AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Hadde en morsom opplevelse i dag. Var på et møte hvor en uttalelse fra en ung jente ble diskutert. Jenta var sitert på at hun drømte om å bli dratt i håret og dyttet inn mot veggen. En «prektig» mann på møtet sammenlignet dette med å oppfordre til voldtekt og alle var vel enige (men jeg skjønner jo at det ikke er så lett å si imot 😂). Jeg hadde tidligere lest denne uttalelsen og tanken om voldtekt slo meg helt ærlig ikke... haha... forskjell på å like det røft og voldtekt vel..? Anonymkode: d205d...2a7 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 14 minutter siden, SlemUlv skrev: Forskjellen er liten, men viktig: samtykke! Selvfølgelig! Men i denne sammenhengen sto det jo at jenta drømte om det så voldtekt var jo ikke nevnt i teksten. HI Anonymkode: d205d...2a7 1
Rotemor Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig! Men i denne sammenhengen sto det jo at jenta drømte om det så voldtekt var jo ikke nevnt i teksten. HI Anonymkode: d205d...2a7 Poenget er jo at hun fantaserer om dette. Hun ønsker feks dette med en elsker. Hun oppfordrer overhodet ikke til at en fremmed mann skal pågripe seg. Er de dumme der? 9
Tran09 Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Kalles vel "playrape". Her er samtykket og muligheten til å kunne avslutte "voldtekten" avgjørende for at opplevelsen skal være god. Er noen som liker å bli tvunget ut av konforsonen og la noen andre ha kontrollen - og ingenting galt i det - men følelsen av selvverd og verdi som mennesket, at personen respekterer deg når du er på ditt såreste og alle ting som skjer har man muligheten til å kunne avverge enkelt er tilstede etter playrape. Det er den ikke ved voldtekt. Voldtekt er å ta over en annens persons kropp og misbruke den slik at personen som blir voldtatt ikke har mulighet til å hindre handlingen. Teoretisk eksempel: Selv om selve handlingen i voldtekt og playrape foretas 100% likt med en mann som tar ei dame, binder fast til senga og penetrerer, vil det være en forskjell hos personen som blir playrapa/voldtatt. Nemlig muligheten til å stanse det på mindre enn 3 sekunder, enten ved ord eller vise med kroppsspråket at h*n ikke vil (på en annen/avtalt måte enn ved ekte voldtekt). Ved ekte voldtekt er personen i en hjelpeløs mental og/eller fysisk tilstand og vet ikke om personen overlever eller dør/drept som følger av handlingen. Personen som playraper/voldtar sin mentale tilstand vil også være avgjørende for utfaallet av akten. Denne lille forskjellen er jævelig stor. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 Jeg kjenner at jeg lurer veldig på hva du har slags jobb. Anonymkode: 8261f...fde 1
SlemUlv Skrevet 28. mai 2018 #7 Skrevet 28. mai 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂forskjell på å like det røft og voldtekt vel..? Anonymkode: d205d...2a7 41 minutter siden, SlemUlv skrev: Forskjellen er liten, men viktig: samtykke! Ser du nå hva jeg svarte på?
Rotemor Skrevet 29. mai 2018 #8 Skrevet 29. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en morsom opplevelse i dag. Var på et møte hvor en uttalelse fra en ung jente ble diskutert. Jenta var sitert på at hun drømte om å bli dratt i håret og dyttet inn mot veggen. En «prektig» mann på møtet sammenlignet dette med å oppfordre til voldtekt og alle var vel enige (men jeg skjønner jo at det ikke er så lett å si imot 😂). Jeg hadde tidligere lest denne uttalelsen og tanken om voldtekt slo meg helt ærlig ikke... haha... forskjell på å like det røft og voldtekt vel..? Anonymkode: d205d...2a7 Du og idiotene du var sammen med er alene om å latterliggjøre voldtekt, håper jeg. At dere har så lite forståelse for menneskers seksualitet er forsåvidt bare flaut, men at du finner det så morsomt er helt uforståelig. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #9 Skrevet 29. mai 2018 13 timer siden, Rotemor skrev: Du og idiotene du var sammen med er alene om å latterliggjøre voldtekt, håper jeg. At dere har så lite forståelse for menneskers seksualitet er forsåvidt bare flaut, men at du finner det så morsomt er helt uforståelig. Men hallo da! Det var overhodet ingen latterliggjøring av voldtekt på møtet. Dette er et seksualforum hvor det faktisk må være OK å diskutere ulike fantasier - og noen fantaserer jo om å bli voldtatt! Jeg gidder ikke å skrive noe mer, men mitt innlegg var overhodet ikke ment eller i nærheten av å skulle gjøre narr av voldtekt! HI Anonymkode: d205d...2a7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #10 Skrevet 29. mai 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en morsom opplevelse i dag. Var på et møte hvor en uttalelse fra en ung jente ble diskutert. Jenta var sitert på at hun drømte om å bli dratt i håret og dyttet inn mot veggen. En «prektig» mann på møtet sammenlignet dette med å oppfordre til voldtekt og alle var vel enige (men jeg skjønner jo at det ikke er så lett å si imot 😂). Jeg hadde tidligere lest denne uttalelsen og tanken om voldtekt slo meg helt ærlig ikke... haha... forskjell på å like det røft og voldtekt vel..? Anonymkode: d205d...2a7 Det er jo ikke voldtekt, og det er ikke så veldig vanskelig å forstå det, selv for prektige mennesker. Hele poenget er at hun ønsker å bli tatt hardt av kjæresten/mannen som hun stoler på. Det blir en trygg ramme rundt det og da kan man være litt brutal og leken. Hun samtykker. Voldtekt er noe heeelt annet, kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Anonymkode: 36c85...151 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #11 Skrevet 29. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke voldtekt, og det er ikke så veldig vanskelig å forstå det, selv for prektige mennesker. Hele poenget er at hun ønsker å bli tatt hardt av kjæresten/mannen som hun stoler på. Det blir en trygg ramme rundt det og da kan man være litt brutal og leken. Hun samtykker. Voldtekt er noe heeelt annet, kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Anonymkode: 36c85...151 Enig med deg i det. HI Anonymkode: d205d...2a7
Rotemor Skrevet 29. mai 2018 #12 Skrevet 29. mai 2018 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hallo da! Det var overhodet ingen latterliggjøring av voldtekt på møtet. Dette er et seksualforum hvor det faktisk må være OK å diskutere ulike fantasier - og noen fantaserer jo om å bli voldtatt! Jeg gidder ikke å skrive noe mer, men mitt innlegg var overhodet ikke ment eller i nærheten av å skulle gjøre narr av voldtekt! HI Anonymkode: d205d...2a7 Så burde du kuttet ut smilefjes og den latterliggjørende tonen. Eksempelvis hvor morsomt dette var. (Sammen med andre kunnskapsløse folk) Folk fantaserer ikke om reell voldtekt i den forstand at de vil oppleve det... Endret 29. mai 2018 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #13 Skrevet 29. mai 2018 1 time siden, Rotemor skrev: Så burde du kuttet ut smilefjes og den latterliggjørende tonen. Eksempelvis hvor morsomt dette var. (Sammen med andre kunnskapsløse folk) Folk fantaserer ikke om reell voldtekt i den forstand at de vil oppleve det... Jeg tror bare vi lar den diskusjonen ligge for du forstår i hvertfall ikke hva jeg prøver å si eller mene... HI Anonymkode: d205d...2a7
Rotemor Skrevet 29. mai 2018 #14 Skrevet 29. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror bare vi lar den diskusjonen ligge for du forstår i hvertfall ikke hva jeg prøver å si eller mene... HI Anonymkode: d205d...2a7 Jeg leser jo det du skriver. At du mener noe annet kan ikke jeg ta ansvar for. Les hovedinnlegget ditt en gang til; første setning.... Dritmorsomt
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #15 Skrevet 30. mai 2018 Okei. Da må jeg bare beklage at du følte poenget mitt med innlegget var å gjøre narr av voldtekt. Mitt fokus var på mannen som ikke skjønte at det gikk an at damer likte det røft.... Og ja. DET synes jeg er morsomt at noen ikke skjønner. HI Anonymkode: d205d...2a7
Rotemor Skrevet 30. mai 2018 #16 Skrevet 30. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei. Da må jeg bare beklage at du følte poenget mitt med innlegget var å gjøre narr av voldtekt. Mitt fokus var på mannen som ikke skjønte at det gikk an at damer likte det røft.... Og ja. DET synes jeg er morsomt at noen ikke skjønner. HI Anonymkode: d205d...2a7 Det kommer overhode ikke frem i innlegget ditt at det er fokuset! Du må skrive mer presist.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #17 Skrevet 30. mai 2018 Ingen fantaserer om å bli voldtatt, men playrape/"voldtekt" med en de vil ha sex med - det er IKKE voldtekt. Om man ønsker sexen, så er det ikke voldtekt. voldtekt er seksuelt misbruk/tortur UTEN SAMTYKKE/ØNSKE - stor forskjell på dette og å fantasere om å bli "voldtatt"/ha playrape/røff sex med en man faktisk tenner på/øsnekr å ha samleie med. Man må være så ufattelig dum om man ikke skjønner den forskjellen. Anonymkode: 8f07f...f66 1
SlemUlv Skrevet 30. mai 2018 #18 Skrevet 30. mai 2018 2 timer siden, Rotemor skrev: Det kommer overhode ikke frem i innlegget ditt at det er fokuset! Du må skrive mer presist. Enig i at det ikke kom godt frem. Som og var grunnen til mitt svar. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 30. mai 2018 #19 Skrevet 30. mai 2018 Jeg er også enig i at HI kan misforstås. Nå ha TS erkjent og beklaget, og alle kan bevege seg videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå