Mannen85 Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Hei folkens. Lurt på om det var noen som kan gi meg tips på psykologiske thriller filmer (som jeg skrev i tittelen). Jeg har med tiden blitt mer og mer glad i sånne type filmer. Elsker filmer som får deg til å tenke litt og med en forvirrende plott. Anbefaler forøvrig denne filmen i samme sjanger 1
malifika Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Mine favoritter I den kategorien er: shutter island, don`t say a word, hide and seek, panic room, don`t breathe, disturbia, shut in. Kommer sikkert på fler etterhvert. 2
Lord Friendzone Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 Min favoritt må nok bli Primal Fear (1996). Har alltid likt Edward Norton, og synes filmen har et bra plot. 2
Gjest BabyBlue Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 Om du takler animerte filmer så er Perfect Blue fra 1997 en av de soleklare favorittene mine. Det er en av de filmene som har en varende effekt på deg og blir med deg i bakhodet i flere dager. Nydelig bruk av farger, forvirrende plot med mange lag og musikk og lydeffekter som gir deg gåsehud. Jeg innså en dag at jeg hadde sett den flere ganger enn jeg kunne telle og skaffet meg en blu-ray kopi. Jeg er forsiktig med å pushe anime på folk, men denne er så bra at jeg ikke bryr meg Jeg vil også anbefale The Neon Demon selv om den går litt mer over i skrekk. Nok en film jeg pusher. Men må advare deg, den er ganske enten eller for folk. Så... gå inn med et åpent sinn og ikke bli sur på meg er du snill Den er f'ed up, men jeg digger den. Om du ikke liker plottet så kan du trøste deg med at alt annet er absolutt nydelig. Det er sterkt fokus på det visuelle i den filmen og det gjør det til en skikkelig opplevelse. Nok en film jeg måtte ha på blu-ray.
letterbomb Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 Jeg liker veldig godt Perfect Stranger med Halle Berry og Bruce Willis, som nevnt over her. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 https://www.imdb.com/list/ls057336010/ En liste over de 100 beste. Anonymkode: 7b38a...d39 1
Gjest Gretagarbo Skrevet 29. mai 2018 #8 Skrevet 29. mai 2018 Identity, Mulholland Drive, Shutter Island, The Game, Memento, Donnie Darko og The Machinist er alle og anbefale ! Hvis du liker "Plot-twist" filmer kan jeg også nevne: The Skeleton Key, A perfect getaway, Psycho, The Prestige, Get out, Vanilla sky, og Fight Club.
Gjest PaN Skrevet 29. mai 2018 #11 Skrevet 29. mai 2018 Lights out var jo faktisk ganske bra når det kom ut syns jeg.
Sarianne Skrevet 2. juni 2018 #15 Skrevet 2. juni 2018 Slutter island er virkelig bra! Og Get Out. High crimes (fra 90 tallet tror jeg). The prestige, mystic river, Man on fire, changeling, web of lies. 1
MalloryK Skrevet 4. juni 2018 #16 Skrevet 4. juni 2018 Disse 2 er ganske "milde", men de er jammen god. -Pacific Heights -Lakeview Terrace
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #17 Skrevet 4. juni 2018 Er ikke Get out og Lights out litt mer grøsser/skrekk? Jeg synes det er så synd at det blandes så voldsomt, for jeg tør ikke se grøssere/skrekk. Psykologiske thrillere derimot, føler jeg er mer litt småskumle filmer der løsningen er en helt annen enn den du så for deg. Anonymkode: e2b25...c59 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #18 Skrevet 4. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke Get out og Lights out litt mer grøsser/skrekk? Jeg synes det er så synd at det blandes så voldsomt, for jeg tør ikke se grøssere/skrekk. Psykologiske thrillere derimot, føler jeg er mer litt småskumle filmer der løsningen er en helt annen enn den du så for deg. Anonymkode: e2b25...c59 Har bare sett lights out, men den ser jeg på som skrekk, ja. En ganske skummel en, og. Rart at skrekkfilmer blir anbefalt når det spørres etter psykologiske thrillere synes jeg. Anonymkode: 8a509...680 1
Hmmmmmm Skrevet 4. juni 2018 #19 Skrevet 4. juni 2018 Det fins en bra psykologisk triller med nicholl kidman som spiller en mor med to barn engang på 1800-tallet. Husker ikke hva den heter. Men veldig bra film for de som gidder å Google litt:)
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. juni 2018 #20 Skrevet 4. juni 2018 44 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Det fins en bra psykologisk triller med nicholl kidman som spiller en mor med to barn engang på 1800-tallet. Husker ikke hva den heter. Men veldig bra film for de som gidder å Google litt:) The Others, bra film, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå