Gå til innhold

Ekstrem veganer i kollektiv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere har strekt dere alt for langt allerede. Hvorfor i alle dager synes dere det mest fornuftige var at DERE TO kjøpte et kjøleskap sammen? Det er jo dama dere bor med som har et problem, det er hun som skal skaffe nytt kjøleskap til seg selv om det er så viktig for henne. Du bor der du også, ikke glem det. Du er ikke en gjest hjemme hos henne hvor hun eier alle tingene og kan sette regler akkurat som det passer henne. Dere har sikkert hver dere hylle i kjøleskapet, om ikke så bør dere gjøre det nå. Maten og drikken deres skal hun ikke røre. Har hun en problem med at dere bruker microen, så må hun kjøpe sin egen micro. Her har dere en kjempe fin mulighet til å stå litt opp for dere selv. Hun eier ikke kjøkkenet. Jo mer dere legger dere ned for å bli trampet over, jo lenger kommer hun til å dra det. 

Anonymkode: fb516...ab1

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov.
/lillesky (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg også bare blir mer og mer imot å spise dyr, og faktisk også blir jeg litt småkvalm noen ganger av å se kjøtt ligge i butikkhyllene. Så jeg forstår at hun som veganer reagerer på kjøttlukt, men hun har da ingen rett til å bestemme og kommandere som hun gjør. Hun kan ønske at dere tar noe hensyn, på lik måte at hun selvsagt skal ta hensyn. Det gjelder alt når dere bor sammen.

Har hun problemer utover det, så får hun flytte for seg selv. 

Og det nederste bildet til Ab over var jo bare helt motbydelig. Og sånne bilder kommer opp i hodet ved å se kjøtt.

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ekstremt kontrollerende ut. Sier som resten, det er hun som er fullstendig urimelig og siden det er hun som ikke vil dele kjøleskap/mikro, er det selvfølgelig også hun som må tilpasse seg og finne en løsning og ikke dere! Dere må sette ned foten og slutte å la henne herske med dere, det er virkelig ikke farlig om hun blir sur, i beste fall begynner hun å lete etter nytt sted å bo!  (Er imponert at dere  i det hele tatt holder ut å bo med henne!)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager, men jeg tror ikke på den historien

Anonymkode: 4fef6...f40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er i Trondheim så tror jeg nesten at jeg vet hvem dette utysket av et kvinnemenneske er! Er iallefall ei venninne av ei venninne av meg som alltid kupper diskusjonstråder på Facebook og gnåler ivei om vegansk livsstil og har flere ganger skrevet at hun burde hylles for sitt livsstilsvalg. Glad jeg aldri har møtt henne ansikt til ansikt. 

Nei, stek så mye kjøtt dere klarer, oppbevar diverse kjøtt i fryser, kjøleskap og gjerne ha litt tørket kjøtt-snacks stående på stuebordet. Det går jo ikke an å holde på sånn! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men jeg tror ikke på den historien

Anonymkode: 4fef6...f40

Ehm? Dette her kan være en helt reell historie. Har sett og hørt mye rart i kollektivt, så skal ikke forundre meg at denne er sann. Det finnes så mange idioter av mennesker.

Anonymkode: 4f6f1...00e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i et kollektiv med en som er nøyaktig slik du beskrev (heter hun tilfeldigvis Veronica??) 

Hun la all den maten som ikke var "godkjent" ut eller i egne, mindre, soner i kjøleskapet. 

Vi fikk tilslutt nok av galskapen og la maten vår tilbake der den lå før. 

Vi kunne leve med en sonebasert inndeling i kjøleskapet, men den ble heretter lik for hver beboer. 

Kjøleskapsdøra ble felles område, så der fikk hun ikke gjennomslag. 

Videre ga vi også klar beskjed om at dersom hun ikke taklet matos o.l var det bare å flytte ut. Vi var villige til å gå med på visse ting, men ikke endre våre liv totalt pga henne. 

