Rosatoast Skrevet 29. mai 2018 #21 Skrevet 29. mai 2018 Dette hadde jeg aldri funnet meg i, uavhengig om jeg føler meg liten i nærevert deres eller ikke. Det er ditt hjem og din familie, svigers har ingenting å gjøre der hvis de bare skal sette egne regler og late som at de er hjemme. Du får virkelig sette foten ned, bli STRENG. Her er det rene barneoppdragelsen som må til, sett deg selv litt høyt og si at slik og slik er det ikke her, men hvis dere vil ha det slik så får dere reise hjem. De får lære seg å rette seg til andre mennesker. Jeg har en farmor som er veldig gammeldags, og eier lite sosiale antenner, slik du beskriver svigerforeldrene dine kan fint minne om min farmor. Pappa har blitt LITE forbanna på hun flere ganger, og nå har hun heldigvis blitt litt bedre siden han har ifra høyt og tydelig flere ganger. Det samme har stemoren min, som aldri i livet finner seg i oppførselen til farmoren min. Som sagt , hun har blitt litt bedre, men hun er veldig selvsentrert og man kan dessverre ikke forandre andre mennesker. PS: Hun kom også på besøk uten å si ifra, hun har slutta med det nå 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #22 Skrevet 29. mai 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Dere bohemene er så sære. Jeg hadde ikke orket å vært hjemme hos noen sånne, det virker rett og slett møkkete både hjemme og klesveien. Hvorfor gi folk utenfor inntrykk av at dere er grisete, fattige, ja det virker som lus og lopper er noe som florerer hos sånne som dere. Anonymkode: 49369...7bf Bedre med lykkelig lus enn kald fisk. Anonymkode: 9e274...4ad 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #23 Skrevet 29. mai 2018 Jeg merker jeg blir litt usikker på hva du legger i "bohemsk". Du sier at du vokste opp i en familie som verdsatte opplevelser mer enn materielle ting, og som reiste mye. Det er egentlig ganske vanlig, slik du legger det frem, og har lite med en alternativ livsstil å gjøre. Jeg kjenner mennesker jeg vil kategorisere som "bohemske". Ofte jobber de begge innen kunstneriske felt, har lite eller ingen utdannelse og en ustabil økonomisk situasjon. De omgås ofte mennesker som er like dem selv, ofte fordi de har noen politiske og verdimessige syn de erfarer ikke alle er enige i. Noen av dem vender det andre kinnet til mtp. vennskap med det motsatte kjønn og hva som kan utvikles der. Affærer er det flust av i teater, film og litteraturmiljøet, i tillegg til at vinen flyter og hasj ikke er like tabu. Det er hår under armene, null sminke og en sterk feministisk holdning. Det er hjemmegrodde grønnsaker og turer til India. Det er en livsstil som har mye sjarm og mye livsglede, men også sine ulykker og som kan bikke til pretensiøst. Jeg har aldri møtt en selverklært bohem som ikke mener at han/hun selv har svaret, og alle andre er opphengt i materialisme. Så spørsmålet er om du har en VELDIG løs definisjon på bohem, eller om det er et større bilde du ikke presenterer her. Anonymkode: 7ea33...612
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #24 Skrevet 29. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ikke så enkelt å plutselig skulle snu helt om og ikke godta "regimet" deres, når jeg i mange år har prøvd så intenst å leve opp til forventningene deres. Være nyforelsket og skulle selge seg inn i en evnt fremtidig svigerfamilie er ikke bare enkelt. At jeg i tillegg er en sjenert og beskjeden person hjelper ikke stort... Vet jo ikke, men det kan handle at tapet av kontroll(mor-sønn greia) er mer enn hun kan takle og at det å skulle forsøke å innfri og bli god nok kan være slitsomt og bort i mot umulig? Hvorfor forsøke å innfri forventninger hos noen som aldri blir fornøyd? Som regel så finner slike folk alltid noe feil som må korrigeres med litt passiv-aggresiv husvask eller noe annet. Grenser er tingen her og vet at slike folk er et slit. Du har min medfølelse TS. Anonymkode: 9e274...4ad 1
Villa2000 Skrevet 29. mai 2018 #25 Skrevet 29. mai 2018 Virker som at TS prøver i det aller lengste og bredeste for å komme overens med svigers men jeg vil si at grensen nå er nådd. Svigers har også et ansvar for å komme overens med deg og vise respekt. Jeg selv er nok litt barnslig i slike situasjoner og ville sannsynligvis servert en helvetes gigant porsjon av en middag til begge to og sagt at ALT SKAL NED!!! Kanskje ikke det mest fornuftige eller voksne men faen heller.... Dem begynte! 😁 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå