Gå til innhold

Krangler ender alltid opp i SMS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ofte tar lett til tårene og sliter med å få sagt det jeg mener før jeg har tenkt meg om, pluss at barna alltid er i nærheten, så ender alltid kranglene til meg og samboer opp i en SMS krig.. 

Dette er slitsomt, og kranglene utvikler seg ofte til veldig mye annet som gjerne ligger bak..  En "krig" kan gjerne pågå over flere dager og jeg kjenner at jeg blir deprimert og innestengt..

Hvordan får man sagt det som det er mens det pågår? Alt kommer til meg etterpå selve krangelen.. Og da tar jeg fatt i mobilen...

Hvordan få slutt på deT?

Anonymkode: 082ca...bf2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så dere sitter i samme hus og krangler via sms? 

Anonymkode: ae1e4...abc

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så dere sitter i samme hus og krangler via sms? 

Anonymkode: ae1e4...abc

ja.. fordi jeg aldri får sagt det jeg tenker, og fordi vi ikke kan krangle så mye mens barna er i nærheten

Anonymkode: 082ca...bf2

Skrevet

Veiledning. Dere har sikkert kjørt dere fast i et komunikasjonsmønster som er usunt. Mange små problemer kan dekke over et stort som er den usynlige elefanten i rommet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time på Familievernkontoret (Bufdir)

Anonymkode: 5d25f...1b9

AnonymBruker
Skrevet

Sett av tid til diskusjon. Onsdag klokken 9 skal dere diskutere så og så lenge. Også snakker dere ikke om saken utenom. Og veiledning for å lære tips og triks for å diskutere problemer.

Anonymkode: e8dcf...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg. Griner lett og får dermed ikke sagt en skit. Det vet samboer. Så han lar meg grine meg tom, og så får vi en god samtale etterpå. Vondt der og da ofte, men så kommer vi til enighet, får vekk misforståelser... 

Det som er irriterende og frustrerende er at han ikke ser sin rolle i ting, før etter at vi har snakket ut. For han synes selv at han oppfører seg eksemplarisk, sier aldri eller gjør noe feil. Det er mer mitt kvinnelige temperament som går over styr noen ganger. Men når jeg rolig forklarer ham ting så ser han seg selv litt bedre.

Men en samtale, ansikt til ansikt må dere ta. Man misforstår så ofte ved SMS, man tolkes feil ofte, og lager bare mer tull enn det egentlig var fra starten.

Anonymkode: 2d70c...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...