Huseier støttet oss også i ultimatumet. 

Veganere er nok vanligvis ikke så ille som hun dere og vi har vært borti, men våre individer tilhører nok den gruppen som gjerne roper litt høyt pga filleting og muligens også har et lite oppmerksomhetsbehov. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i alle dager kryper dere for henne? Sett ned foten. Om hun har et problem så er det HUN som får tilpasse seg, ikke dere. Blir helt matt over hvor mye folk lar seg bli hersket over jeg altså. Slutt å være så redde for at noen skal bli krenka! 

Anonymkode: 45480...0f9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom hun har problemer med maten deres, da må hun tilpasse seg. Det er hun som skulle skaffet seg et eget kjøleskap til sin mat. Samme med stekeovnene, dersom hun skal ha tilpassninger, da må hun skaffe det selv!

Makan til oppførsel!!

Anonymkode: b1e30...5d4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å ta hensyn til henne. Hun har ingen som helst rett til å oppføre seg sånn i et kollektiv. Be henne klage til husverten, hvis hun har problemer med at alle dere andre ikke vil tilpasse dere prinsessenykkene hennes. Så blir hun kanskje kastet ut. 

Anonymkode: c65f9...ab8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel veganeren son skulle kjøpt seg eget kjøleskap, ikke dere andre? 

Anonymkode: db585...b86

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, denne "Linda" høres ikke god ut. Høres ut som en person som går aktivt inn for å finne noe å klikke i vinkel for. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, NumberSix skrev:

Hvis dette er i Trondheim så tror jeg nesten at jeg vet hvem dette utysket av et kvinnemenneske er! 

Det er tydeligvis flere av samme kaliber, for Linda minner meg om datteren til en av leieboerne våre.

Anonymkode: b6e6f...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke helt uvanlig veganeroppførsel det der. 

Anonymkode: 2fae3...b29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis dette er sant og ikke et tulleinnlegg for å sverte veganere er det horribelt og superegoistisk! Huff, dette hadde jeg ikke orket. Hadde flyttet.

Anonymkode: 8ae83...78d

Jeg har faktisk møtt et par slike veganere. Det er heldigvis ikke mange av dem, men de finnes. Gærninger, spør du meg. Hilsen veganer.

Anonymkode: 15241...605

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Linda har fått et mentalt helseproblem og at det går ut over de andre to i huset. Først var alt greit, men plutselig fikk hun psykbrott og slengte kjøttet, melka og eggene ut av kjøleskapet...

Her må man bare krysse fingrene for at hun må flytte- og anbefale henne å kjøpe eget kjøleskap og ovn fordi hun har urimelige krav... Her bor en veganer blant omnivorer. Da må hun tilpasse seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis hun spiser soya, så vis henne hva soya gjør med reinskogen du! Vil si at det å spise kjøtt i den mengden som vi gjør i Norge er helt ok iforhold til hva soyaspisende gresspisende gjør... 

Må legge til at jeg vet at dyrene vi spiser spiser soya i fôret. Men soyaindustrien må frem i lyset. 

Anonymkode: ed7f0...13d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis hun spiser soya, så vis henne hva soya gjør med reinskogen du! Vil si at det å spise kjøtt i den mengden som vi gjør i Norge er helt ok iforhold til hva soyaspisende gresspisende gjør... 

Må legge til at jeg vet at dyrene vi spiser spiser soya i fôret. Men soyaindustrien må frem i lyset. 

Anonymkode: ed7f0...13d

Reinskogen :fnise: soyaindustrien for mennesker er overhodet ikke problematisk, det er soyaindustrien for dyr som er det. De dyrene som mennesker spiser fôres opp på soya fra regnskogen. Soyaen mennesker spiser, fordi vi er for fine til å spise dyrefôr, dyrkes i Europa.

Anonymkode: 15241...605

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...