AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Jeg får sosialstønad. Hver annen måned må jeg søke om til livsopphold på nytt. Da må jeg levere med kontoutskrifter. Dette blir tredje gangen jeg gjør det nå. Jeg kjenner jeg blir så sur fordi da får de jo full oversikt overhva du bruke rpenger på, hvor du handle rosv, og det er jo privat! Anonymkode: fbb2e...150
Rosatoast Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Hvis du skal søke om penger fra NAV så har de krav på 3 uker/måneder kontoutskrift fra deg. De ser ikke på hva du kjøper, de ser på inntekt. Og ja, du må nok fortsette med dette hvis du skal få sosialstønad, veldig problematisk måte for deg å gjøre det på da. Har du ikke krav på noen andre langtidsstønader, AAP f.eks? 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 34 minutter siden, Rosatoast skrev: Hvis du skal søke om penger fra NAV så har de krav på 3 uker/måneder kontoutskrift fra deg. De ser ikke på hva du kjøper, de ser på inntekt. Og ja, du må nok fortsette med dette hvis du skal få sosialstønad, veldig problematisk måte for deg å gjøre det på da. Har du ikke krav på noen andre langtidsstønader, AAP f.eks? Jeg må søke om stønad til livsopphold hver 2.måned og da må jeg legge med kontoutskrifter, så det vil si at de får se hver ENESTE måned hva jeg bruker på, hva jeg har osv, o gjeg kjenner nav veilederen min godt, og det er hu jeg leverer arkene til...Nei, jeg har ikke krav på noen form for stønad, står i venteliste på et tiltak/jobb under nav, og etterhvert vil jeg få tiltakspenger, men fram til det må jeg få sosilstønad. Anonymkode: fbb2e...150
SesameStreet Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 Sosialstønader handler om at du skal ha nok til livsoppholdet som tak over hodet og mat på bordet. Om du har fått penger inn på kontoen og har nok til livsoppholdet så får du ikke sosialstønader. Det er rett og slett for å forsikre seg at du ikke har noen form for midler tilgjengelig. Dette skal kommunen kunne forsikre seg om og passe på at du ikke prøver å svindle dem. Det er mange som prøver ved å nedbetale forbrukslån med lønnen og be om livsopphold hos sosialkontoret. De har til livsopphold, og får derfor ikke sosialstønad. Sosialstønad er den aller, aller siste utvei for de som har ingenting. Ja, det er veldig ydmykende å levere kontoutskriftene hver måned, men sånn er det. Den dagen du slipper unna sosialkontoret så må du være lykkelig. 7
Hulderen Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får sosialstønad. Hver annen måned må jeg søke om til livsopphold på nytt. Da må jeg levere med kontoutskrifter. Dette blir tredje gangen jeg gjør det nå. Jeg kjenner jeg blir så sur fordi da får de jo full oversikt overhva du bruke rpenger på, hvor du handle rosv, og det er jo privat! Anonymkode: fbb2e...150 Hvis du tar ut kontanter, og bruker dem i butikker, så viser ikke kontoutskriften hva du har kjøpt. 3
Rosatoast Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 (endret) Hva er problemet med at de må se på det? Tror du de studerer alle innkjøpene dine, og hvor og hva du har brukt penger på? For det er ikke sånn det fungerer. Alle som får slike stønader MÅ levere kontoutskrift, sånn er det bare! Har gjort det flere ganger før, og det du legger frem her er detaljer som ikke er verdt å henge seg opp i engang. Det er ikke fett å måtte levere slikt for å måtte få penger fra nav, men for en periode så er det vel slik Som en skriver over her; hvis du har problemer med å vise at du går på butikken å handler og bruker noen hundrelapper her og der, ta ut pengene istedenfor og bruk kontanter. Det eneste de ser på er INNTEKT. Endret 29. mai 2018 av Rosatoast 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får sosialstønad. Hver annen måned må jeg søke om til livsopphold på nytt. Da må jeg levere med kontoutskrifter. Dette blir tredje gangen jeg gjør det nå. Jeg kjenner jeg blir så sur fordi da får de jo full oversikt overhva du bruke rpenger på, hvor du handle rosv, og det er jo privat! Anonymkode: fbb2e...150 Du kan bare stryke over med tusj hva pengene ut har gått til. Det er inntekten de ser på, ikke hva du bruker pengene til. Anonymkode: d4a74...ec5 2
Rosatoast Skrevet 29. mai 2018 #8 Skrevet 29. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan bare stryke over med tusj hva pengene ut har gått til. Det er inntekten de ser på, ikke hva du bruker pengene til. Anonymkode: d4a74...ec5 Det forstår du vel at ikke fungerer? Det som blir strøket over kan fort i NAV sitt hode, være inntekter så alt må stå svart på hvitt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #9 Skrevet 29. mai 2018 6 minutter siden, Rosatoast skrev: Hva er problemet med at de må se på det? Tror du de studerer alle innkjøpene dine, og hvor og hva du har brukt penger på? For det er ikke sånn det fungerer. Alle som får slike stønader MÅ levere kontoutskrift, sånn er det bare! Har gjort det flere ganger før, og det du legger frem her er detaljer som ikke er verdt å henge seg opp i engang. Det er ikke fett å måtte levere slikt for å måtte få penger fra nav, men for en periode så er det vel slik Som en skriver over her; hvis du har problemer med å vise at du går på butikken å handler og bruker noen hundrelapper her og der, ta ut pengene istedenfor og bruk kontanter. Det eneste de ser på er INNTEKT. hvor mange penger det er på de ulikekontoene? Anonymkode: fbb2e...150
Rosatoast Skrevet 29. mai 2018 #10 Skrevet 29. mai 2018 (endret) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hvor mange penger det er på de ulikekontoene? Anonymkode: fbb2e...150 ? Hva svarte du på, og hva mener du ? Endret 29. mai 2018 av Rosatoast 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #11 Skrevet 29. mai 2018 De er uinteressert i om du handler unødvendig dyrt hos meny eller har gått berserk hos kondomeriet. Det de ser på er innskudd. På NAV sine sider under sosialhjelp så står det "kontoutskrifter (hvis ikke nødvendig opplysninger kan dokumenteres på annen måte. Du kan stryke over tekst som ikke er relevant for saken)". Om du f.eks går på medisiner så lar du det stå. Samme med større bussutigfter og alt slikt som er relevant. Men vanlig kjøp og slik er irrelevant. Akkurat nå, Rosatoast skrev: Det forstår du vel at ikke fungerer? Det som blir strøket over kan fort i NAV sitt hode, være inntekter så alt må stå svart på hvitt. Du stryker ikke ut alt. Du stryker kun ut der det står hvor du har handlet. Husker ikke eksakt hvordan det ser ut. Men det står f.eks cubus og sum. Det du stryker ut er da cubus. bortkastet tid og energi å stryke vekk summen, da summen alene sier ingenting. Det du ikke skal stryke ut er innskudd. Er en stund siden jeg mottok sosialstønad (en utbetaling), men det skal stå inn og utskudd i egen kolonne og det stryker du ikke ut. Anonymkode: 7dd90...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #12 Skrevet 29. mai 2018 Ja, NAV har myndighet til å be om dette. Du kan nekte å levere, men da kan det gå ut over ytelsen din. Dette gjelder feks også sykepenger, ikke bare sosialstønad. Anonymkode: ec105...3c7 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #13 Skrevet 29. mai 2018 de er kun interessert i hva som evt kommer inn på konto, og du kan fint stryke ut det du ikke ønsker at de skal se av hva som går ut av konto - jeg har gjort dette mange ganger. det er en privatsak hvor du kjøper trusene dine eller hvilken matbutikk du velger å handle i. Anonymkode: 177ac...084 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #14 Skrevet 29. mai 2018 7 minutter siden, Rosatoast skrev: Det forstår du vel at ikke fungerer? Det som blir strøket over kan fort i NAV sitt hode, være inntekter så alt må stå svart på hvitt. Herregud....en stryker ut evn text. Tallene kan bare stå, det står tydelig hva som er inn og ut på konto på utskriften. Anonymkode: d4a74...ec5 4
Rosatoast Skrevet 29. mai 2018 #15 Skrevet 29. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er uinteressert i om du handler unødvendig dyrt hos meny eller har gått berserk hos kondomeriet. Det de ser på er innskudd. På NAV sine sider under sosialhjelp så står det "kontoutskrifter (hvis ikke nødvendig opplysninger kan dokumenteres på annen måte. Du kan stryke over tekst som ikke er relevant for saken)". Om du f.eks går på medisiner så lar du det stå. Samme med større bussutigfter og alt slikt som er relevant. Men vanlig kjøp og slik er irrelevant. Du stryker ikke ut alt. Du stryker kun ut der det står hvor du har handlet. Husker ikke eksakt hvordan det ser ut. Men det står f.eks cubus og sum. Det du stryker ut er da cubus. bortkastet tid og energi å stryke vekk summen, da summen alene sier ingenting. Det du ikke skal stryke ut er innskudd. Er en stund siden jeg mottok sosialstønad (en utbetaling), men det skal stå inn og utskudd i egen kolonne og det stryker du ikke ut. Anonymkode: 7dd90...f3d Høres ut som totalt bortkastet tid å stryke ut utgiftene hos forskjellige butikker hvor det da er 3 uker med utskrift. Aldri i verden om jeg bryr meg om så uviktige detaljer, men folk får da gjøre det de føler for 😂
Rosatoast Skrevet 29. mai 2018 #16 Skrevet 29. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud....en stryker ut evn text. Tallene kan bare stå, det står tydelig hva som er inn og ut på konto på utskriften. Anonymkode: d4a74...ec5 Slapp av du da. 😂 Høres ut som totalt bortkastet dit for min del, men suit yourself.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #17 Skrevet 29. mai 2018 1 minutt siden, Rosatoast skrev: Høres ut som totalt bortkastet tid å stryke ut utgiftene hos forskjellige butikker hvor det da er 3 uker med utskrift. Aldri i verden om jeg bryr meg om så uviktige detaljer, men folk får da gjøre det de føler for 😂 Akkurat nå, Rosatoast skrev: Slapp av du da. 😂 Høres ut som totalt bortkastet dit for min del, men suit yourself. Du får synes hva du vil. Om TS ikke vil at det skal vises hva h*n bruker pengene på er dette måten å gjøre det på. Anonymkode: d4a74...ec5 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #18 Skrevet 29. mai 2018 Akkurat nå, Rosatoast skrev: Høres ut som totalt bortkastet tid å stryke ut utgiftene hos forskjellige butikker hvor det da er 3 uker med utskrift. Aldri i verden om jeg bryr meg om så uviktige detaljer, men folk får da gjøre det de føler for 😂 det er uvesentlig hva du bryr deg om eller ikke. noen ser litt annerledes på privatlivet og personvernet sitt Anonymkode: 177ac...084 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #19 Skrevet 29. mai 2018 2 minutter siden, Rosatoast skrev: Høres ut som totalt bortkastet tid å stryke ut utgiftene hos forskjellige butikker hvor det da er 3 uker med utskrift. Aldri i verden om jeg bryr meg om så uviktige detaljer, men folk får da gjøre det de føler for 😂 Har fått sosialhjelp en gang før, en utbetaling. Gadd ikke å stryke ut selv. Da jeg ikke kjøper noe hemmelig. Men andre er kanskje ikke så komfortable med det, det er deres valg. Anonymkode: 7dd90...f3d 3
Rosatoast Skrevet 29. mai 2018 #20 Skrevet 29. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det er uvesentlig hva du bryr deg om eller ikke. noen ser litt annerledes på privatlivet og personvernet sitt Anonymkode: 177ac...084 Det forstår jeg, derfor jeg sier at det er opptil hver en og deres valg Jeg får syntes akkurat hva jeg vil, så får du ha din mening om hva som er uvesentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå