AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 To unge menn. Den ene er i militæret og blir uventet far (uavhengig om kjæresteforhold eller ikke). Han får da 5300kr ekstra i mnd som skal gå direkte i bidrag til barn/mor. Den andre er student eller i jobb, kanskje lav inntekt slik mange unge har. Hvis han blir uventet far, da er jo ikke barnet i nærheten av å få like mye bidrag fra staten som han i det første eksemplet. Er ikke det urettferdig overfor barna? Anonymkode: 085a0...549
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Nå har jeg vært alene med 2 barn i 11 år, far har omtrent ikke noe samvær med de. Og jeg har fått bidrag som har variert fra 2000 kr i måneden for begge 2, og opp til 9000 kr i måneden for begge to. Dette har jo med fars inntekt og gjøre, og at han har så lite samvær. Skulle gjerne bare hatt halvparten av pengene, mot at far hadde mer samvær. Men han vil ikke ha de mer. Hvordan skulle vi fått det rettferdig da? Livet er jo ikke rettferdig og likt for alle. Anonymkode: 6c220...1b7
SesameStreet Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: To unge menn. Den ene er i militæret og blir uventet far (uavhengig om kjæresteforhold eller ikke). Han får da 5300kr ekstra i mnd som skal gå direkte i bidrag til barn/mor. Den andre er student eller i jobb, kanskje lav inntekt slik mange unge har. Hvis han blir uventet far, da er jo ikke barnet i nærheten av å få like mye bidrag fra staten som han i det første eksemplet. Er ikke det urettferdig overfor barna? Anonymkode: 085a0...549 Mener du at militæret har en form for særordning for de som skal betale barnebidrag? Livet er ikke rettferdig. Noen har foreldre som er bemidlet, andre har foreldre som ikke er det. Noen vokser opp i fattigdom, andre vokser opp i rikdom. Jeg har prøvd å forklare mitt barn at at det finnes mange barn der ute som ikke har tak over hodet, ikke har mat på bordet og at vi i Norge er veldig heldige som kan utfolde oss på denne måten. Barnet mitt har latt seg fascinere av reklamen som går på TV om barnet som sover på en avis og som har på seg skitne klær. 1
ashera Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 Nei, ikke urettferdig. Når du er i forsvaret er du i tjeneste for den norske stat. Når du er student, er du det ikke. Likevel får studenter som har barn støtte. Om studentfaren bor sammen med barnet eller har minst 40% samvær med barnet kan han få forsørgerstipend. Forsørgerstipend når man bor sammen med barnete på fulltid er på 1687 kroner i måneden. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 Du vil aldri få det rettferdig, med mindre alle barn har foreldre som tjener det samme. Sånn sett vil alle barn av lavlønnede foreldre være urettferdig behandlet. Barn kan jo ikke noe for hva foreldrene tjener. Barn av rike foreldre får mange tusen i mnd mer enn barn av lavtlønnede. Er ikke det urettferdig mot barna da? Anonymkode: f792b...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå