Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig plaget av kraftig hårvekst på lår og i bikinilinjen, og har aldri orket/turt å bestille time til voksing i salong. Jeg har virkelig komplekser, men nå har jeg akkurat bestilt time, og jeg trenger litt hjelp på veien for å tørre å dra.

Altså- hva må jeg tenke på før jeg drar hjemmefra? Må jeg ha med truseskift, f.eks? La være å bruke bodylotion? Ha med våtservietter til intimsonen- livredd for å lukte!? Noe annet?

Og hva kan jeg forvente når jeg kommer til salongen? Kler jeg av meg mens damen ser på? Må jeg ligge eller stå mens det foregår? Hvor vondt må jeg regne med at det er? Får jeg beholde trusen på? Skal ta bikinilinjen. 

Noen gode råd på veien?

Anonymkode: 1aae2...0a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort dette et par ganger, og den eneste forberedelsen jeg gjør er å dusje hele kroppen før jeg drar.

Jeg har i hvert fall fått engangstruse når jeg har vært der. De flytter den til side når de tar bikinilinjen. Du kler av deg alene på rommet og legger deg på en benk med håndduk over området. Du kan mest sannsynlig forvente en forsiktig men effektiv ansatt som prøver å gjøre atmosfæren og opplevelsen din så behagelig som mulig. Min dame smalltalker, og det hjelper. Du kan bli bedt om å hjelpe til med å strekke ut huden slik at det blir mindre vondt for deg.

Du må også forvente at det kan gjøre veldig vondt. Men det varer bare i noen sekunder. Mitt råd er å puste godt og prøve å slappe av. Og smør med aloe Vera etterpå.

Lykke til! 

Anonymkode: 205e5...d0c

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig plaget av kraftig hårvekst på lår og i bikinilinjen, og har aldri orket/turt å bestille time til voksing i salong. Jeg har virkelig komplekser, men nå har jeg akkurat bestilt time, og jeg trenger litt hjelp på veien for å tørre å dra.

Altså- hva må jeg tenke på før jeg drar hjemmefra? Må jeg ha med truseskift, f.eks? La være å bruke bodylotion? Ha med våtservietter til intimsonen- livredd for å lukte!? Noe annet?

Og hva kan jeg forvente når jeg kommer til salongen? Kler jeg av meg mens damen ser på? Må jeg ligge eller stå mens det foregår? Hvor vondt må jeg regne med at det er? Får jeg beholde trusen på? Skal ta bikinilinjen. 

Noen gode råd på veien?

Du kler av deg som i et massasje rom og når du er klar kommer den ansatte inn. Du tar kun av deg på underdelen selvsagt og legger deg på benken. Det er vondt men veldig fort gjort, og man merker kjapt at de er proffe og ser hundrevis av underliv i uka. Ikke noe flaut! Vet ikke hva jeg kan sammenligne vondheten med, jeg skrek ikke, og det er kanskje litt som å bli lugget eller vrikke foten og man har lyst til å rope Au men holder seg, skikkelig vondt i sekundet det skjer, så går det over. Det blir mindre vondt for hver gang, etter tre ganger syns jeg ikke det var så vondt lenger :) Du må også regne med at du trenger minst tre ganger før du virkelig merker hvor effektivt det er, for i starten er hårrøttene mer robuste og hår vokser fortere ut men etter noen ganger er man helt glatt i flere uker. 

Truseskift er ikke nødvendig men sørg for å gå i en god og litt slakk truse og bukse, så ikke noe stoff eller sømmer og strikker blir klemmende eller gnissende på huden. Jeg går truseløs og med løs joggebukse resten av dagen+dagen etter voksing, for huden er sår og det kan lett komme irritasjoner og nupper om man ikke er flink og passer på at friksjon ikke skjer når man er nyvokset. 

Hvis du skal ta bikinilinjen og ikke Venus berget er det godt mulig at du kan beholde trusen på om du har en veldig smal truse som ikke evn kommer i veien for behandleren. Spør der når du blir ført inn på rommet :) Ingenting er flaut å spørre om. Lykke til! 

Anonymkode: 6cb38...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk bodylotion eller andre kremer og dill i området før eller etter voksing! Det kan irritere huden mer. 

Nei, det er ikke nødvendig å være redd for lukt. Det er vanlig at salongen har våt/servietter så du får tørket godt av deg voks som sitter igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar og gode råd. Dette er virkelig langt utenfor komfortsonen min, men dette er noe jeg har hatt lyst til å gjøre i så mange år uten å tørre. Og jeg er så spent på hvordan det skal bli på fredag!

Hilsen TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar og gode råd. Dette er virkelig langt utenfor komfortsonen min, men dette er noe jeg har hatt lyst til å gjøre i så mange år uten å tørre. Og jeg er så spent på hvordan det skal bli på fredag!

Hilsen TS

Lykke til ts :) Det kommer til å gå helt fint! Ingenting å være redd for, damene ser underlivet ditt like naturlig som en resepsjonist ser tastaturknapper. De trekker ikke en mine uansett åssen du ser ut der nede, og er proffe og effektive.
Det er litt rart når de smører på varm voks, litt ekkelt å kjenne det renner, men de river av raskere enn et plaster og to sekunder etterpå har man glemt smerten. Til håret mellom skinkene gjør de det like proft som foran, man bare får beskjed om å snu seg så ordner de resten 😛  Bare pass på at huden er veldig utsatt for irritasjoner etterpå, så gå i løs truse og bukse, og ikke dusj eller styr med såpe osv der før dagen etter! Det er egentlig beste tipset jeg kan gi deg :) Du skal heller ikke bade etter voksing, vent 2 dager med det. 

Og at du muligens vil bli skuffa etter første gang, etter bare noen uker vil du merke "flekker" av hår vokse ut igjen og du vil kanskje tenke at det var raskt. Men som sagt må det noen runder til før hårveksten og hårsyklusen går i takt med voksingen, og jo flere ganger du vokser deg, jo glattere, og jo lengre holder det seg borte for hver gang :)

AnonymBruker
Skrevet

Får høre hvordan det gikk da:D

Anonymkode: 8e50e...c81

AnonymBruker
Skrevet

Men sjekk ut hårlengden din i forhold til hva de anbefaler. det bør ikke være for kort, og ei heller ikke for langt, da blir det tull. Jeg bruker å komme nydusjet, men som regel får man tilbud om en vask når man ankommer.

Ikke noe å grue seg til, de er profesjonelle og har alltid sett verre (som for eksempel meg, haha, jeg er mer hårete enn en ordentlig hårete mann) Dette går fint og det blir digg etterpå 😄

Anonymkode: 17c52...530

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men sjekk ut hårlengden din i forhold til hva de anbefaler. det bør ikke være for kort, og ei heller ikke for langt, da blir det tull. Jeg bruker å komme nydusjet, men som regel får man tilbud om en vask når man ankommer.

Ikke noe å grue seg til, de er profesjonelle og har alltid sett verre (som for eksempel meg, haha, jeg er mer hårete enn en ordentlig hårete mann) Dette går fint og det blir digg etterpå 😄

Anonymkode: 17c52...530

Takk! Men nå ble jeg usikker på hårmengden 😅 Bør jeg stusse før jeg drar ned? Hårene på lårene er 2-3 cm siden jeg har helt latt være å gjøre noe med de de siste månedene...🙈🙈🙈

TS

AnonymBruker
Skrevet

Edit: hårlengden, ikke -mengden

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Men nå ble jeg usikker på hårmengden 😅 Bør jeg stusse før jeg drar ned? Hårene på lårene er 2-3 cm siden jeg har helt latt være å gjøre noe med de de siste månedene...🙈🙈🙈

TS

Har aldri blitt vokset i salong heller, av samme grunner som deg 🙈

Hvordan fjerner du hårene på lårene til vanlig? Jeg lar det ofte vokse om vinteren men sliter litt å få med alt, spesielt på baksiden, nå når det er shortsvær.

Blir ofte til at jeg ender opp med bukse om det er mer enn 3-4 dager siden forrige barbering - og da holder jeg meg hjemme :)

Må forresten si det er forfriskende å høre at man ikke er alene om dette!

Anonymkode: d24c6...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten veldig lurt å skrubbe områdene dagen før du skal vokse! Jeg bruker skrubbehansker også et par dager etter voksingen (da vil du ikke være hardhendt, huden er sensitiv!) og jeg skrubber litt omtrent hver 2. Eller 3. Dag. Ellers får jeg inngrodde hår..

Anonymkode: b7bc4...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri blitt vokset i salong heller, av samme grunner som deg 🙈

Hvordan fjerner du hårene på lårene til vanlig? Jeg lar det ofte vokse om vinteren men sliter litt å få med alt, spesielt på baksiden, nå når det er shortsvær.

Blir ofte til at jeg ender opp med bukse om det er mer enn 3-4 dager siden forrige barbering - og da holder jeg meg hjemme :)

Må forresten si det er forfriskende å høre at man ikke er alene om dette!

Anonymkode: d24c6...8c1

Hei! 

