Gå til innhold

Psykologisk Thriller filmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens. Lurt på om det var noen som kan gi meg tips på psykologiske thriller filmer (som jeg skrev i tittelen). Jeg har med tiden blitt mer og mer glad i sånne type filmer. Elsker filmer som får deg til å tenke litt og med en forvirrende plott. 

Anbefaler forøvrig denne filmen i samme sjanger

MV5BMjA3NzQzNTkyMF5BMl5BanBnXkFtZTcwNDgxODk4Ng@@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine favoritter I den kategorien er: shutter island, don`t say a word, hide and seek, panic room, don`t breathe, disturbia, shut in. Kommer sikkert på fler etterhvert.

• Liker 2
Skrevet

Min favoritt må nok bli Primal Fear (1996). Har alltid likt Edward Norton, og synes filmen har et bra plot.

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Om du takler animerte filmer så er Perfect Blue fra 1997 en av de soleklare favorittene mine. Det er en av de filmene som har en varende effekt på deg og blir med deg i bakhodet i flere dager. Nydelig bruk av farger, forvirrende plot med mange lag og musikk og lydeffekter som gir deg gåsehud. Jeg innså en dag at jeg hadde sett den flere ganger enn jeg kunne telle og skaffet meg en blu-ray kopi. Jeg er forsiktig med å pushe anime på folk, men denne er så bra at jeg ikke bryr meg :hoppe:

Jeg vil også anbefale The Neon Demon selv om den går litt mer over i skrekk. Nok en film jeg pusher. Men må advare deg, den er ganske enten eller for folk. Så... gå inn med et åpent sinn og ikke bli sur på meg er du snill :fnise: Den er f'ed up, men jeg digger den. Om du ikke liker plottet så kan du trøste deg med at alt annet er absolutt nydelig. Det er sterkt fokus på det visuelle i den filmen og det gjør det til en skikkelig opplevelse. Nok en film jeg måtte ha på blu-ray. 

AnonymBruker
Skrevet

Bilderesultat for orphan

Bilderesultat for PERFECT STRANGER

Bilderesultat for primal fear

Anonymkode: 56d29...f13

Skrevet

Jeg liker veldig godt Perfect Stranger med Halle Berry og Bruce Willis, som nevnt over her.

• Liker 1
Gjest Gretagarbo
Skrevet

Identity, Mulholland Drive, Shutter Island, The Game, Memento, Donnie Darko og The Machinist er alle og anbefale !

Hvis du liker "Plot-twist" filmer kan jeg også nevne: The Skeleton Key, A perfect getaway, Psycho, The Prestige, Get out, Vanilla sky, og Fight Club.

AnonymBruker
Skrevet

diabolique-movie-poster-1955-1010542817.

215px-Repulsion_(1965_film_poster).jpg

possession.jpg

Anonymkode: 3e37d...ed1

Skrevet

Get Out anbefales virkelig!

• Liker 1
Skrevet

Lights out var jo faktisk ganske bra når det kom ut syns jeg.

Skrevet

Sjette sans er bra:)

• Liker 2
Skrevet

Memento. 

• Liker 2
Skrevet

19106205.jpg

Skrevet

Slutter island er virkelig bra! Og Get Out. High crimes (fra 90 tallet tror jeg). The prestige, mystic river, Man on fire, changeling, web of lies.

• Liker 1
Skrevet

Disse 2 er ganske "milde", men de er jammen god.
-Pacific Heights
-Lakeview Terrace

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke Get out og Lights out litt mer grøsser/skrekk? 

Jeg synes det er så synd at det blandes så voldsomt, for jeg tør ikke se grøssere/skrekk. Psykologiske thrillere derimot, føler jeg er mer litt småskumle filmer der løsningen er en helt annen enn den du så for deg.

Anonymkode: e2b25...c59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke Get out og Lights out litt mer grøsser/skrekk? 

Jeg synes det er så synd at det blandes så voldsomt, for jeg tør ikke se grøssere/skrekk. Psykologiske thrillere derimot, føler jeg er mer litt småskumle filmer der løsningen er en helt annen enn den du så for deg.

Anonymkode: e2b25...c59

Har bare sett lights out, men den ser jeg på som skrekk, ja. En ganske skummel en, og. Rart at skrekkfilmer blir anbefalt når det spørres etter psykologiske thrillere synes jeg. 

Anonymkode: 8a509...680

• Liker 1
Skrevet

Det fins en bra psykologisk triller med nicholl kidman som spiller en mor med to barn engang på 1800-tallet. Husker ikke hva den heter. Men veldig bra film for de som gidder å Google litt:)

Gjest Catalina Culès
Skrevet
44 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Det fins en bra psykologisk triller med nicholl kidman som spiller en mor med to barn engang på 1800-tallet. Husker ikke hva den heter. Men veldig bra film for de som gidder å Google litt:)

The Others, bra film, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...