Gå til innhold

Ekstrem veganer i kollektiv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis hun spiser soya, så vis henne hva soya gjør med reinskogen du! Vil si at det å spise kjøtt i den mengden som vi gjør i Norge er helt ok iforhold til hva soyaspisende gresspisende gjør... 

Må legge til at jeg vet at dyrene vi spiser spiser soya i fôret. Men soyaindustrien må frem i lyset. 

Anonymkode: ed7f0...13d

Fra alpro (en produsent som selger bl.a soyaprodukter som soyamelk) sine hjemmesider:

Vi henter våre korn, bønner og nøtter så lokalt som mulig. Alle våre mandler kommer fra middelhavet. Mer enn halvparten av våre soyabønner kommer fra europeiske land, for eksempel Frankrike, Italia og Østerrike

Å vite hvor hver bønne kommer fra og holde styr på hver leverandør, betyr at vi kan garantere at våre ingredienser aldri kommer fra avskogede områder.

Miljøvennlige ideer er med i gjennom hver del av vår syklus. Vi høster alle våre avlinger, sjekker og renser med bruk av så lite vann som mulig, og resirkulerer alt vi kan.

Bærekraftige forpakninger: Våre Tetra pakker® er fullt ut resirkulerbare og designet for å ha en miminal påvirkning på miljøet.

https://www.alpro.com/no/100-planter/tiltak-for-a-opprettholde-var-planet

Anonymkode: 0ff8b...ee7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For ei skrulle.

Får dere lov å bruke felles kjeler, spisebestikk og tallerkener da?

Hu får bo for seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 29. mai 2018 den 17.01, NumberSix skrev:

Hvis dette er i Trondheim så tror jeg nesten at jeg vet hvem dette utysket av et kvinnemenneske er! Er iallefall ei venninne av ei venninne av meg som alltid kupper diskusjonstråder på Facebook og gnåler ivei om vegansk livsstil og har flere ganger skrevet at hun burde hylles for sitt livsstilsvalg. Glad jeg aldri har møtt henne ansikt til ansikt. 

Nei, stek så mye kjøtt dere klarer, oppbevar diverse kjøtt i fryser, kjøleskap og gjerne ha litt tørket kjøtt-snacks stående på stuebordet. Det går jo ikke an å holde på sånn! 

Haha starter navnet hennes med i?

Til ts! Ikke finn dere i dette. Jeg skjønner dere er konfliktskye og det er ubehagelig å ta opp henne, men ta igjen med samme mynt. Legg masse kjøtt i kjøleskap, ikke åpne vinduene når dere steker, bruk mikro. Hvis hun kjefter sier dere fra til huseier at hun er helt ufordragelig å bo med fordi hun kjefter blant annet på at dere har deres produkter i kjøleskap og at dere bruker mikro.

Anonymkode: 2685c...c4f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om jeg tror på historien, men problemet er vel egentlig ikke at hun er veganer, men at hun overkjører dere og dere som er faktisk to stykker, lar dere overkjøre? Syns det er utrolig merkelig at dere lar henne herske over alt på denne måten. Dere må da ha problemer med andre situasjoner også om dere aldri tør stå opp for dere selv?

Men jeg har møtt både vegetarianere og veganere som gjør det ukoselig å spise kjøtt ja. Jeg har to venner som er vegetarianere (eller hadde), og de rynket på nesen av maten jeg gir til hunden min! Har (eller hadde) også en veganervenn som gir hunden sin vegansk mat...

Ironisk nok har jeg selv blitt veganer i det siste, men det er på grunn av helsa og ikke ideologi. Det kunne selvsagt ikke falle meg inn å kritisere andre for deres valg. Å rynke på nesen av andres mat er rett og slett stygt.

Anonymkode: 8230d...f91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye å tilføye etter alt som allerede har blitt sagt, men jeg må bare si at jeg håper inderlig at dere ser på henne som et unntak fra regelen. Selv er jeg kaninfor-eter, jeg er gift med en dyreverner og har mange i vennekretsen som enten spiser lite eller avstår fra kjøtt, melk og egg pga. helse, miljø og dyrevern. Og INGEN av de jeg kjenner oppfører seg som jenta du beskriver. Det der handler ikke om at hun er veganer - det handler om at hun ikke eier folkeskikk og respekt for andre. Hun kunne like gjerne ha vært en som ikke røykte eller drakk, eller en som sov naken. Jeg hadde blitt gal av slik oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2018 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er sant og ikke et tulleinnlegg for å sverte veganere er det horribelt og superegoistisk! Huff, dette hadde jeg ikke orket. Hadde flyttet.

Anonymkode: 8ae83...78d

Folk må få lov å legge ut noe på kvinneguiden, selv om det har noe med veganere å gjøre, uten at andre skal tro det er et tulleinnlegg eller for å rakke ned på veganere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns nesten hun burde investert penger for en minikjøleskap, det er hun som har et problem med maten dere spiser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...