Til vanlig barberer jeg. Er et fryktelig styr og må planlegges etter hva jeg skal når nettopp fordi det vokser så fort ut igjen. Går som oftest med lengre skjørt med bestefar-underbukse under - ikke særlig sexy, så noen ganger sykkelshorts (for ikke å få så sår hud)

Er veldig klar for salong nå selvom jeg svetter ekstra bare ved tanken på hele opplegget. Kanskje du får mot til å bestille time, også? 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Synes du er tøff jeg TS. Hadde ikke klart det selv

Anonymkode: 8c9ab...a8f

AnonymBruker
Skrevet

Synes du er tøff jeg TS. Hadde ikke klart det selv

Anonymkode: 8c9ab...a8f

Tusen takk❤️

Det sitter langt inne, og jeg prøver å ikke tenke for mye på det nå som det nærmer seg. Men dette er noe jeg har drømt om å tørre i så mange år, og nå er jeg 38 og tenker at jeg må prøve å overvinne kompleksene mine. Og det er ikke bare kraftig hårvekst, men også cellulitter og dissende lår. Men jeg er fast innstilt på at jeg skal gjennomføre nå.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Må få høre åssen det går TS:) Har motet meg opp til voksing selv siden jeg skal ut og reise og ikke orker styret med barbering. Er ikke på en stund enda men jeg har jo forsøkt meg hjemme med sånne vax-strips fra vita. Overlevbart, men ikke godt:P Men har fått vokset øyenbryn på salong da, og varmvoks var i alle fall bedre enn de stipsa:P Pluss at jeg ikke er tøff nok til å bare røske det av selv uten å må stålsette meg for hver gang :fnise:  Tar jo uendelig lang tid:P

Anonymkode: 1db4c...357

AnonymBruker
Skrevet

Den beste lengden er 1-2,5 cm , noe som er mye kortere enn det kvinner med full busk har. Enten kan man stusse seg hjemme, eller så hender det at de stusser deg der også, men det pleier ikke være noe problem uansett. Eneste grunnen er egentlig bare fordi voksen får dratt med seg flere hår pr remse om hårene ikke er for lange og tar opp mye "lim-plass".
Er håret under 1cm er det for kort til å få tak i med voksen.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært der! Jeg er så letta og fornøyd! Tusen takk til dere som har svart seriøst og oppmuntrende, det setter jeg veldig pris på.

Det gikk altså kjempebra, og nå tenker jeg jo hvorfor har jeg ikke bare hoppet i det tidligere. Hun jeg var hos var veldig profesjonell og snakket ikke mer enn nødvendig. Det passer meg veldig bra for jeg liker ikke small talk. Jeg fortalte at jeg ikke hadde gjort det før og at jeg var veldig nervøs, og hun var veldig forståelsesfull og gjorde ikke noe stort nummer ut av det.

Jeg fikk først vokset lårene og det gjorde virkelig ikke vondt?! Når jeg har prøvd å vokse hjemme med veet har det vært fryktelig, men dette var ikke noe vondt. Hun var veldig påpasselig med å liksom dutte tilbake huden med en gang hun hadde dratt av voksen og det kjente jeg at gjorde at jeg kjente mindre.

Bikinilinjen var litt vanskeligere fordi været og varmen gjorde at voksen ikke stivnet så lett. Og det gjorde litt mer vondt, men ikke så mye som jeg fryktet på forhånd.

Jeg bestilte ny time mens jeg var der, så nå er jeg i gang! Målet er at jeg skal vokse meg jevnlig, og til slutt kanskje tørre å ta brasiliansk. 

Jeg håper dere som har skrevet at dere heller ikke tørr får litt mer mot til å tørre❤️ Hele opplegget tok ca 35 minutter, og jeg følte meg faktisk ikke noe underlegen eller skamfull eller dum eller noe annet negativt etter at jeg kom inn i selve vokse-rommet. Jeg var veldig spent og nervøs på forhånd, men prøvde å tenke på at dette er jobben hennes og hun gjør slikt hele tiden. Og det gikk bra! Nå gleder jeg meg SÅ til å kunne gå ut blant folk i shorts og kjole og skjørt som alle andre. Det føles som at sommeren er reddet, og det er fantastisk.

Hilsen TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synd jeg ikke så denne før, men du fikk jo mange gode råd :)

Anbefaler faktisk å forsøke deg med epilator. Rett etter en voksing er det lett å komme i gang, da er det jo noen få tynne hår som vokser ut først. 

Jeg vokset lenge. Men hatet perioden der det måtte vokse. Så å epilere 1-2 ganger i uka gjør at jeg alltid er hårfri. 

Anonymkode: 19f4d...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med kraftig hårvekst selv. Måtte manne meg opp ta mannen overrasket meg med sydentur og betingelsen hans var at jeg fikk kontroll på hårveksten.

Anonymkode: b4748...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...