Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er student.

Neste måned får vi litt over 5.000.

Jeg har 2.500 i faste kostnader.

Det tilsier at jeg har 2.500 jeg må leve på både i juni og i juli (ikke stipendmåneden).

Jeg har ikke jobb, og har greit meg fint med de vanlige 8.000 (minus 2,5) fordelt på 1 måned, men 2,5 på 2 mnd. vet jeg ikke.

Hvor lite kan man leve BRA på? Selv mat på innvandrersjapper blir jo fort dyrt her?

Anonymkode: 0fd1d...ef7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betaler du ikke husleie? 

Anonymkode: 6e92e...09c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du lager all mat fra bunnen av med billige råvarer og følger med på salg. Du lever ikke luksus, men du overlever.

Anonymkode: 8a4ac...7f4

• Liker 1
Skrevet (endret)

2500,- på to måneder er jo lite, det blir bare rundt 300,- i uka, så det blir neppe rom for noen form for utskeielser (fest, kino, shopping, spise ute, osv.) med mindre du er ekstremt småspist av deg, men det lar seg jo gjøre. Planlegg alle middager, lag alt fra bunnen, lag store porsjoner av fks. gryter, supper og gratenger (fks. linsegryte og fiskegrateng), bruk mye matvarer som har lav pris i forhold til kvanta (fks. ris og pasta), begynn nå og hamstre tilbudsmatvarer som kan fryses (KIWI har fks. ofte forskjellige typer kjøtt og kylling på 40% avslag pga. dato), kjør mye vegetar (bønner og linser og lignende er jo mye billigere enn kjøtt), spis mye egg og knekkebrød og denslags til frokost og kvelds, osv. Det lar seg gjøre, men noe luksustilværelse blir det ikke. Lykke til!😄

Endret av vscare
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er student.

Det tilsier at jeg har 2.500 jeg må leve på både i juni og i juli (ikke stipendmåneden).

Jeg har ikke jobb, og har greit meg fint med de vanlige 8.000 (minus 2,5) fordelt på 1 måned, men 2,5 på 2 mnd. vet jeg ikke.

Hvor lite kan man leve BRA på? Selv mat på innvandrersjapper blir jo fort dyrt her?