikke vil bruke voggen. Utakknemlig. Enkelte gravide og nybakte mødre er jo så hårsåre at det ikke ligner noe. Selv om jeg ikke fordrar svigers så hadde jeg ikke oppført meg så rottent. Spiller det noen rolle om ikke alle babyens ting blir som mor har bestemt? Voggen høres flott ut, og de har tydeligvis hatt mer enn en anledning til å takke nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 1. mars 2005 #24 Del Skrevet 1. mars 2005 Hadde svigers kjøpt en vugge til min førstefødte og vist oppriktig iver og glede rundt dette, hadde jeg da for pokker ikke gått ut å kjøpt en annen vugge bare på trass. Enig med Embla og Anne og noen til (?) her om at problemstillingen blir litt merkelig. Det er bare en ting som babyen kan sove i. Ikke lenge en gang, med mindre det er en veldig stor vugge. Hva er problemet med at barnet sover i denne de første månedene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 1. mars 2005 #25 Del Skrevet 1. mars 2005 Det høres ut som foreldrene dine gjorde noe veldig snilt, kanskje du kan foreslå at det kan være en vugge som de kan ha hjemme hos seg, det er alltid fint å ha et sted å legge barnet når man er på besøk. Syns det er veldig smålig gjordt av din svigerinne å ikke si fra til svigers før hun kjøpte egen vogge, så fremt hun vet om den andre voggen. Vi fikk vogge av moren min som var kjøpt med samme formål, at den skulle gå i arv. Den har vi nå brukt til begge våre barn. Fikk også en bag som en fetter kom med, den ble ikke like mye brukt, men vi satte veldig pris på at han tenkte på oss. Den var også ment til å gå fra familie medlem til familie medlem, så vi ville veldig gjerne bruke den, men bekkenet mitt hindret meg fra å bære på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #26 Del Skrevet 1. mars 2005 Det aller enkleste ville jo være å spørre din svigerinne i all fortrolighet om saken. Og godta at hun kanskje ikke er enig med deg, eller din familie. Det er, uansett hvordan man vrenger det rundt, hennes og mannens barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #27 Del Skrevet 1. mars 2005 De er tre fam som skal "tilfredstilles" når barnebarn kommer. hans foreldre,hennes og de selv. Ikke lett gitt....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #28 Del Skrevet 1. mars 2005 Mi svigermor sa i beg. til eg. hos oss ar vi ALLTID gort slik i julen... hos hos har vi Alltid gjort slik ved dåp,fødsel,gebursdager ol han 8mon mann) har alltid.... jeg hørte bare ordet alltid ....... Hva jeg var vant til,hva min fam gjorde var ikke tenkt på en gang. en dag fikk eg nok: sa stille og rolig: Vi vil Alltid finne år egen måte. Slik ble det sltt på maset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellie Cortado Skrevet 1. mars 2005 #29 Del Skrevet 1. mars 2005 Dette var da en trist ting å krangle om. :-( Besteforeldrene har da ikke kjøpt vuggen for å være slem og jeg regner med at svigerinnen heller ikke kjøpte seng i den hensikt å være vanskelig. De kan da bruke begge deler! Kansje ha familievuggen i stuen og sengen på rommet. Slik gjorde de det i vår familie ettersom vuggen var pen, men ikke spesielt praktisk. Dessuten vokser ungen fort ut av vuggen. Da trenger man jo en annen seng. Har du forresten snakket med svigerinnen din eller broren din? Det kan jo hende det er noen slike praktiske tanker bak innkjøpet deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå